Recension – Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2

Robot
Recension – Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2

En smärtsam face plant eller en perfekt kickflip?

#tony-hawks-pro-skater-1-2


Medlem

minus för laddtider? Vad körde ni för platform?

Inget jag märkt av på PC iaf , alla settings på max (även skuggor som finns en extra setting över max preset inställningen) så laddade samtliga banor jag testade på under 5 sekunder.

NVME disk med en Ryzen 7 3700x ,16 gigamega Ram


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skribent
Skrivet av Zymac:

minus för laddtider? Vad körde ni för platform?

Inget jag märkt av på PC iaf , alla settings på max (även skuggor som finns en extra setting över max preset inställningen) så laddade samtliga banor jag testade på under 5 sekunder.

NVME disk med en Ryzen 7 3700x ,16 gigamega Ram

Jag körde på PS4 PRO.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

@Mike Stranéus: ahh, ja det förklarar ju saken. -det borde kanske framgå i recensionen vilken platform det testats på (jag kunde inte se det iaf) brukade det inte vara så?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag är så sjukt frustrerad på alla som fuskar i mp delen. Redan efter 10 sekunder så har folk flera miljoner i poäng. Riktigt taggad dock på single player delen, jag vill dock minnas att jag var betydligt mer skillad för 20 år sedan än jag är idag.


signatur

Skitfiske

Skribent
Skrivet av Zymac:

@Mike Stranéus: ahh, ja det förklarar ju saken. -det borde kanske framgå i rescensionen vilken platform det testats på (jag kunde inte se det iaf) brukade det inte vara så?

Det står precis ovanför rutan med betyget. Men det är enkelt att missa.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av Leverantören:

Jag är så sjukt frustrerad på alla som fuskar i mp delen. Redan efter 10 sekunder så har folk flera miljoner i poäng. Riktigt taggad dock på single player delen, jag vill dock minnas att jag var betydligt mer skillad för 20 år sedan än jag är idag.

Känner igen det där. Jag trodde jag var såååå mycket bättre än vad jag var. Men men. Det börjar arta sig efter ett par timmar.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Väldigt bra recension! Samma soundtrack, inga MTX och split screen MP. Tacka gudarna! Anledningen till att det släpps nu tror jag är p.g.a att Skateboard skulle varit med i OS Tokyo och de räknande med en boom där, nu blev det inget OS. Men säljer nog som smör ändå.

Det blir nog detta framför Skater XL, tror jag, måste testa först. Om ni vill läsa min medlemsrecension på Skater XL finns den här. https://www.fz.se/forum/trad/440964-skater-xl-ps4

Medlem
Skrivet av Leverantören:

Jag är så sjukt frustrerad på alla som fuskar i mp delen. Redan efter 10 sekunder så har folk flera miljoner i poäng. Riktigt taggad dock på single player delen, jag vill dock minnas att jag var betydligt mer skillad för 20 år sedan än jag är idag.

Fan snackar du om... 200 miljoner tex har folk kunnat göra redan i Demot utan fusk lol

Tror världsrekordet ligger på 8 miljarder på THPS4 Shipyard av Brazbox, video finns på YouTube.

Mitt största problem med spelet är att det inte är lika bra uppbyggt för Onlinespel där man kan träffa nytt folk och dylikt, det ska vara som de tidigare spelen med riktiga lobbys, Hosts, med lösenord där du själv bestämmer banor, gamemodes och dylikt när du vill.

Sen verkar det även vara viss krångel att ens komma online.. men det löser sig nog med tiden.

Medlem

combos grabbar, allt handlar om combos!

Medlem

@Ztreek: Men det är omöjligt att få det på bara några sekunder...


signatur

I want to play a game.

Medlem
Skrivet av kjell_leo:

@Ztreek: Men det är omöjligt att få det på bara några sekunder...

Troligtvis så menade han inte efter 10 sekunder ordagrant.
Och även efter bara 1 min kan du landa flera miljoner combos utan problem..

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Troligtvis så menade han inte efter 10 sekunder ordagrant.
Och även efter bara 1 min kan du landa flera miljoner combos utan problem..

Spelet släpptes en dag eller två innan för många, så att när du fick tillgång hade väldigt många redan spelat spelet. Och ja, det är inga problem, folk är bra på spel.

jbx
Medlem

Riktigt skoj är det, inga problem med laddningstider på PC iaf.
Den gräsliga musiken stängde jag dock av direkt.. 🙃


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Köpte det igår till PC och det är fantastiskt!
4K 75fps med allt maxat. Installerad på SSD så laddningstiderna är i princip obefintliga.
Riiiiktigt bra remake/remaster som gör originalen rättvisa med små förbättringar här och var.

Det enda som stör mig rejält mycket är soundtracket som är 50/50. Hälften är riktigt bra och passar in, dvs snabb rock/punk/90-2000s rap och resten är nyproducerad monoton smörja som är outhärdlig. Lyckligtvis går det att stänga av enskilda låtar så man inte behöver genomlida dem igen.

Tycker de borde fixa så att musiken också kan spelas utan att dynamiskt höjas/sänkas beroende på hur pass bra man skejtar.

Redaktör
Skrivet av Zymac:

@Mike Stranéus: ahh, ja det förklarar ju saken. -det borde kanske framgå i recensionen vilken platform det testats på (jag kunde inte se det iaf) brukade det inte vara så?

MIss av mig! Tillagt i efterhand.


signatur
Medlem
Skrivet av Razken:

Köpte det igår till PC och det är fantastiskt!
4K 75fps med allt maxat. Installerad på SSD så laddningstiderna är i princip obefintliga.
Riiiiktigt bra remake/remaster som gör originalen rättvisa med små förbättringar här och var.

Det enda som stör mig rejält mycket är soundtracket som är 50/50. Hälften är riktigt bra och passar in, dvs snabb rock/punk/90-2000s rap och resten är nyproducerad monoton smörja som är outhärdlig. Lyckligtvis går det att stänga av enskilda låtar så man inte behöver genomlida dem igen.

Tycker de borde fixa så att musiken också kan spelas utan att dynamiskt höjas/sänkas beroende på hur pass bra man skejtar.

Smaken är som baken när det kommer till musik. Ingen som lär hålla med där oavsett vad någon säger. Vill skaffa spelet och se hur det är själv. Blir musiken högre när det går bra? Ja det är ju störigt om man inte kan välja så det blir samma uppfattar volym. Hade tyckt det dock var coolt om det blev låtar som hade mer spänning ju bättre det går så det ticklas i nerverna. Ingen aning där heller hur det är får skaffa mig spelet snart och tycka till sen

Medlem

Avvaktar med ett köp till Steam releasen kommer nästa år. Började nu tänka på snowboardspelet SSX Tricky och SSX 3. Så jäkla bra lir som jag skulle önska en remake på. Men helst ett helt nytt spel så klart. Fast det blir väl svårt att få EA att göra. Kanske inte omöjligt då Skate 4 är på g..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av takaii:

Smaken är som baken när det kommer till musik. Ingen som lär hålla med där oavsett vad någon säger. Vill skaffa spelet och se hur det är själv. Blir musiken högre när det går bra? Ja det är ju störigt om man inte kan välja så det blir samma uppfattar volym. Hade tyckt det dock var coolt om det blev låtar som hade mer spänning ju bättre det går så det ticklas i nerverna. Ingen aning där heller hur det är får skaffa mig spelet snart och tycka till sen

Självfallet är smaken individuell.
Jepp, musiken höjs när du kör bra och sänks när det går sämre (faller efter ett failat trick tex).
I början tyckte jag att det var störande men man vänjer sig ganska snabbt.
Tycker dock att det borde finnas ett val ifall man vill ha det påslaget eller ej, men jag har iaf inte hittat nåt angående det.
En annan detalj är att musiken inte startar om när du kör om en bana. Går tiden ut, och man väljer att prova igen så fortsätter musiken sömlöst att spela, vilket är en väldigt bra grej.

Har man lirat de gamla spelen (vilket jag själv har) så lär man inte bli besviken.

Medlem

Värt varenda jävla krona. ÄNTLIGEN. Och vilket jävla soundtrack. Sjukt svettigt. Spelar på PS4 Slim och jag vet inte om jag håller med om att det är långa laddtider? Men alla har olika upplevelser.
Känns som att man sitter i pojkrummet igen. Kubacola, svordomar och alldeles för hög musik. Dock är temperamentet bättre idag så kontrollerna överlever nog när man missar combon och ser alla poäng rinna ut i sanden.
Det stora plusset hos mig är att man kan göra en egen karaktär.

Mitt bästa spelköp 2020.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Avvaktar med ett köp till Steam releasen kommer nästa år. Började nu tänka på snowboardspelet SSX Tricky och SSX 3. Så jäkla bra lir som jag skulle önska en remake på. Men helst ett helt nytt spel så klart. Fast det blir väl svårt att få EA att göra. Kanske inte omöjligt då Skate 4 är på g..

Vill så gärna ha en ssx tricky remake, så många timmar jag plöjt ner i det spelet

Medlem

Hoppas på nya spel i SSX och något av Dave Mirra eller Matt Hoffmans BMX spel.

Bör också sägas att THPS2 inte bara är ett av de bästa skatespelen någonsin samt ett av de bästa sportspelen någonsin men också faktiskt ett av de bästa spelen någonsin

Skribent
Skrivet av one63:

Vill så gärna ha en ssx tricky remake, så många timmar jag plöjt ner i det spelet

Hade också gärna sett ett nytt SSX. Men även ett nytt Amped, vilket jag tycker är ett snowboardspel som får alldeles för lite kärlek. Amped 3 var helt amazing bra och sådär lagom löjligt ibland.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Troligtvis så menade han inte efter 10 sekunder ordagrant.
Och även efter bara 1 min kan du landa flera miljoner combos utan problem..

Jo jag menade faktiskt efter knappt 10sekunder. Redan första sekunden när man släpps iväg hade 1,2,3,4 över 300k poäng. Medans 5,6,7 hade 6-10k sen ökade det nästan med lika mycket för 1,2,3 4.

Läste dock att det finns inbyggda fusk, såsom no bail och perfect balance, men att dessa skall avaktivera automatiskt när man kör multiplayer. Men att folk lyckats ha med sig det när dem kör multiplayer, och kollar man på tex fearless där har folk redan lyckats manipulera x combos med cheatengine. Får hoppas dem patchar bort sånt och lägger det serversided i fortsättningen


signatur

Skitfiske

Så bra, så mycket nostalgi! Det här är verkligen allt man kunde önska av en remake av THPS 1 och 2. Allt sitter som en smäck!

Kör också PS4-versionen och tycker laddningstiderna är snabba.

Medlem

Lite sugen på att skaffa detta, sån nostalgi! Önskar dom aldrig börjat försöka apa efter skate med tony hawk. Men men, hoppas på en remake av thrasher skate and destroy nu! Nog det skate spelet som har bästa sound tracken någonsin! Dock om minnet är korrekt så var väl gameplay sämre polerat än pro skater, men det hindrade inte mig att ha kul när jag väl hade vant mig vid dess kontroller.

F.ö, finns även split screen på pc versionen?

Medlem

Grymt spel, gick lite för fort att klara 100% bara. Hoppas dom släpper 3:an också som gratis DLC!

Medlem
Skrivet av Smoo87:

F.ö, finns även split screen på pc versionen?

Japp, det finns splitscreen på PC.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar