PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd
Ifrån egen erfarenhet, tycker du att du vill ifrågasätta det är det bara att ignorera
och jag hade inte heller samma leveransdag på mitt digitala kvitto som andra men ändå kom det samma dag.. Folk stirrar sig blinda vad det står på det kvittot.
Behöver inte ignorera när man kan diskutera! Hänger med i vad du säger men i detta fall verkar express och standardfrakt inte spela någon roll. Däremot kanske var man bor? 🤔
Behöver inte ignorera när man kan diskutera! Hänger med i vad du säger men i detta fall verkar express och standardfrakt inte spela någon roll. Däremot kanske var man bor? 🤔
Jag fick min beställning efter lyckats beställa vid 9 tiden på EG. Då var det jättemycket diskussioner om att de som valt express fick alla leveransbesked från bring medan vi andra dödliga inte fick det. Men det visade sig att det är för att elgiganten tar dessa ordrar först men de låg hos bring tills på söndag innan det började röra sig. Sen fick man den på måndagen oavsett om man tog express eller inte.
Du kan dock ha en poäng att vart man bor spelar roll också.
Men när jag pratade med elgiganten så sa de att jag skulle få den på torsdagen ( pratade med dem en fredag ). På måndag kunde jag hämta paketet
Vad jag har hört här i tråden tidigare angånde alternativ av frakt är hur snabbt ordern packas ner och hanterats, ska inte ha något med hur snabbt t.e.x postnord levererar paket till en.
Då jag själv sommarjobbat på lager/leverans (dock ej konsument/internetförsäljning) så är jag nog ganska säker på att det är en kombination av packning + frakt = leverans
På både orderstatus + när man väljer i kassan så står det LEVERANSALTERNATIV med stor bokstäver (dock har de skrivit frakt på ett litet ställe på beställningssidan för att förvirra.
Vi hade 1 dagars leverans vilket betydde
-Order deadline 1400
-Allt packat och lastbilen åkte 1700
-slutleverans dagen efter
Eller 3 dagars leverans
-Order deadline 1700
-Allt packat och lastbilen åkte 2000 dagen efter
-slutleverans 1-2 dagar sen
Pratade precis med EG. Om du tillhör den batchen som beställde runt 12 på torsdagen och inte fått något mail än så kan det vara för att ordern fortfarande håller på att packas och då får du isåfall ett mail under dagen.
Jag beställde runt 12.12 med expresshantering den torsdagen och jag ska få ett mail under dagen med leverans på måndagen den 7/12
Jag fick min beställning efter lyckats beställa vid 9 tiden på EG. Då var det jättemycket diskussioner om att de som valt express fick alla leveransbesked från bring medan vi andra dödliga inte fick det. Men det visade sig att det är för att elgiganten tar dessa ordrar först men de låg hos bring tills på söndag innan det började röra sig. Sen fick man den på måndagen oavsett om man tog express eller inte.
Du kan dock ha en poäng att vart man bor spelar roll också.
Men när jag pratade med elgiganten så sa de att jag skulle få den på torsdagen ( pratade med dem en fredag ). På måndag kunde jag hämta paketet
Nu hade du förvisso inte konkurrerens av BF. Men vi få hoppas att alla som beställt får sin nästa vecka!
Låter i linje med hur jag har förstått alltihop! Express och standardfrakt gäller på lagervara. Nu när varan inte är i lager kommer den skickas när kommer in. Alltså våra eftertraktade ps5or.
Nästa vecka kommer bli en bra vecka för många!
Playstation 5 (från EG) kommer äntligen samt att vi har Cyberpunk 2077 att se fram emot!
Twitch: https://www.twitch.tv/gigegame
Försöker mig på YouTube: www.goo.gl/JS3VSO
Twitter: https://twitter.com/GiGeGame
Nu hade du förvisso inte konkurrerens av BF. Men vi få hoppas att alla som beställt får sin nästa vecka!
Låter i linje med hur jag har förstått alltihop! Express och standardfrakt gäller på lagervara. Nu när varan inte är i lager kommer den skickas när kommer in. Alltså våra eftertraktade ps5or.
Ja men precis! Du har verkligen något kul att se fram emot, konsolen är helt magisk
Pratade precis med EG. Om du tillhör den batchen som beställde runt 12 på torsdagen och inte fått något mail än så kan det vara för att ordern fortfarande håller på att packas och då får du isåfall ett mail under dagen.
Jag beställde runt 12.12 med expresshantering den torsdagen och jag ska få ett mail under dagen med leverans på måndagen den 7/12
Upp till bevis, beställde båda för att öka chanserna men har ännu inte hört något
Ni som beställt hos EG den 19/11 vi 12 hugget, har ni fått någon info denna vecka om leverans/har någons status ändrat på mina sidor från "Reserverad" till något annat?
Du finner alla svar i tidigare inlägg.
Men för att summera det lite så ska EG ha fått in alla konsoler idag. De beräknas levereras till på måndag (7/12) nästa vecka. Vissa som bor i Gbg har redan fått aviseringar om att Bring fått leveransinfo, vilket tyder på att EG packar för fullt.
Du behöver nog inte bekymra dig om din orderstatus på kundsidan, den verkar ligga som reserverad/under behandling hela tiden och även för folk som hämtat ut sin konsol eller fått den levererad.
Du finner alla svar i tidigare inlägg.
Men för att summera det lite så ska EG ha fått in alla konsoler idag. De beräknas levereras till på måndag (7/12) nästa vecka. Vissa som bor i Gbg har redan fått aviseringar om att Bring fått leveransinfo, vilket tyder på att EG packar för fullt.
Du behöver nog inte bekymra dig om din orderstatus på kundsidan, den verkar ligga som reserverad/under behandling hela tiden och även för folk som hämtat ut sin konsol eller fått den levererad.
Ypperligt, då får man bara hålla tummarna och låta EG göra sitt.
Ypperligt, då får man bara hålla tummarna och låta EG göra sitt.
Precis! Håll en tumme för att Bring är snabba som blixten också.
Såhär är det, de som tog med expressleverans kommer få beskedet nu att de förbereder för leverans, ni andra kommer få det under fredagen / lördagen men de kommer inte gå iväg från bring förrän på söndag.
Ni kommer ha den på måndag
Stämmer inte. Har vanlig leverans och fick mail inatt att det var på gång
Och jag har expressleverans och inte hört ett jota.
tänk vad fel man kan ha
Roligt hur folk drar definitiva slutsatser direkt. "Jaha, du köpte diskversionen, det förklarar varför jag inte fått leveransbesked" xD
Ja det behöver ju inte stämma men det verkar som att 90 % av alla som beställde runt 12 tiden körde disk....
Jag beställd 12.06 och kör digital har inte fått något alls
Är det någon som hört om Amazon och deras senaste skeppning, beställde 20 november, står "Uppskattning av leverans: Vi behöver lite mer tid för att ge dig en bra uppskattning. Vi meddelar dig via e-post så snart vi har ett beräknat leveransdatum."?
Undrar detsamma, bevakar Sweclockers orderstatus-tråd också där det är gäng som undrar detsamma. Tydligen var både Amazon Tyskland och Italien öppna för beställning igår vid korta fönster.. Funderar på om det finns en koppling till en skeppning vi inte vet om. Enligt en person på den tråden visste Amazon Sverige ingenting mer senast igår (hade varit i kontakt med dem).
Beställde DE på Amazon.se 20/11 med bekräftelse på mail 20:26.
Vart står din text? Min differerar lite: "Beställningen har mottagits. Vi kommer att skicka ett e-postmeddelande till dig när vi har ett beräknat leveransdatum" (Amazon-appen > Spåra beställning).
PS. Jag lyckades norpa en DE på CDON förra veckan så går ingen nöd på mig längre, men har lovat en kompis att få den från Amazon om den (förhoppningsvis) kommer innan jul
Komplett uppdaterade ordern idag igen kl 10.15, utan att göra några ändringar på leveransdstum. 😑
Man blir ju lite nyfiken på vad dessa uppdateringar innebär. Har något avbokat? Är leverans på gång? Är det någon slags rutinmässig "refresh"-grej som egentligen inte betyder någonting?
Jag börjar undra om jag mest längtar efter själva konsolen eller att äntligen få ett slut på detta maniska uppdaterandet av information kring leverans, om det kommit nya inlägg på forumet osv. Haha..
Tillbaka till ämnet; Inte hört något än. Beställde en disk kl 12.17 den 19/11. Expressfrakt.
Jag är så cynisk att jag tror (hoppas) att Sony skeppat för få konsoler vid launch med flit, för att skapa ett sug. Alla vill ha en PS5:a, ingen snackar om XBOX trots att den också är svår att hitta. De tar hitten mot sitt rykte, som de ändå kan skylla på Corona... sedan kommer en bamseladdning alldeles innan jul som täcker ALLA förbeställningar och mer därtill. Helt plötsligt köper till och med folk som inte var säkra på om de tänkt köpa "innan den tar slut igen", och alla som redan förbeställt får sina lagom till jul - Sony får igen sin förlorade Goodwill, och mer därtill för mot alla odds har de ju "räddat julen".
Bevis? Njae, såklart inte, förutom att Sony sa tidigare att de hade 4 miljoner konsoler klara till launch... men det skeppades cirka hälften.
Man blir ju lite nyfiken på vad dessa uppdateringar innebär. Har något avbokat? Är leverans på gång? Är det någon slags rutinmässig "refresh"-grej som egentligen inte betyder någonting?
Tror det handlar om avbokningar. Eller jag hoppas det iaf 😄säkerligen många som fått sina ordrar från andra handlare och sedan avbokat från komplett. Vore intressant å se om någon annan komplettare verkligen fått en uppdatering på sin order.
Beställde min PS5 17/09/2020
Alla vi som bokat från Komplett...
Förlåt😂 men skratta högt!
Beställde PS5 på MediaMarkt dem 17 Oktober 2020, står även avbrutet hos Klarna för mig 😐
Beställde Xbox Series X 10 November, den står fortfarande som reserverad.
Återkom gärna med vad MediaMarkt svarar, känner mig lite orolig här med, även om ja vet att jag är låååångt ner i förbokningslistorna.
Så har det stått för mig ett bra tag så mailade dom för ett tag sen och fick svar för typ en vecka sen och det stod så här:
Hej Peter,
Vi ber om ursäkt för det sena svaret, detta beror på hög arbetsbelastning och vi arbetar hårt för att komma ikapp.
Det är inget att oroa sig över då det stod så ett tag pga av att vi håller på att justera alla fakturor som var fel.
Har du några frågor eller funderingar? Återkom gärna till oss så hjälper vi dig så gott vi kan.
Ha en fortsatt trevlig dag och välkommen åter!
Med vänlig hälsning,
Linda
MediaMarkt Kundservice