PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Emin:

Tror tyvärr inte det. De skrev på instagram att konsolen skickas ut nästa vecka. Vart fick du infon?

Bara att det stog så när jag köpte den, men antar att jag får se imorgon hoppas hoppas!

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Bara att det stog så när jag köpte den, men antar att jag får se imorgon hoppas hoppas!

Är rätt säker på att det stod i utlottningen typ "Produkten kommer att skickas nästa vecka, vad det än står i beställningen och express frakt kommer inte att påverka detta"

Så sänk dina förhoppningar skulle jag tipsa om.

Medlem

Fuck vakna till ett Mail där det stod att mitt PS5 ligger o väntar på mig! Yaaaay beställde 24 augusti 2020

Medlem
Skrivet av Goreking:

Är rätt säker på att det stod i utlottningen typ "Produkten kommer att skickas nästa vecka, vad det än står i beställningen och express frakt kommer inte att påverka detta"

Så sänk dina förhoppningar skulle jag tipsa om.

Ah, dom är låga .
Konstigt att man kan pröjsa extra för delivery tho? Tänker inte bråka om 79 kronor eller va det kostade men underligt att man jan välja expressbud eller va det nu hette.

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Ah, dom är låga .
Konstigt att man kan pröjsa extra för delivery tho? Tänker inte bråka om 79 kronor eller va det kostade men underligt att man jan välja expressbud eller va det nu hette.

Expressbud får du ju, bara att varan skickas först när de har den att skicka. expressleverans sker dessutom hem med Bring istället för till ombud om jag förstått det rätt. Så du får tjänsten du betalar för. bara inte så mycket express som du kanske trodde.

Men … för att göra mysteriet lite större. I mitt bekräftelsemail stod det också leverans den 25:e. Tänkte att det var nog fel det med. Men nyss kom ett SMS från elgiganten om att de inte kan leverera idag, utan beräknar kunna leverera imorgon? Mina förhoppningar är låga, anar att det är ett automagiskt meddelande som går ut, men man blir lite nyfiken trots allt.

Skrivet av Boloch:

Men … för att göra mysteriet lite större. I mitt bekräftelsemail stod det också leverans den 25:e. Tänkte att det var nog fel det med. Men nyss kom ett SMS från elgiganten om att de inte kan leverera idag, utan beräknar kunna leverera imorgon? Mina förhoppningar är låga, anar att det är ett automagiskt meddelande som går ut, men man blir lite nyfiken trots allt.

Hejhej! Nyreggad här på forumet bara för att svara dig.
Jag hade turen och vann vid förra lottningen, och tog expressleverans för att få det direkt hem.
Fick exakt det smset du skriver om här, då från 12/3 till 17/3. Antagligen så är det något i systemen som inte går att ändra.

För övrigt trevligt kille från bring som lämna:
"Hoppas du kommer ha mycket kul framöver"
"Haha, vet du vad det är i kartongen?"
"Jaja, detta är mina favoritpaket att leverera!"

Medlem

Måååånga mail och otroligt dålig service från Mediamarkts kundtjänst kring mitt inlägg för någon vecka sedan. Resultatet,:köp inte där med betalningslösning Santander, för då hamnar bokningen hos Santander som sen (så som jag förstår det) måste handlägga innan den bokas på lagret hos MM. Och när det väl hänt är ju alla slut.

Summa kardemumma = Santander + MM = inget ps5

Ledsen skåning vars hopp går upp och sen störtdyker.

Medlem
Skrivet av Muskelmannen2000:

Hejhej! Nyreggad här på forumet bara för att svara dig.
Jag hade turen och vann vid förra lottningen, och tog expressleverans för att få det direkt hem.
Fick exakt det smset du skriver om här, då från 12/3 till 17/3. Antagligen så är det något i systemen som inte går att ändra.

För övrigt trevligt kille från bring som lämna:
"Hoppas du kommer ha mycket kul framöver"
"Haha, vet du vad det är i kartongen?"
"Jaja, detta är mina favoritpaket att leverera!"

Anade att det var så.
Tack för att du tog dig besväret att regga och svara och välkommen hit

Något på G hos MM?, hade en DE i varukorgen och fick plötsligt gå vidare till betalning men sen stog det slutsålt och nu finns inte DE kvar alls i sortimentet.

Medlem
Skrivet av Derailed_Gerbil:

Något på G hos MM?, hade en DE i varukorgen och fick plötsligt gå vidare till betalning men sen stog det slutsålt och nu finns inte DE kvar alls i sortimentet.

Deras webbutik har haft lite buggar från och till.

Fler enheter på MM kommer nog tidigast nästa vecka, när deras nuvarande klubbkampanj är över (minst 5% på allt).

Skrivet av JayKay:

Deras webbutik har haft lite buggar från och till.

Fler enheter på MM kommer nog tidigast nästa vecka, när deras nuvarande klubbkampanj är över (minst 5% på allt).

Låter rimligt att de inte släpper nya under kampanjen. Nu dök DE upp i sortimentet igen. Håller tummarna på ett nytt släpp snart, börjar bli otålig nu..

Medlem

Blir mitt sista inlägg i denna tråden. Spel & Sånt hade lämnat lite godis i kartongen med. Känns skönt att ha köpt från en riktig spelbutik, även om väntan blev lång!

Lirar Diablo 3 fortfarande. Laddskärmarna är bara uppe några sekunder nu, SSD:n är snabb!

Lycka till alla som väntar än, så sjukt värt det. Astro Bot och DualSense är löjligt tillfredställande!

Medlem
Skrivet av Martinez:

Fuck vakna till ett Mail där det stod att mitt PS5 ligger o väntar på mig! Yaaaay beställde 24 augusti 2020

Vart hade du beställt?

Medlem

Fick Mail igår från Webhallen 30 aug order passerat. Äntligen fick jag min maskin 🥰

Medlem
Skrivet av Auditor:

Vart hade du beställt?

På Webhallen!

Medlem
Skrivet av Martinez:

På Webhallen!

De berättade även att de räknar med att h klrt alla beställningar till maj och att de får mycket fler leveranser!

Konsolen är helt galen tror bästa hittills handkontrollen är helt sjuk!

Medlem

Nu verkar det som om Elgiganten börjar skicka ut PS5 DE från senaste lottningen. Fick precis mail om att produkten lämnar deras lager idag.

Medlem

Vet vi om Sony fortfarande kör på flygfrakt till Europa? Eller finns det risk att den där proppen i Suezkanalen försenar fortsatta leveranser nu?

Medlem
Skrivet av JayKay:

Vet vi om Sony fortfarande kör på flygfrakt till Europa? Eller finns det risk att den där proppen i Suezkanalen försenar fortsatta leveranser nu?

Flygleverans var bara första batchen vid releasedatum, resten går via båt eller via tåg från china. Flyg är på tok för dyrt och för få enheter åt gången som kan leveraras. Jag såg för flera år sen en jämförelse där båt är en 1/10 del av priset för flyg.

Så jo, det finns en risk att suez kanalen proppen försenar, om de inte vågar chansa på åka runt, men det adderar ju 10-14 dagar extra tid.

Medlem

Var på mediamarkt Malmö idag och där stod en Xbox series S.

Kände nästan suget att klippa en men väntar på en PS.

Stod tre PS disc edition bakom kassan troligtvis tingade (eller personalens) ;).

Jag fick inte med mig någon hem fast jag frågade snällt om jag fick köpa en 🤣.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Var på mediamarkt Malmö idag och där stod en Xbox series S.

Kände nästan suget att klippa en men väntar på en PS.

Stod tre PS disc edition bakom kassan troligtvis tingade (eller personalens) ;).

Jag fick inte med mig någon hem fast jag frågade snällt om jag fick köpa en 🤣.

Vad sa de när du frågade om du kunde köpa en? 🤣

Medlem

Suez-kanalen.
Det står förmodligen en båt lastad med PS5 som inte tar sig igenom den. Så det blir nog till att vänta några månader till...

Medlem
Skrivet av Kaskar:

Suez-kanalen.
Det står förmodligen en båt lastad med PS5 som inte tar sig igenom den. Så det blir nog till att vänta några månader till...

Gud nej. Står det fast kommer de köra runt. Tar typ 10-12 dagar extra bara

Medlem
Skrivet av roberth:

Gud nej. Står det fast kommer de köra runt. Tar typ 10-12 dagar extra bara

Fartyget med Ps5 blir kapat av pirater

Skrivet av Gaara:

Fartyget med Ps5 blir kapat av pirater

Och Sony som trodde att de löst pirat problemet med DE

Medlem

Nu är PS5 jag bokade på CDON för ca 10 dagar sedan på väg enligt postnord. Packades i morse. Så ni andra som bokade då har nog era på G också.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag fick precis meddelande om att ett paket pakats från CDON ... kan det var så att den är på gång ?!!!!

Medlem
Skrivet av roberth:

Gud nej. Står det fast kommer de köra runt. Tar typ 10-12 dagar extra bara

Vad konstigt då att alla säger att det är kaos och kris på nyheterna?

Medlem
Skrivet av Kaskar:

Vad konstigt då att alla säger att det är kaos och kris på nyheterna?

Då kollar vi nog inte samma nyheter helt enkelt. För sådan kris och kaos är det inte. möjligen att det inte finns en billy hylla på något IKEA etc, men det mesta som fraktas med båt klarar vi oss utan i två veckor.
Det är ju annars FÖ så här nyheter funkar, om två dagar är det bortglömt.

Medlem
EG ps5

Min vän deltog i den senaste EG utlottningen om digital och vann. Han valde någon form av hemleverans och den kom tidigt igår. Har det hänt med någon annan? Verkar lite konstigt då jag har för mig att de sa att ps5orna skickas nästa vecka.

Skriv svar