PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Sussi1984:

Hej, är det någon som fått hem sitt ps5 från MM eller fått bekräftelse att erat är på väg till er?

Japp, hämtade upp min från min loka Ica-butik igår vid lunchtid. Har inte hunnit packa upp den ännu då jag tänkt koppla om alla kablar i mitt spelrum. Passade också på att beställa lite spel (tips: Assassin's creed Valhalla finns just nu för 299:- på CDON) så jag kanske avvaktar tills jag har fått spelen.

Medlem
Skrivet av Sussi1984:

Hej, är det någon som fått hem sitt ps5 från MM eller fått bekräftelse att erat är på väg till er?

Yes, fick den igår.

Medlem

Sista gången man beställer ifrån Komplett iaf. Beställde förra sommaren och har haft hoppet om att det kommer 3 maj och nu får man mail om att den kan komma i vinter. Redig jävla skitbutik. Hoppas dem förlorar många kunder på grund av detta så dem kan sköta sånt här bättre i framtiden.

Medlem
Skrivet av timpannn:

Sista gången man beställer ifrån Komplett iaf. Beställde förra sommaren och har haft hoppet om att det kommer 3 maj och nu får man mail om att den kan komma i vinter. Redig jävla skitbutik. Hoppas dem förlorar många kunder på grund av detta så dem kan sköta sånt här bättre i framtiden.

Instämmer.

Avstängd
Skrivet av timpannn:

Sista gången man beställer ifrån Komplett iaf. Beställde förra sommaren och har haft hoppet om att det kommer 3 maj och nu får man mail om att den kan komma i vinter. Redig jävla skitbutik. Hoppas dem förlorar många kunder på grund av detta så dem kan sköta sånt här bättre i framtiden.

Ursäkta men om ni vanliga Svenssons beställt i god tid så hade ni haft den nu. Även från komplett! Ni får skylla er själva som var ute sent.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ursäkta men om ni vanliga Svenssons beställt i god tid så hade ni haft den nu. Även från komplett! Ni får skylla er själva som var ute sent.

Hehe gillar att du blir upprörd över att timpannn är upprörd.

Medlem

Tack till er som svarade 🙏🥰

Avstängd

Det finns xbox series x i lager på cdon just nu för 7999:-
Kanske lite dyrt men men..


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Medlem

Puh. Håller på att bli galen på MM. Har varit i kontakt med deras kundtjänst dagligen sedan i måndags då min beställning annullerades av oklar anledning och det känns inte som att vi kommer någon vart. Varje dag har de meddelat att de ”utreder” vad som blev fel och att de återkommer nästkommande dag, men det gör de inte utan jag måste ringa igen dagen därpå för att kolla läget. Jag har försökt påtala att jag egentligen inte är så intresserad av vad som specifikt blivit fel utan att jag bara vill ha en ny kod så jag kan lägga en ny beställning. Men det går tydligen inte att ordna förrän de har ”utrett” färdigt.

Det enda som lugnar mig är att de ändå har upprepat gång på gång att de har en PS5 som är öronmärkt till alla som vunnit utlottningen och att jag kommer att få min PS5:a i sinom tid. Tydligen är det uppemot 1000 personer som vunnit utlottningen och det har blivit ett enda stort kaos med massvis med koder som inte fungerat normalt. Så de har tydligen många personer som fortfarande väntar på hjälp med det här.

Medlem

Där står inte på hemsidan i orderhistorik att mitt köp är blevet annullerad fast jag fick mejl att den är.

Medlem
Skrivet av NoxValen:

Där står inte på hemsidan i orderhistorik att mitt köp är blevet annullerad fast jag fick mejl att den är.

Är det MM du syftar på?

Medlem
Skrivet av breahl:

Ursäkta men om ni vanliga Svenssons beställt i god tid så hade ni haft den nu. Även från komplett! Ni får skylla er själva som var ute sent.

Om alla hade beställt på samma dag så hade resultatet blivit likadant, du fick din rätt nyligen så varför preachar du till folk som om du haft den sen release?

Vad tror du att du är om inte en vanlig svensson? Rätt säker på att du inte är någon speciell.

Medlem
Skrivet av timpannn:

Sista gången man beställer ifrån Komplett iaf. Beställde förra sommaren och har haft hoppet om att det kommer 3 maj och nu får man mail om att den kan komma i vinter. Redig jävla skitbutik. Hoppas dem förlorar många kunder på grund av detta så dem kan sköta sånt här bättre i framtiden.

Har varit strul varje gång man köpt av komplett, det värsta var när de byggde en dator åt mig med fysiskt skadat grafik kort (stor jävla buckla på fläkthuset) och vägrade skicka ett nytt, var tvungen att dra in konsumentverket i skiten och då jävlar blev det plötsligt stor skillnad på hur komplett såg på ärendet.

Håller mig borta från dem, går till netonnet, elgiganten och inet när det kommer till dyra grejer, webhallen brukar vara bra på gadgets och mobiler.

Medlem

Fick mail idag från MM att ps5 är skickad, 17:05.
Mail med kvitto, 17:06.

Medlem
Skrivet av Tobaqtron:

Fick mail idag från MM att ps5 är skickad, 17:05.
Mail med kvitto, 17:06.

Beställt I söndags och skickats nu med kvittot 17.01

Avstängd
Skrivet av Goreking:

Om alla hade beställt på samma dag så hade resultatet blivit likadant, du fick din rätt nyligen så varför preachar du till folk som om du haft den sen release?

Vad tror du att du är om inte en vanlig svensson? Rätt säker på att du inte är någon speciell.

Varför är ni ute så sent? Man har vetat att ps5 ska komma i flera år.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Ami86:

Är det MM du syftar på?

EG

Medlem
Skrivet av breahl:

Varför är ni ute så sent? Man har vetat att ps5 ska komma i flera år.

Ooff, träffa jag en känslig punkt kanske?

Smidigt att undvika mina frågor

Medlem
Skrivet av Ami86:

Puh. Håller på att bli galen på MM. Har varit i kontakt med deras kundtjänst dagligen sedan i måndags då min beställning annullerades av oklar anledning och det känns inte som att vi kommer någon vart. Varje dag har de meddelat att de ”utreder” vad som blev fel och att de återkommer nästkommande dag, men det gör de inte utan jag måste ringa igen dagen därpå för att kolla läget. Jag har försökt påtala att jag egentligen inte är så intresserad av vad som specifikt blivit fel utan att jag bara vill ha en ny kod så jag kan lägga en ny beställning. Men det går tydligen inte att ordna förrän de har ”utrett” färdigt.

Det enda som lugnar mig är att de ändå har upprepat gång på gång att de har en PS5 som är öronmärkt till alla som vunnit utlottningen och att jag kommer att få min PS5:a i sinom tid. Tydligen är det uppemot 1000 personer som vunnit utlottningen och det har blivit ett enda stort kaos med massvis med koder som inte fungerat normalt. Så de har tydligen många personer som fortfarande väntar på hjälp med det här.

Hade samma problem, Ringde typ 3 ggr om dagen så det löste sig rätt fort ändå. Ring och va på dom

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Beställt I söndags och skickats nu med kvittot 17.01

Funkar era PostNord trackinglänkar som MM skickade (det gör inte min)

Medlem
Skrivet av Eliaswho:

Hade samma problem, Ringde typ 3 ggr om dagen så det löste sig rätt fort ändå. Ring och va på dom

Ja, jag måste nog va på mer. Har ändå ringt dem dagligen, men man blir bara bortdribblad då de påstår att de inget kan göra i telefon utan måste skicka ärendet till utredande enhet och att man snällt får vänta på återkoppling.
Har de skickat din nu?

Medlem

Mm skickade mail förut att dom skickat ps5an. När jag sedan kollar vart i landet paketet är så står det att det redan är framme varit framme sen 11.... 8 timmar helt åt helvete 🤣 väldigt nöjd. Returnal hela helgen

Medlem
Skrivet av breahl:

Varför är ni ute så sent? Man har vetat att ps5 ska komma i flera år.

Vad får du ut av att håna folk som bara önskar hjälp med att få tag på en konsol? Jösses, man förbokar väl inte allt man kan tänkas vilja ha tre år i förväg.

Medlem

PS5 skickad från mm idag.

Medlem
Skrivet av Bror-Brun:

Jag regga mej här nu på goa Fz bara för o tacka dej för tippset att kolla in Telia-bokningen.

Och det verkar lyckas, ska få min idag🙏🌞.

Skönt o komma in i värmen här på Fz 😄.

Måste tacka och buga! Reggat mig för att tacka för att jag av en slump kom in på detta forum och lyckades klicka hem ett Ps5 av Telia.

Håller tummarna och hoppas att alla här kommer få sin konsol snart!

Återigen tack och stor jäkla kram till er!

Medlem
Skrivet av MasonDixon:

Japp, hämtade upp min från min loka Ica-butik igår vid lunchtid. Har inte hunnit packa upp den ännu då jag tänkt koppla om alla kablar i mitt spelrum. Passade också på att beställa lite spel (tips: Assassin's creed Valhalla finns just nu för 299:- på CDON) så jag kanske avvaktar tills jag har fått spelen.

Tack som fasiken för det tipset! Beställde direkt 🙌🏼

Medlem
Skrivet av Ami86:

Ja, jag måste nog va på mer. Har ändå ringt dem dagligen, men man blir bara bortdribblad då de påstår att de inget kan göra i telefon utan måste skicka ärendet till utredande enhet och att man snällt får vänta på återkoppling.
Har de skickat din nu?

Förstår dig! Nopp inte ännu, mitt köp hade gått igenom via santander delbetalning men inte via mm så det blir annullerat sen väntade ja på att dom skulle nollställa koden, så testade Koden igår innan mejl från mm så då funkade den sen idag fick jag mejl att dom nollställt. Sjukt seg och frustrerad över deras kundservice.
Beställde igår runt 14 så får nog efter helgen antar jag.

Medlem
Skrivet av Mattew:

Funkar era PostNord trackinglänkar som MM skickade (det gör inte min)

Den gör det nu. Den utgick från veddesta och beräknas anlända imorgon. 👍

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Den gör det nu. Den utgick från veddesta och beräknas anlända imorgon. 👍

Samma här.

Medlem

Har någon av er försökt validera sin kod? Ifall ja, hur gick det för er?

Skriv svar