PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

SIdan buggar refreshar man sidan så ena stunden i weblager och andra stunden ej i weblager

Misstänker paketet med extra kontroller så finns kontroller i lager så då får man den först o sen konsollen när den nu kommer.

Men hoppas ni som beställt får allt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av CARTMAN:

Vill du sälja din PS5 till mig?

Hade tänkt lägga ut den då jag har lite grejer till. Är en extra jojje, laddare samt outriders och spiderman som jag har också. Orkar inte hålla på att sälja separat. Fast är du intresserad av allt så.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Hade tänkt lägga ut den då jag har lite grejer till. Är en extra jojje, laddare samt outriders och spiderman som jag har också. Orkar inte hålla på att sälja separat. Fast är du intresserad av allt så.

Jag skickar PM.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Inaktiv
Skrivet av CARTMAN:

Jag skickar PM.

Trodde det var Wii du var ute efter.

Medlem

fan, hann inte :(. Stod precis att det fanns i lager på MM

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Hade tänkt lägga ut den då jag har lite grejer till. Är en extra jojje, laddare samt outriders och spiderman som jag har också. Orkar inte hålla på att sälja separat. Fast är du intresserad av allt så.

bangar han tar jag den

Medlem

Några Webhallenbutiker ser ut att ha fått in ett fåtal Playstation 5 på sitt lager. Nu när jag skriver detta (26/5 kl 03:24) så står att det finns en maskin i Uppsala, sex stycken i Mall Of Scandinavia och sex stycken i Femmanhuset i Nordstan och då som sagt i Webhallenbutikerna där.


signatur
Medlem
Skrivet av MrStrange:

Några Webhallenbutiker ser ut att ha fått in ett fåtal Playstation 5 på sitt lager. Nu när jag skriver detta (26/5 kl 03:24) så står att det finns en maskin i Uppsala, sex stycken i Mall Of Scandinavia och sex stycken i Femmanhuset i Nordstan och då som sagt i Webhallenbutikerna där.

Jävligt udda att de inte går att köpa online dock.

Medlem
Skrivet av MrCynical:

Jävligt udda att de inte går att köpa online dock.

Troligtvis pga bottar.

Medlem
Skrivet av MrCynical:

Jävligt udda att de inte går att köpa online dock.

Jobbigt för de som inte bor nära men inte udda alls.
Butikerna vill inte ha scalpers/bottar så man måst gå in i butiken. Flera butiker har börjat köra med det.
1 per kund och måste handla över disk om de finns i butikslager och inte weblager.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Om någon går i tankarna att köpa ett Series S så kika in på amazon.de. Går just nu för €310 inkl. frakt och skatter till Sverige. Verkar säljas av Amazon själva. Även varit nere under €300 så lär väl ske igen.

https://www.amazon.de/Microsoft-RRS-00009-Xbox-Series-512GB/d...

Medlem

Ska inte köpa själv ännu men netonnet har i lager series x i skrivande stund. Hoppas någon här kan få tag i ett innan alla jävla botar länsar

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/xbox/xbox-...


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Netonnet verkar ha fått in Xbox Series X i lager om någon är intresserad. https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/xbox/xbox-...

Skrivet av CliQue-SinneD:

Ska inte köpa själv ännu men netonnet har i lager series x i skrivande stund. Hoppas någon här kan få tag i ett innan alla jävla botar länsar

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/xbox/xbox-...

Haha, du hann före!

Medlem
Skrivet av Taskman:

Jobbigt för de som inte bor nära men inte udda alls.
Butikerna vill inte ha scalpers/bottar så man måst gå in i butiken. Flera butiker har börjat köra med det.
1 per kund och måste handla över disk om de finns i butikslager och inte weblager.

Fick till svar att de var endast för de som bokat..

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Om någon går i tankarna att köpa ett Series S så kika in på amazon.de. Går just nu för €310 inkl. frakt och skatter till Sverige. Verkar säljas av Amazon själva. Även varit nere under €300 så lär väl ske igen.

https://www.amazon.de/Microsoft-RRS-00009-Xbox-Series-512GB/d...

Series S blir nog en konsol som man kan hitta nära 2000kr eller under vid reor. Köpte min One S samma år som den släpptes på black friday för 2200kr och då med BF1 och Horizon 3. Och ONE S all digital har jag för mig gick för 990kr på någon rea för några år sedan. Perfekt för om man ska ha en extra konsol typ till barn eller sommarstuga.
Vet inte hur det var med PS4 slim men kan tänka mig det var lite samma sak med den.

Inaktiv

Kommer Xbox Series S till priset 2000:- så blir det nog ett köp, perfekt emuleringsmaskin.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Series S blir nog en konsol som man kan hitta nära 2000kr eller under vid reor. Köpte min One S samma år som den släpptes på black friday för 2200kr och då med BF1 och Horizon 3. Och ONE S all digital har jag för mig gick för 990kr på någon rea för några år sedan. Perfekt för om man ska ha en extra konsol typ till barn eller sommarstuga.
Vet inte hur det var med PS4 slim men kan tänka mig det var lite samma sak med den.

Skrivet av Patashnic:

Kommer Xbox Series S till priset 2000:- så blir det nog ett köp, perfekt emuleringsmaskin.

Håller tummarna att den går ner lite. Har redan ett Series X men vill gärna ha ett S till kontoret/sovrummet också. Men prislappen idag för den ändamålet känns lite för saftigt.

Medlem

Finns några series X på spel och sånt just nu: https://www.spelochsant.se/produkt/xboxseriesxs/konsol/micros... (hoppas länken är rätt)

Edit: Ej i lager

Medlem

Fick att min är på G via posten så mediamarkt verkar ha fått en rejäl tilldelning.

Medlem

Äntligen va det min tur! Idag kom min Playstation 5, med skivläsare, som jag beställde från Inet 17/9 - 2020.
Startade upp den, helt knäpptyst, kör lite Astro - fungerar som en dröm!
Lycka till alla som fortfarande väntar på era beställningar och hoppas att ni får era snart nog också!

Inaktiv
Skrivet av Balor19:

Äntligen va det min tur! Idag kom min Playstation 5, med skivläsare, som jag beställde från Inet 17/9 - 2020.
Startade upp den, helt knäpptyst, kör lite Astro - fungerar som en dröm!
Lycka till alla som fortfarande väntar på era beställningar och hoppas att ni får era snart nog också!

Stort grattis att du fått en tyst maskin. Fick min på releasedagen och den är också tyst, ingen fläktoljud eller coil whine.
Astro är sjukt kul spel som verkligen visar upp DualSense.

Medlem
Skrivet av Balor19:

Äntligen va det min tur! Idag kom min Playstation 5, med skivläsare, som jag beställde från Inet 17/9 - 2020.
Startade upp den, helt knäpptyst, kör lite Astro - fungerar som en dröm!
Lycka till alla som fortfarande väntar på era beställningar och hoppas att ni får era snart nog också!

Grattis


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Avstängd
Skrivet av Balor19:

Äntligen va det min tur! Idag kom min Playstation 5, med skivläsare, som jag beställde från Inet 17/9 - 2020.
Startade upp den, helt knäpptyst, kör lite Astro - fungerar som en dröm!
Lycka till alla som fortfarande väntar på era beställningar och hoppas att ni får era snart nog också!

Ja har en med skivläsare med och min är även knäpptyst! Grattis till dig och du bör testa AC valhalla. Fan vad snyggt det är på ps5.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Fan min ps5 låter sjukt mycket när fläktarna drar igång. Är det något som är knas då?

Medlem
Skrivet av Eliaswho:

Fan min ps5 låter sjukt mycket när fläktarna drar igång. Är det något som är knas då?

Ska finnas flera olika modeller av fläktar i cirkulering och det är olika ljudnivå beroende på vilken fläkt man får. Med det sagt har jag inte kollat vilken fläkt min PS5 har då jag inte märkt av ljudnivån som ett problem.

Det skulle vara min första tanke i ditt fall. Kontrollera vilken fläkt du har och vad du kan förvänta dig av den. Är den mer högljudd än för andra med samma modell skulle jag börja fundera på att returnera.

Medlem
Skrivet av Eliaswho:

Fan min ps5 låter sjukt mycket när fläktarna drar igång. Är det något som är knas då?

PS5 har 1 st fläkt. Det som många misstar för högt fläktljud är när blueray-enheten spinner upp en sväng. Ta ur skivan och se om oljudet försvinner, då vet du säkert sen


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Som boosing säger. Kan säkert vara skivspelaren som låter. Misstog den för fläkten när den drog igång i början. Min var annars ganska tyst.

Avstängd
Skrivet av Eliaswho:

Fan min ps5 låter sjukt mycket när fläktarna drar igång. Är det något som är knas då?

Min ps5 låter inte ett pip. Men är det som dom säger att du satt i en skiva så kanske läsaren låter? Jag har inget fysiskt spel ännu så håller mig till det jag förde över från ps4.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Ska finnas flera olika modeller av fläktar i cirkulering och det är olika ljudnivå beroende på vilken fläkt man får. Med det sagt har jag inte kollat vilken fläkt min PS5 har då jag inte märkt av ljudnivån som ett problem.

Det skulle vara min första tanke i ditt fall. Kontrollera vilken fläkt du har och vad du kan förvänta dig av den. Är den mer högljudd än för andra med samma modell skulle jag börja fundera på att returnera.

Aa okej, ja den låter när skiva åker in. Ska kolla upp tack

Medlem

Tack för tips! Ja den låten när skiva åker in så kan ju va spelaren då, annars har ja inte märkt något 😌 tack för tipsen 🙏🏼

Skriv svar