Testpilot – Creative SXFI Gamer ett headset som utlovar personligt anpassad ljudbild

Robot
Testpilot – Creative SXFI Gamer ett headset som utlovar personligt anpassad ljudbild

Creatives nya headset utlovar ett personanpassat ljud med hjälp av ny SXFI-teknik. Testpilot Mutumba tar på sig uppgiften att se hur väl de har lyckats.

#Creative, #headset, #testpilot


Medlem

Jag antar att vad SXFI gör är att skapa en HRTF för dig, sedan placeras de olika "högtalarna" ut i ett rum, därav känns det mer öppet och mindre burkigt.

Jag har ett par Audeze Mobius som har i stort sett samma funktionalitet, vilket är grymt bra, och precis vad du säger så känns det som man har ett övertag i FPS, då jag kan placera ljud med millimeterprecision, t ex i PUBG så vet jag exakt var en motståndare befinner sig bara baserat på fotstegen.

Inaktiv

Skriv sponsrat över bilden till artikeln.

NuZ
Testpilot

Tack för en bra recension och bra jobbat


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Redaktör
Skrivet av anon_326443:

Skriv sponsrat över bilden till artikeln.

Det står, två gånger. Eller har vi missat på nåt annat ställe?


signatur
Inaktiv

Skriv gärna mitt i bilden, ingen kollar där det sitter, tyvärr.

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Skriv gärna mitt i bilden, ingen kollar där det sitter, tyvärr.

Eller så är det du som inte gör det.
Jag såg det direkt


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Eller så är det du som inte gör det.
Jag såg det direkt

Får instämma: jag noterade det praktiskt taget direkt också, så tycker det var ganska väl uppmärkt...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Redaktör
Skrivet av anon_326443:

Skriv gärna mitt i bilden, ingen kollar där det sitter, tyvärr.

Tack för feedback. Men jag vill mena att det är tydligt att detta är sponsrat innehåll. Förutom de två grejerna upptill har brödtexten två stora gråa rutor med information om testpiloterna. Vi är väldigt noga med att göra det tydligt vad som är redaktionellt respektive sponsrat innehåll, det tycker jag är klart i denna artikel.


signatur
Medlem
Skrivet av Issue:

Eller så är det du som inte gör det.
Jag såg det direkt

Jag kom, jag såg, jag segade.

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Skriv gärna mitt i bilden, ingen kollar där det sitter, tyvärr.

Släpp det! Det är bara du som hänger upp dig på detta icke-problem. Move along!

Testpilot
Skrivet av Ichabod:

Jag antar att vad SXFI gör är att skapa en HRTF för dig, sedan placeras de olika "högtalarna" ut i ett rum, därav känns det mer öppet och mindre burkigt.

Jag har ett par Audeze Mobius som har i stort sett samma funktionalitet, vilket är grymt bra, och precis vad du säger så känns det som man har ett övertag i FPS, då jag kan placera ljud med millimeterprecision, t ex i PUBG så vet jag exakt var en motståndare befinner sig bara baserat på fotstegen.

Tack för en fin förklaring! Jag gjorde en del eftersökningar men hittade inget bra svar. Det känns som att Creative ville vara lite hemliga med tekniken också.

Jag håller verkligen med om att ljudet blir väldigt bra, framförallt då i FPS.

Skrivet av NuZ:

Tack för en bra recension och bra jobbat

Tack!

Inaktiv
Skrivet av anon_326443:

Skriv gärna mitt i bilden, ingen kollar där det sitter, tyvärr.

Vad snackar du om? Vågar nog gissa att du är minoritet är. Om folk inte ens kan läsa när står två gånger får man skylla sig själv om man inte uppfattar att det är en annons.

Redaktör
Skrivet av anon_119148:

Vad snackar du om? Vågar nog gissa att du är minoritet är. Om folk inte ens kan läsa när står två gånger får man skylla sig själv om man inte uppfattar att det är en annons.

Fast om man tycker att det borde synas bättre är det bra att berätta det.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Tomas Helenius:

Fast om man tycker att det borde synas bättre är det bra att berätta det.

Okej fair enough, kanske dumt av mig att hoppa på när någon kommer med feedback men jag tyckte den inte var helt rimlig även om jag kunde formulerat mig bättre. Se mitt inlägg som en motvikt till hens inlägg.

1
Skriv svar