Recension – Watch Dogs: Legion

Robot
Recension – Watch Dogs: Legion

I Watch Dogs: Legion spelar hela London huvudrollen. Tyvärr med identitetskris.

#ubisoft-toronto, #watch-dogs, #watch-dogs-legion


Redaktör
Ponny

Bara att peta på mig om ni har frågor om Legion (utöver det texten besvarar, förstås)!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Bara att peta på mig om ni har frågor om Legion (utöver det texten besvarar, förstås)!

Hur är det med fordonsfysiken? Har ju inte varit Ubisofts starkaste kort tidigare.

CFW
Medlem

Hade det inte varit gratis med grafikkortet hade det inte ens testats. Känns överlag som en medioker spelserie (testat säkert 30 min av båda föregångarna) och nu att trilogin färdigställs med ett starkt "meeh"...

Redaktör
Ponny
Skrivet av bluebird:

Hur är det med fordonsfysiken? Har ju inte varit Ubisofts starkaste kort tidigare.

Jag tycker den känns helt okej. Ansåg att den blev bättre i tvåan (kontra ettan). Samtidigt får man sällan känna åkdonen på pulsen, då mycket handlar om att köra från A till B i sakta lunk. Mina fem cent: den gör sitt jobb, varken mer eller mindre. Legion är ju definitivt inget racingspel.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

En 3a passar ju perfekt för ett spel i denna medelmåttiga spelserie.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Jag har haft kul med föregående spel i serien, men detta skippar jag nog just på grund av att spela som flera karaktärer.
GTA 5 lider av samma sak, jag tycker det bidrar till mindre inlevelse i spelet att tvingas byta karaktär hit och dit.

NuZ
Testpilot

Hmm positivare än vad jag trodde. Vad spelade du på för PC hårdvara och flytet?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Inaktiv

Referens till Musses Husvagn?

Redaktör
Ponny
Skrivet av NuZ:

Hmm positivare än vad jag trodde. Vad spelade du på för PC hårdvara och flytet?

Specifikationer: Intel Core i7-7700, Gefore GTX 1080, 16 GB RAM. För mig flyter det smärtfritt i 60 fps, med det mesta väl uppskruvat. Tänkte kolla fler konkreta detaljer nu, men Uplay vägrar plötsligt starta spelet. Hmm! Får återkomma...

Edit: Jaha! Uplay har ju uppdaterats till Ubisoft Connect, och då hade den koden jag kört med "glömts bort". Nåväl. Uppdateras nu.

Ytterligare edit: Japp, det flyter finfint med allt på very high, och mestadels fint med allt på ultra. Har kört för det mesta på very high, då jag prioriterat flytet.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av anon_119148:

Referens till Musses Husvagn?

Självklart!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tur att jag inte förbokade då. Då blir det betydligt billigare att prenumerera på uplay+ i en månad.

Avstängd

Väntar på någon rea eller så innan jag testar detta.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Beep beep beep...

Ännu en medioker Ubisoft-produkt, konsumera och dumpa i högen.

Medlem

3/5 det känns som max man kan få ut av ett Ubisoft spel idag.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hur är PC versionen? Bra optimerad?

Inaktiv
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Självklart!

Kul! Synd att spelet verkade lite ljummet på vissa av bitarna vilket tyvärr var något jag misstänkte iom att det blir lite NMS-fenomenet där nån beskrev spelet som "en pöl som är en mil bred men en centimeter djup" och då refererar jag till Watch Dogs system där man kan spela som alla men "individerna" saknar helt djup, därav liknelsen.

Jag tyckte WD1 faktiskt var ganska kul om man försöker att inte jämföra det med GTA5. Tvåan var lite för coolt och edgy för mig om vi säger så men gameplay var faktiskt ganska bra även om bilarna fortfarande inte kommer nära GTA. Kan mycket väl bli att man plockar upp detta ur den digitala reabacken

Medlem

Skippar nog detta. Är mer taggad på Valhalla och Immortals Fenyx Rising.

Medlem

Jag har haft väldigt roligt med de 2 första Watch Dogs och kommer absolut köpa 3an till PC. Synd att det inte blir någon Steam version dock.
_________________________________________________
GR gav det 7 av 10 och dessa blev plus & minus:
_________________________________________________
+
London är fantastiskt, bra tempo, bra miljövariation, roligt att spela, minnesvärda uppdrag.
-
Klen fordonsfysik, dåligt system för vapen, tunt musikutbud


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Inaktiv

Nog måste det vara lite bättre än tvåans töntiga "irriterande media-influencers med färgglada edgy tonårskläder"-tema.

FM-guru
F.d. Sisyr

Ungefär som väntat, och jag misstänker att jag lär ha roligare än de flesta då gimmicken spelet är centrerat kring faller mig helt i smaken. Spel som State of Decay och Shadow of War t.ex. är spel jag gillar med liknande system. Det är något med procedural generation som alltid lockat mig, även när det är "janky".

Blir nog därmed ett köp, inte minst nu när Cyberpunk blev försenat (igen). Valhalla känns ungefär lika intressant som munsår.

Medlem

precis skaffat uplay+ med så många UBI spel som kommer nu (Legion,ASSvalhalla, nästa farcry) kan nog tjäna en slant på det.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Ska bli kul att testa 2021 när jag får mitt grafikkort 😂

Redaktör
Ponny
Skrivet av AlfaBlommaN:

Hur är PC versionen? Bra optimerad?

Skulle påstå att det är bättre än vanligt. Men flaggar också för att jag inte är värsta hårdvaru-geeken, men förmodligen vässar sådana just nu sina pennor. Hade vissa problem med AC Odyssey på samma burk, men här har det flutit som vattnet (bortsett från ett par krascher).


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

precis skaffat uplay+ med så många UBI spel som kommer nu (Legion,ASSvalhalla, nästa farcry) kan nog tjäna en slant på det.

kommer de till Uplay?


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Känns ändå som en ganska underhållande spelsandlåda att experimentera med om man på förhand kan stävja eventuella förväntningar på huvud-uspen. Watch Dogs 2 var ju redan det hyfsat underhållande rent spelmekaniskt, och av det lilla jag sett verkar det här vara strået vassare.

Kanske inget release-köp, men definitivt senare. Eventuellt en release-prenumeration när de löst trasslet med One X.

Medlem
Skrivet av krislevin:

kommer de till Uplay?

Yes, alla ubisofts spel släpps på uplay (pc)


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag är ändå taggad på det här. Det låter på recensionerna som att det har ungefär samma styrkor och svagheter som WD2, om än på annat sätt. Störiga eller intetsägande karaktärer kan jag leva med om det är roliga pussel, typ.

Ambassadör
Xbox

Nehepp, detta hoppas över.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Nog måste det vara lite bättre än tvåans töntiga "irriterande media-influencers med färgglada edgy tonårskläder"-tema.

Hehe, ja det var fan så att man ville avrätta sitt DeadSec gäng med varsitt pannskott vardera. De var vidriga o larviga allihopa. Jag vill ha mogna, seriösa figurer i spel helst. Inte för plattformsspel dock så klart.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

123
Skriv svar