Insomniac bekräftar - nya Ratchet & Clank kommer inte till PS4

Robot
Insomniac bekräftar - nya Ratchet & Clank kommer inte till PS4
Medlem

Bra!
Då vet vi at spelet kommer nyttja hårdvaran så bra det bara går utan o behöva göra en massa kompromisser.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

NuZ
Testpilot

Detta visste vi väl redan? Eller?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Kom ju knappast som någon chock när dom sagt att hårdvaran i PS5 gör det möjligt med laddtider och bandesignen i spelet.

Medlem

Helt rätt prioriterat. Exklusiva spel bör komma på den bästa plattformen som ett företag har för tillfället. Sen kan de absolut ändra om för att släppas på den andra plattformen men spelet ska utvecklas utan detta i åtanke.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Detta visste vi väl redan? Eller?

Som du ser om du kollar i artikeln svarade insomniac på en fråga. Så uppenbarligen har det funnits funderingar bland spelare om hur läget är

NuZ
Testpilot
Skrivet av Thane:

Som du ser om du kollar i artikeln svarade insomniac på en fråga. Så uppenbarligen har det funnits funderingar bland spelare om hur läget är

Ja tydligen så missade jag att det var en fråga på twitter som besvarades


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Med tanke på att spelet dra stor nytta av den snabba SSD:n så var detta en lågoddsare.

Medlem

Bara positivt. Det ska finnas anledning till att skaffa bästa generations konsoler. Vi får dock räkna med att flera spel i början även fungerar på ps4. Likadant för Xbox.

Avstängd

Utmärkt designval.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Vore kul kul att se det spelet köras på PS4 med tanke på portalerna. Hade varit bra marknadsföring för PS5.

Flakmonkey

Trevligt, iom att det är Insomniac och ett R&C så är det ett givet köp för egen del, men med tanke på deras galna idéer vad gäller vapen, etc så ser jag verkligen fram emot vad de kan tänkas göra med funktionerna i dualsense som man hört så mycket gott om.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ja tydligen så missade jag att det var en fråga på twitter som besvarades

Detta twittrande!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag hade gärna sett en version till ps4. Jaja, får spela detta när jag väl skaffar en ps5a.
Vi får hoppas de verkligen utnyttjar ps5ans potential vilket det låter som. Isf kan jag "förlåta" dom :P.
Jag hade inte räknat med horizon 2 till ps4 dock. Åtminstone en glad nyhet för min del.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Bra!
Då vet vi at spelet kommer nyttja hårdvaran så bra det bara går utan o behöva göra en massa kompromisser.

Medans:
30fps
https://www.ign.com/articles/ratchet-clank-rift-apart-4k-30-6...


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd

Eller 60 med lite lägre upplösning


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Tja, det gör mig inte så mkt. Gick ratchet o clank i på ps4 också om jag inte minns fel och det spelade hur bra som helst. Sedan står det även att du kan välja mellan två lägen så vill du lira det i 60 fps kan du bevisligen göra det och det lär fortfarande se bättre ut i 60 fps på ps5 än vad ratchet gjorde på ps4 i 30fps.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Får jag komma hem till dig och spela i 60? För jag har bara GTX 1060, hjälp en fattig broder

Medlem
Skrivet av kingzla:

Får jag komma hem till dig och spela i 60? För jag har bara GTX 1060, hjälp en fattig broder

Bara om du tar med dig öl och pizza


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Det här var ju klart sen långt tillbaka, så som spelet är uppbyggt skulle PS4 aldrig klara av det.

1
Skriv svar