Yakuza fyller 15 i december, och ska fira det med att tala om "framtiden"

Robot
Yakuza fyller 15 i december, och ska fira det med att tala om "framtiden"
Medlem

Jag har skitkul med Like a Dragon just nu.

Hoppas på Remastered Collection, Y6 och Judgment till PC så att jag kan spela resten av serien. Ett Y8 med mer Ichiban vore inte heller fel, känns fräscht och bra med en ny protagonist.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Ca 15 timmar in i like a dragon. Riktigt kul spel med trevliga karaktärer, stundtals grym grafik samt härlig story.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Jag fick upp ögonen för detta tidigare idag faktiskt! Tänkte skaffa mig Like a Dragon men vet inte mycket om serien alls.

Kan jag börja med Like a Dragon?
Är alla spel i serien bra?

Medlem
Skrivet av Najkan:

Jag fick upp ögonen för detta tidigare idag faktiskt! Tänkte skaffa mig Like a Dragon men vet inte mycket om serien alls.

Kan jag börja med Like a Dragon?
Är alla spel i serien bra?

LaD är i princip en reboot med en helt ny huvudkaraktär. Det finns en del kopplingar till tidigare spel men du kan absolut börja med det senaste spelet.

De flesta spelen är riktigt bra, några har väl dock åldrats en del rent mekaniskt samt grafiskt.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Moderator | Testpilot
Skrivet av Najkan:

Jag fick upp ögonen för detta tidigare idag faktiskt! Tänkte skaffa mig Like a Dragon men vet inte mycket om serien alls.

Kan jag börja med Like a Dragon?
Är alla spel i serien bra?

Alla spel är inte lika bra, vilket känns omöjligt. Alla har sin charm dock! Like a Dragon är det enda spelet som är ett turordningsbaserat rollspel

Och ja du kan börja med det här spelet. Man kommer uppskatta mycket här om man spelat de tidigare spelen i serien då områden och karaktärer återkommer, men man kommer inte var vilsen.

Skrivet av marsson90:

LaD är i princip en reboot med en helt ny huvudkaraktär. Det finns en del kopplingar till tidigare spel men du kan absolut börja med det senaste spelet.

De flesta spelen är riktigt bra, några har väl dock åldrats en del rent mekaniskt samt grafiskt.

Soft reboot*, om man ska vara petig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tack, jag börjar med detta drak-spel.

1
Skriv svar