Senaste patchen till Assassin's Creed: Valhalla kan få sparfunktionen att paja

Robot
Senaste patchen till Assassin's Creed: Valhalla kan få sparfunktionen att paja

Dubbelkolla att du kan spara innan du lägger fler timmar på spelet.

#assassins-creed-valhalla


Medlem

Min sambo har problem med ett uppdrag som heter ”view above all” - det går inte stänga porten...

Många har problem med detta uppdrag och Ubisoft är medvetna om den spelförstörande buggen. För min sambo slutade det med att hon fick gå till en tidigare sparfil 5 (!) timmar tidigare i äventyret.

Lite förvånad över hyllningarna med tanke på alla problem som Valhalla faktiskt har (både buggar men även spelförstörande moment). Detta är deras trasigaste produkt sen Assassin’s Creed: Unity...

Och nej, ”view above all”-uppdraget fixades inte till av gårdagens patch...

Medlem

Hände mig igår att jag inte kunde spara. Fick göra en fast travel till ens by och då gick det iaf att spara.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Min sambo har problem med ett uppdrag som heter ”view above all” - det går inte stänga portalen...

Många har problem med detta uppdrag och Ubisoft är medvetna om den spelförstörande buggen. För min sambo slutade det med att hon fick gå till en tidigare sparfil 5 (!) timmar tidigare i äventyret.

Lite förvånad över hyllningarna med tanke på alla problem som Valhalla faktiskt har (både buggar men även spelförstörande moment). Detta är deras trasigaste produkt sen Assassin’s Creed: Unity...

Och nej, ”view above all”-uppdraget fixades inte till av gårdagens patch...

Above all är absolut inte en spelförstörande bug, då den delen av spelet är inte huvuduppdrag. Helt frivilligt. Sen om man vill ha 100% klarat så är det en viss del game breaking. Men spelförstörande buggar handlar om main story. Att man inte kan klara huvuddelen. Därsv så lägger dom mer tid på att fixa dessa andra buggar. Jag kan inte klara en drengr. Han är besegrad men kan inte slutföra uppdraget alls. Det är inte en spelförstörande bugg då det är sido story aom asgård och jotunheim är

Prövade ni detta?

Disable Hold Alternative in your Settings menu and see if you can get the door to close successfully. To find this option, go to: Options > Interface > General Tab > Set “Hold Alternative” to “Off”

Medlem
Skrivet av denza:

Above all är absolut inte en spelförstörande bug, då den delen av spelet är inte huvuduppdrag. Helt frivilligt. Sen om man vill ha 100% klarat så är det en viss del game breaking. Men spelförstörande buggar handlar om main story. Att man inte kan klara huvuddelen. Därsv så lägger dom mer tid på att fixa dessa andra buggar. Jag kan inte klara en drengr. Han är besegrad men kan inte slutföra uppdraget alls. Det är inte en spelförstörande bugg då det är sido story aom asgård och jotunheim är

Prövade ni detta?

Disable Hold Alternative in your Settings menu and see if you can get the door to close successfully. To find this option, go to: Options > Interface > General Tab > Set “Hold Alternative” to “Off”

För mig som vill ha 100% blir det ganska spelförstörande tyvärr. Main story eller inte.
Vad föreslår du förresten att man byter ut ordet "spelförstörande" till om man bara använder det till main story?

Och jag har provat det du tipsar om. Google gick varmt efter en lösning igår kväll.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Min sambo har problem med ett uppdrag som heter ”view above all” - det går inte stänga porten...

Många har problem med detta uppdrag och Ubisoft är medvetna om den spelförstörande buggen. För min sambo slutade det med att hon fick gå till en tidigare sparfil 5 (!) timmar tidigare i äventyret.

Lite förvånad över hyllningarna med tanke på alla problem som Valhalla faktiskt har (både buggar men även spelförstörande moment). Detta är deras trasigaste produkt sen Assassin’s Creed: Unity...

Och nej, ”view above all”-uppdraget fixades inte till av gårdagens patch...

Faktiskt inte haft några större problem.
oftast räcker det med spara och sen ladda in så löser det sig självt om det är en bugg.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Min sambo har problem med ett uppdrag som heter ”view above all” - det går inte stänga porten...

Många har problem med detta uppdrag och Ubisoft är medvetna om den spelförstörande buggen. För min sambo slutade det med att hon fick gå till en tidigare sparfil 5 (!) timmar tidigare i äventyret.

Lite förvånad över hyllningarna med tanke på alla problem som Valhalla faktiskt har (både buggar men även spelförstörande moment). Detta är deras trasigaste produkt sen Assassin’s Creed: Unity...

Och nej, ”view above all”-uppdraget fixades inte till av gårdagens patch...

5 Timmar utan saves ? tycker de där spelet gör auto save efter minsta lila man gör.

Medlem

Jag använder quick save efter varje kritiskt moment i ett uppdrag.

Medlem

PC,
Alla mina spar filer var borta.
Men kunde ändå trycka på continue och den fortsatte från där jag avslutade.

måste jag hålla med om detta är den buggiaste AC som jag har spelat på alla plan. Men däremot så dom andra jag har spelat så har dom funnits på marknaden 6 månader eller längre och troligen blivit patchade.
Men trots buggarna en av den trevligaste av alla AC att spela.

Medlem
Skrivet av Busko:

5 Timmar utan saves ? tycker de där spelet gör auto save efter minsta lila man gör.

Jag brukar allt köra en save mellan varven men eftersom jag provat med att starta om spelet några ggr och lite andra halvtappra lösningar så hade jag en save från 5 timmar tidigare och typ 7 sparade spel från Asgard och då är det autosaves. 😅

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Jag använder quick save efter varje kritiskt moment i ett uppdrag.

Jag trodde inte att det skulle vara ett kritiskt moment att påbörja ett uppdrag i Asgard. 😉

Medlem

Jag har bannemig tur att inte uppleva några större buggar som förstör. Inte en enda krasch, inga npc buggar eller dylikt. Dem enda buggar jag märkt av åtminstone är dem typiska parkour buggar som styr karaktären åt ett helt annat håll än vart jag vill komma. Kanske några enstaka störningar som dock upplevs mer som ofärdigt snarare än buggat. Eller det kanske är samma sak.

Men bortsett från det är det faktiskt lugnt än så länge. Inte kommit långt alls. Precis mött upp Ragnarssons. Men hade rensat halva Norge och grandescire eller vad det heter.

Ljudet är lite märkligt dock. Precis som det är olika volymer på olika ljud. Har jag inte dialogue boost på så hör man inte vad en person säger exempelvis på en mjödfest. Men samtidigt i andra scener är det precis som en person står och pratar i örat på en fast dem är 20m ifrån.


signatur

Ordo Ab Chao

Skribent

Är 45 h in i spelet på en Xbox One (första generationen) och har inte upplevt något större problem. Spelet har kraschat två gånger när jag haft xboxen i viloläge och sen försökt "resume:a" spelet. Men annars är det några små buggar där en NPC fastnade i ett staket och så fastnade mitt skepp på strandkanten så jag inte kunde ro ut det i vattnet igen, löste jag med att bara blåsa i hornet och "kalla" på skeppet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Mahakali-85:

Jag trodde inte att det skulle vara ett kritiskt moment att påbörja ett uppdrag i Asgard. 😉

Jag använder quicksaves framför allt för att utforska en del dialogval som jag vill se, men inte nödvändigtvis använda mig av. Men även som säkerhets-punkt om något mot förmodan skulle hända.

Har varit tvungen att använda en quick load vid en quest där en dörr inte gick att öppna efter konversation.

Testpilot
Skrivet av Jaxalot:

Jag har bannemig tur att inte uppleva några större buggar som förstör. Inte en enda krasch, inga npc buggar eller dylikt. Dem enda buggar jag märkt av åtminstone är dem typiska parkour buggar som styr karaktären åt ett helt annat håll än vart jag vill komma. Kanske några enstaka störningar som dock upplevs mer som ofärdigt snarare än buggat. Eller det kanske är samma sak.

Men bortsett från det är det faktiskt lugnt än så länge. Inte kommit långt alls. Precis mött upp Ragnarssons. Men hade rensat halva Norge och grandescire eller vad det heter.

Ljudet är lite märkligt dock. Precis som det är olika volymer på olika ljud. Har jag inte dialogue boost på så hör man inte vad en person säger exempelvis på en mjödfest. Men samtidigt i andra scener är det precis som en person står och pratar i örat på en fast dem är 20m ifrån.

Håller med , det var en sak jag reagerade på direkt att volymen på din egen karaktär och alla NPC är helt olika. Jag bytte och testade båda rösterna på min karaktär och det är likandant. Nu har jag börjat vänja mig men det är inte bra gjort.

För att prata om andra buggar så är jag tvärs emot positivt överraskad. Ytterst få buggar som jag stött på som stört mig. Både Origins och Odyssey hade betydligt fler tekniska problem på min dator där Origins var helt ospelbart då det krashade näromhelst efter första expansionspaketet kom ut.

Visst har det en del finslipning kvar gällande detaljer i animeringar, buggar i miljöer och att ljuset kan blinka och annat men inget som gör det ospelbart.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Håller med , det var en sak jag reagerade på direkt att volymen på din egen karaktär och alla NPC är helt olika. Jag bytte och testade båda rösterna på min karaktär och det är likandant. Nu har jag börjat vänja mig men det är inte bra gjort.

För att prata om andra buggar så är jag tvärs emot positivt överraskad. Ytterst få buggar som jag stött på som stört mig. Både Origins och Odyssey hade betydligt fler tekniska problem på min dator där Origins var helt ospelbart då det krashade näromhelst efter första expansionspaketet kom ut.

Visst har det en del finslipning kvar gällande detaljer i animeringar, buggar i miljöer och att ljuset kan blinka och annat men inget som gör det ospelbart.

Ja, precis. Jag hade också kraschar en efter en i odyssey och origins.

Och jag håller också med om finslipning. Men annars så gillar jag det. Storyn känns betydligt mer fångande än origins och odyssey på något sätt också.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Mitt spel buggade på första uppdraget efter man åkt i båten för första gången, glad att jag skickade tillbaka spelet!

Medlem

UbiSoft hittar nya vägar att skapa buggar o oreda.
Snart är de på nivå med Bugthesda haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Ovanligt lite buggar ändå för att va ubisoft.. iofs har spelet fryst en gång så jag måste starta om datorn .. krashat 2 gånger .. och sett en flygande kanot.
Större problem är vissa väldigt dåligt förklarade uppdrag utanför main story t ex ..vad är poängen med att äta flugsvampen har jag inte fattat än.. Vissa låsta kistor och dörrar som saknar nyckel osv

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Min sambo har problem med ett uppdrag som heter ”view above all” - det går inte stänga porten...

Många har problem med detta uppdrag och Ubisoft är medvetna om den spelförstörande buggen. För min sambo slutade det med att hon fick gå till en tidigare sparfil 5 (!) timmar tidigare i äventyret.

Lite förvånad över hyllningarna med tanke på alla problem som Valhalla faktiskt har (både buggar men även spelförstörande moment). Detta är deras trasigaste produkt sen Assassin’s Creed: Unity...

Och nej, ”view above all”-uppdraget fixades inte till av gårdagens patch...

Stötte på en bugg i går.
Skulle göra uppdrag med nån tjej som sen bara stanna mitt i och bära vägra gå.
Tur man kunde starta från en äldre save.

Medlem

På PS4 kunde ja se alla stora "nodes" i skillträdet mitt i allt.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Jag har stött på problemet med att man inte kan spara, dock börjar det funka igen så fort man gått in i en "dialog scene", har hänt mig två gånger, ena gången när jag tog questet för att alliera sig med lunden, andra gången under questet för east anglia, både gångerna löste det sig efter att jag gått in i en dialog scene.
Kraschat tre gånger. Oftast när jag går in och ut från kråkvyn.
Har även lyckats komma under engeland när man möter en motståndare som använder dive of the valkyries och samtidigt använder den mot honom. Annars inga stora problem.
Kör på PC och spelat i över 40 timmar.

Gen
Medlem
Skrivet av SunShine:

UbiSoft hittar nya vägar att skapa buggar o oreda.
Snart är de på nivå med Bugthesda haha.

Ska mycket till att hamna på Bethesdas nivå.

Har endast stött på två buggar hittills under mina 22h och båda löste sig med att ladda en tidigare Autosave/Manuell save.

Skägg.
10 Chambers

Lirade idag, var inga problem att spara iaf.


signatur
Medlem
Skrivet av Gen:

Ska mycket till att hamna på Bethesdas nivå.

Har endast stött på två buggar hittills under mina 22h och båda löste sig med att ladda en tidigare Autosave/Manuell save.

Ah gött. Såg en recension som sa att stridssystemet var broken för tillfället. Man kan tydligen spamma hård attack hur mkt man vill, ens stamina mätare som är tänkt att förhindra sådant går aldrig ner så man behöver liksom aldrig bry sig.
Men de kanske patchat det nu?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

En bug som jag stött på nu med senaste patchen snarare än innan är att man kan fastna i haystacks.

Man få ta fast travel för att komma ur det. Aning störigt, men inget gamebreaking i sig.

Bortsett från detta, önskar jag att man kan göra om sin jomsvikings kropp. La märke till att min jomsviking hade en sjuk ölkagge.

Något annat att önska är att kunna skapa lite mer muskler på sin manliga Eivor.

Finns en customizer mod på Nexus som heter Eivor Customizer vilket jag kanske lär pröva, där kan man ändra muskelstorlek, hårstil m.m.

La också märke till en mod som känns en aning "olaglig" där man kan skapa items som annars kräver helix credits med hjälp av cheatengine. Börjar Ubisofts spel bli s.k modvänlig?


signatur

Ordo Ab Chao

Gen
Medlem
Skrivet av SunShine:

Ah gött. Såg en recension som sa att stridssystemet var broken för tillfället. Man kan tydligen spamma hård attack hur mkt man vill, ens stamina mätare som är tänkt att förhindra sådant går aldrig ner så man behöver liksom aldrig bry sig.
Men de kanske patchat det nu?

Synd att jag missade den buggen Nej min gubbe blir minsann vansinnigt trött efter några slag, precis som vanligt.

1
Skriv svar