Logitech G923 TrueForce – ratt med rätt racingvibrationer

Robot
Logitech G923 TrueForce – ratt med rätt racingvibrationer

Testpiloten @NuZ utvärderar Logitech G923 Trueforce och upplever den rätta körkänslan. Bara doften av bensin och däckrök saknas.

#logitech


NuZ
Testpilot

Ska försöka svara så gott det går på ev. frågor. Citera gärna också så jag ser frågan


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Alltså inte så mycket en fråga om recensionen utan mer allmänt om rattar. Varför aldrig trådlösa? Förstår att de behöver extra ström för Force feedback men annars? En usb kabel till konsolen vill man ju verkligen inte ha.

NuZ
Testpilot
Skrivet av perihelion74:

Alltså inte så mycket en fråga om recensionen utan mer allmänt om rattar. Varför aldrig trådlösa? Förstår att de behöver extra ström för Force feedback men annars? En usb kabel till konsolen vill man ju verkligen inte ha.

Hmm ja bra fråga, det skulle vara bekvämt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Snart vandrar du den eviga resan ner i simracing tillbehörens värld. Min senaste ratt gick på runt 14tkr, då börjar force feedbacken kännas duglig 😀 men kul att du gillade ratten och bra recension. Min första ffb ratt var en logitech driving force gt och jag tyckte då att det kunde inte kännas verkligare haha

Ambassadör
Xbox

Trevlig läsning! När FH5 kommer så skaffar jag nog en sådan där.


signatur

Jump in.

NuZ
Testpilot
Skrivet av snubben:

Snart vandrar du den eviga resan ner i simracing tillbehörens värld. Min senaste ratt gick på runt 14tkr, då börjar force feedbacken kännas duglig 😀 men kul att du gillade ratten och bra recension. Min första ffb ratt var en logitech driving force gt och jag tyckte då att det kunde inte kännas verkligare haha

Haha ja kanske Tack så mycket!

Skrivet av Mortaigne:

Trevlig läsning! När FH5 kommer så skaffar jag nog en sådan där.

Tack så mycket! Ja gör det, är väldans häftigt!

Hur tusan han du före mig i GS ändå? Trodde jag skulle ta nu i starten, har låst upp en del saker dessa 2 dagar


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Har nyss köpt mig en logitech 920 för xboxen.
Är rätt besviken de går inte alls o köra med de. Har nästan minimerat force feedback så ratten går lättare. Men tycker fortfarande de är skitsvårt o styra. Jag vajar fram o tillbaka över vägen. Får parera min svängning hela tiden. Kanske behövs mer träning men trodde de skulle bli enklare än med vanlig handkontroll o köra.


signatur

Snusar till varje pris!

NuZ
Testpilot
Skrivet av USF-BH:

Har nyss köpt mig en logitech 920 för xboxen.
Är rätt besviken de går inte alls o köra med de. Har nästan minimerat force feedback så ratten går lättare. Men tycker fortfarande de är skitsvårt o styra. Jag vajar fram o tillbaka över vägen. Får parera min svängning hela tiden. Kanske behövs mer träning men trodde de skulle bli enklare än med vanlig handkontroll o köra.

Vilket spel? I Forza så kan man ställa in styrningen till ”Simulering” då blev det mycket lättare med ratten


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Ambassadör
Xbox
Skrivet av NuZ:

Tack så mycket! Ja gör det, är väldans häftigt!

Hur tusan han du före mig i GS ändå? Trodde jag skulle ta nu i starten, har låst upp en del saker dessa 2 dagar


signatur

Jump in.

Medlem

Hej! Bra skrivet! Har själv samma ratt och du är mitt i prick med "- Sömmen i lädret vid tummarna" Haha! Jag har förhårdnader vid tummarna pga av det.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Tonysunshine:

Hej! Bra skrivet! Har själv samma ratt och du är mitt i prick med "- Sömmen i lädret vid tummarna" Haha! Jag har förhårdnader vid tummarna pga av det.

Tack så mycket! Haha Ja de skulle satt den på baksidan istället


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tonysunshine:

Hej! Bra skrivet! Har själv samma ratt och du är mitt i prick med "- Sömmen i lädret vid tummarna" Haha! Jag har förhårdnader vid tummarna pga av det.

Känslan är så äkta att man får snöra på sig ett par riktigt racinghandskar alltså?


signatur

Jump in.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Mortaigne:

Känslan är så äkta att man får snöra på sig ett par riktigt racinghandskar alltså?

Haha


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Skulle jag sitta i en soffa och köra skulle nog min rygg klaga redan efter 20 minuters qualify...och självklart måste man ha handskar när man kör, det blir rätt rejäla blåsor i händerna annars. Och utan skor halkar man lätt av pedalerna!
https://imgur.com/R8YD19k


signatur

~ spelat sedan 1979

NuZ
Testpilot
Skrivet av ghostshades:

Skulle jag sitta i en soffa och köra skulle nog min rygg klaga redan efter 20 minuters qualify...och självklart måste man ha handskar när man kör, det blir rätt rejäla blåsor i händerna annars. Och utan skor halkar man lätt av pedalerna!
https://imgur.com/R8YD19k

Haha skapligt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Du nämner ingenting om hur lite nytt denna edition av ratt har jämfört med föregångaren, vad motiverar egentligen det nästintill dubblerade priset?

G27 gick att få inkl. H-Shift i sin första upplaga med.
Det var galet prisvärt.

Just nu har jag gått över till att flyga istället för att ratta.
Men man vet ju att speciellt med en Ps5 kommer suget efter bilspelandet fram igen..

NuZ
Testpilot
Skrivet av stenman:

Du nämner ingenting om hur lite nytt denna edition av ratt har jämfört med föregångaren, vad motiverar egentligen det nästintill dubblerade priset?

G27 gick att få inkl. H-Shift i sin första upplaga med.
Det var galet prisvärt.

Just nu har jag gått över till att flyga istället för att ratta.
Men man vet ju att speciellt med en Ps5 kommer suget efter bilspelandet fram igen..

Ok har ingen aning om tidigare versioner, har endast testat denna och skrev mina upplevelser om den

Ja GT är trevligt spel men tycker personligen Forza motorsport är bättre


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

1
Skriv svar