Cyberpunk 2077 var 2020 års bästa spel, enligt FZ-medlemmarna

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Är väl mer intressant att folk tar åt sig kritik av deras favoritspel som personangrepp och kallar det nedtryckande.

FZ community är mycket begränsat i storlek jämfört med resten av spelvärlden, så skulle vara försiktig med att säga att det "uppenbarligen är fler som inte delar dessa åsikter" Dessutom är det inte åsikter, det är ju fakta. Det är buggigt på PC, ospelbart på vissa plattformar och många features är klippta. Det har inte ens CDPR själva förnekat så förstår inte vad som är kontroversiellt. Däremot är det absolut åsikter om man tycker det är OK att släppa ett spel i det här skicket eller inte. Skulle någon annan developer än CDPR släppt ett spel i det här skicket hade de inte precis hyllats.

Till pc är det i bra skick. Till konsolerna är det i dåligt skick. Sluta sprida skitsaker som ni sett på youtube av folk som vill få klick. Fan va gamers är lättpåverkade.

Jag hade större problem med valhalla och rdr2 än jag haft med Cyberpunk i 100 timmars speltid.

Till pc får den bra betyg som du kan se på steam recensioner. Så alla som gillar det och säger det fungerar bra är lögnare? Eller kanske det är en liten del av folket som är högljudda? Vad tror du är mest sant om vi nu ska kolla faktan

Avstängd
Skrivet av Karmak:

Till pc är det i bra skick. Till konsolerna är det i dåligt skick. Sluta sprida skitsaker som ni sett på youtube av folk som vill få klick. Fan va gamers är lättpåverkade.

Jag hade större problem med valhalla och rdr2 än jag haft med Cyberpunk i 100 timmars speltid.

Till pc får den bra betyg som du kan se på steam recensioner. Så alla som gillar det och säger det fungerar bra är lögnare? Eller kanske det är en liten del av folket som är högljudda? Vad tror du är mest sant om vi nu ska kolla faktan

Jag har spelat det på PC och det är inte i närheten av färdigt. Otroligt mycket buggar och totalt spelförstörande moment. Sen att det utlovades som ett helt annat spel är ju en annan vers i den här efterblivna sagan.

Det så många inte förstår som försvarar sånt här beteende är att det skadar oss konsumenter. Vi som konsumerar produkten måste säga ifrån när man blåser sina kunder år efter år. Det kvittar om det är EA eller CDPR som är din favoritutvecklare, man måste se det för vad det är och stiga ut ur tribalismen och aktivt kritisera rena scams som detta. Annars kan EA ta sina 700 kr för samma spel år efter år, och CDPR släppa ofärdiga, ospelbara spel år efter år. Namnet på företaget är totalt irrelevant.

Men jag förstår att man vill rättfärdiga sina inköp, vi alla har patetiska sidor.


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Medlem
Skrivet av UpplystAfghan:

Jag har spelat det på PC och det är inte i närheten av färdigt. Otroligt mycket buggar och totalt spelförstörande moment. Sen att det utlovades som ett helt annat spel är ju en annan vers i den här efterblivna sagan.

Det så många inte förstår som försvarar sånt här beteende är att det skadar oss konsumenter. Vi som konsumerar produkten måste säga ifrån när man blåser sina kunder år efter år. Det kvittar om det är EA eller CDPR som är din favoritutvecklare, man måste se det för vad det är och stiga ut ur tribalismen och aktivt kritisera rena scams som detta. Annars kan EA ta sina 700 kr för samma spel år efter år, och CDPR släppa ofärdiga, ospelbara spel år efter år. Namnet på företaget är totalt irrelevant.

Men jag förstår att man vill rättfärdiga sina inköp, vi alla har patetiska sidor.

Ja så är det alla andra har fel och du har rätt.

Bra där..

Medlem

Välförtjänt. Trots buggarna fanns det inget som kunde mäta sig med Cyberpunk.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv
Skrivet av magma:

Kul att se både Doom eternal och hades så långt upp på listan! Kan säga att jag älskade doom eternal (trots att det drev mig till vansinne ibland och fick stänga av och till för att ta pauser).

Gillade själv inte cyberpunk på många plan men kul att så många tyckte om det. Cyberpunk var som att gå på dejt med fel person, det var trevligt för stunden, men inget att satsa på.

Tack för dagens! Underbar liknelse!

OT: Var ett svårt år för mig men Cyberpunk tog hem det till slut men bara knappt. Ghost of Tsushima var ruskigt bra också, sen var även Crusader Kings med i tankarna innan jag la rösten på CP.

Blir det att införskaffa VR för Alyx så småningom, har nog inte riktigt förstått vilken upplevelse det är förrän nyligen.

Medlem
Skrivet av UpplystAfghan:

Jag har spelat det på PC och det är inte i närheten av färdigt. Otroligt mycket buggar och totalt spelförstörande moment. Sen att det utlovades som ett helt annat spel är ju en annan vers i den här efterblivna sagan.

Det så många inte förstår som försvarar sånt här beteende är att det skadar oss konsumenter. Vi som konsumerar produkten måste säga ifrån när man blåser sina kunder år efter år. Det kvittar om det är EA eller CDPR som är din favoritutvecklare, man måste se det för vad det är och stiga ut ur tribalismen och aktivt kritisera rena scams som detta. Annars kan EA ta sina 700 kr för samma spel år efter år, och CDPR släppa ofärdiga, ospelbara spel år efter år. Namnet på företaget är totalt irrelevant.

Men jag förstår att man vill rättfärdiga sina inköp, vi alla har patetiska sidor.

Håller med.

Kolla bara på gameplay som cdpr själva visade strax innan release på ps4 pro. Är detta verkligen versionen ps4 spelare fick när dem köpte det?

https://youtu.be/pFB-Z6mNKvM


signatur

Ordo Ab Chao

Avstängd
Skrivet av Karmak:

Ja så är det alla andra har fel och du har rätt.

Bra där..

Snarare så att det är få som har fel och alla andra som har rätt.

Skrivet av Jaxalot:

Håller med.

Kolla bara på gameplay som cdpr själva visade strax innan release på ps4 pro. Är detta verkligen versionen ps4 spelare fick när dem köpte det?

https://youtu.be/pFB-Z6mNKvM

Nej, jag väntar fortfarande på det spelet!


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Inaktiv

Gissar lite att det mer är en lista över vilket/vilka spel folk spelat i år än hur bra de tycker spelet är i jämförelse med allt annat.
Väldigt dåligt spelår ändå.

Medlem

Tror inte att Cyberpunk förtjänar GOTY. Det är antagligen det största, och det mest hypade spelet 2020. Tvivelaktigt att det skulle vara det bästa.

Medlem
Skrivet av UpplystAfghan:

Snarare så att det är få som har fel och alla andra som har rätt.

Vilket är de nu få igen?

Avstängd

Du glömde Sony Playstation Store.

Oh wait...


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Medlem
Skrivet av Issue:

Asså, Immortals: Fenyx Rising slår ju många av dom där spelen

Ja fy bövelen vilket jäkla bra spel det är. Trodde inte Ubisoft var kapabel att leverera något sådant där men tji fick jag för det haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

The Last of Us: Part 2 är något av det sämsta jag varit med om när det kommer till AAA så om det stod mellan det och Cyberpunk hade jag helt klart röstat på sistnämnda. Tror mest det är konsolfolket som gnäller där, värsta buggarna jag stött på har varit att bilar spawnat in slumpmässigt ett par gånger och att launchern har kraschat efter att jag stängt av spelet. Har set betydligt värre spel när det kommer till buggar.

Medlem

Utan minsta tvekan The Last of Us Part 2. Iof ganska osäker på om jag ens spelat nåt annat än det från i år men tveksam ifall det gjort nån skillnad. Antar att det isåfall även kniper andraplatsen eftersom jag klarat det 2 gånger ^^.

Hoppas mycket på Fenyx Rising också som jag köpte nu i dagarna. Verkar skitkul!

Cyberpunk är jag inte det minsta sugen på i nuvarande skick så det får bli tidigast nästa år till ps5.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Utan minsta tvekan The Last of Us Part 2. Iof ganska osäker på om jag ens spelat nåt annat än det från i år. Antar att det isåfall även kniper andraplatsen eftersom jag klarat det 2 gånger ^^.

Hoppas mycket på Fenyx Rising också som jag köpte nu i dagarna. Verkar skitkul!

Cyberpunk är jag inte det minsta sugen på i nuvarande skick så det får bli tidigast nästa år till ps5.

Fenyx Rising är en sådan uppstickare så det är inte klokt. Får de flesta spelen på de här listorna att skämmas i jämförelse haha.

Vilket spel!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Kul att se Crusader Kings 3 på topp 10 även hos medlemmarna

Det är nog mitt favoritspel utav de som släppts i år, det är verkligen något vanebildande att hålla på med dynastier, intriger, giftermål och krig. Att det i stort sett aldrig slutar likadant är vad som gör att jag återvänder till Crusader Kings 3 hela tiden. Likadant med övriga utav Paradox Grand Strategy titlar. Man får lite utav upplevelsen att man kan forma spelet till det man vill och låta fantasin löpa fritt lite istället för att vara fast i någon form utav räls.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av memorycard:

Blev klar med Cyberpunk igår kväll. Riktigt trevlig upplevelse trots trasigheten. Ca 80 timmar klockade jag in på. Kommer definitivt se fram mot dlc och series x uppgradering senare.

Jag har dock fortfarande väldigt svårt för det här med flera olika slut. Jag vill ha ett slut som jag kan känna är det som gäller. Om någon förstår vad jag menar? När jag väl valt en väg och sett slutet känns det alltid som jag måste testa de andra vägarna och kan inte bestämma vilket som är det "rätta". Inget av dem känns äkta. Kan lika gärna fantisera ihop ett eget.

Dina 80tim, hur många av dom är på själva storyn. Jag springer omkring och gör en massa sido-uppdrag precis som i Witcher 3. Enbart för jag inte vill bli klar med spelet. Är upp i 51tim nu.

Geeks Gaming
Skrivet av UpplystAfghan:

Helt förkastligt att "Cyberjunk 27 inches" vinner det här.

Folk har uppenbarligen "hyperöstat". Spelet är århundradets största besvikelse.

Hur ska jag kunna fira nyår nu...usch.

Med kött uppenbarligen

Skrivet av UpplystAfghan:

Vinner Cybershit blir det halalslaktat kött på nyår.

Geeks Gaming
Skrivet av Dumlen:

Kul att se Crusader Kings 3 på topp 10 även hos medlemmarna

Det är nog mitt favoritspel utav de som släppts i år, det är verkligen något vanebildande att hålla på med dynastier, intriger, giftermål och krig. Att det i stort sett aldrig slutar likadant är vad som gör att jag återvänder till Crusader Kings 3 hela tiden. Likadant med övriga utav Paradox Grand Strategy titlar. Man får lite utav upplevelsen att man kan forma spelet till det man vill och låta fantasin löpa fritt lite istället för att vara fast i någon form utav räls.

CK3 är ju en manusgenerator för galna såpor!
Svårt att komma in i men Jisses vilka storys man får fram 😂

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av bronie:

Hade fler fått chansen att spela Half Life: Alex hade det vunnit!

Inte omöjligt. Det är definitivt ett av de få spel jag önskar att jag hade spelat i år men som jag har missat. Men det kräver en ansenlig investering först.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Avstängd
Skrivet av NordhNet:

Med kött uppenbarligen

Haha jaa fyfan. FZ-communityt slutar inte att göra en besviken. Skandal.


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Geeks Gaming
Skrivet av UpplystAfghan:

Haha jaa fyfan. FZ-communityt slutar inte att göra en besviken. Skandal.

Vi gör vårt bästa

Medlem

Väntar med spänning på att CP77 ska bli färdigt någon gång. Förhoppningsvis innan nästa sommar, någon gång.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skribent

Har spelat 4 spel på listan, jag är verkligen sämst.

Skrivet av Dunder:

Väntar med spänning på att CP77 ska bli färdigt någon gång. Förhoppningsvis innan nästa sommar, någon gång.

Tycker det blev rätt jäkla mycket bättre efter de två senaste patcharna (till PC). Lite småstörigt med en halv polisstation som dyker upp från ingenstans när man skall göra lite bus, men annars har det mest varit smågrejer för mig.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Atreyu:

Dina 80tim, hur många av dom är på själva storyn. Jag springer omkring och gör en massa sido-uppdrag precis som i Witcher 3. Enbart för jag inte vill bli klar med spelet. Är upp i 51tim nu.

Vet inte riktigt. 15 kanske. Men ingen aning faktiskt. Jag avklarade alla stora sidequests plus en massa strösaker.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Har spelat 4 spel på listan, jag är verkligen sämst.

Tycker det blev rätt jäkla mycket bättre efter de två senaste patcharna (till PC). Lite småstörigt med en halv polisstation som dyker upp från ingenstans när man skall göra lite bus, men annars har det mest varit smågrejer för mig.

Jao, folk verkar haft väldigt olika upplevelser, minst sagt... Men efter så här många års väntan har jag inga problem med att vänta lite till, så man får en bättre upplevelse.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Cyberpunk-hatarna verkar ha svårt att acceptera att folk har olika åsikter. Sen försöker de rättfärdiga det med att hävda att de har bättre smak än kreti och pleti. Rätt så ocharmigt beteende faktiskt.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Lite pinsamt resultat med tanke på karusellen runt Cyberpunk. Men det säger mer om denna communitys smak än det gör om spelets verkliga värde/skick. Angry joe har inte ens postat sin review ännu eftersom spelet är allt för instabilt och risigt. Mest för att han vill så desperat gilla spelet för vad det kunde ha varit och borde ha varit och blir deprimerad när det bevisligen inte är i närheten. Istället levs det på hoppet att patcher magiskt skall fixa allt när verkligheten istället är så att det är mängder av utlovat content som kapats från spelet och det lär aldrig komma igen.

Ett exempel av många https://gamingbolt.com/cyberpunk-2077s-wanted-system-sees-cor.... Det var så AI och spelsystem för polis etc var advertised av CDPR för ett år sedan. Vad vi fick är istället ett oerhört begränsat system där ditt problem med lagen återspeglas i stjärnor vid minimap som har en timer på sig sedan spawnar poliser runt dig och ibland ovanpå dig. Spelar ingen roll vad du gör, så snart timern har tickat klart i bakgrunden så despawnar allt och lagen glömmer bort dig. Inget av det här med det dynamiska system som presenteras i artikeln ovan. Heck hade de kopierat systemet från GTA5, som är många år gammalt, så hade det fungerat bättre men de kapade denna feature istället och lade in ett hafsverk som plåster.

Några exempel kan ses här:
https://www.youtube.com/watch?v=aGgkF7fh4MA

Jag har inte stött på en enda av dessa som ses i videon. Jag röstade Cyberpunk som nr1 och är inne på andra om spelningen med ny karaktär och bakgrund.


signatur

"Kebab?"

Avstängd
Skrivet av Soulless:

Du skrev exakt detta i en annan tråd, kopierar du dina egna inlägg 😂😂

Ajamen! De är så grymt intellektuella att fler borde läsa min folkbildande poesi.


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

eld
Medlem

Finns nog folk här som fortfarande är arga över radiant AI

Skriv svar