Helgdiskussion - Vilket spel ser du mest fram emot i år?

SoL
Medlem

PS5 sen Gow och Horizon zero dawn

Medlem

Elden Ring och Battlefield 6


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

skulle gärna ha ett gta 6, tycker det borde vara dags för dom nu med nya konsollerna på marknaden osv

Medlem

Hoppas att Baldur's Gate 3 släpps. Lyckats hålla mig och inte spelat early-access.

Ambassadör
Xbox

Halo Infinite
MS Flight Simulator på konsol.
Psychonauts 2
As Dusk Falls
The Ascent
STALKER 2

Tveksamt om det kommer i år:

Starfield
Horizon Forbidden West
Forza Horizon 5
Battlefield 6


signatur

Jump in.

FM-guru
F.d. Sisyr

Som jag skrev i "50 spel att hålla koll på"-tråden så är det Pathfinder: Wrath of the Righteous som lockar mest. Luktar fullpoängare från mitt håll om spelet bara släpps i mer polerat skick än föregångaren.

Medlem

Battlefield 6!

Medlem

Hitman 3 i VR

Medlem

Topp 3

1. God of War Ragnarok
2. Horizon Forbidden West
3. Resident Evil Village

Medlem

Ser mest fram emot Hogwarts Legacy.

Tvåa, CP2077 i next-gen skrud, så klart

Sen hoppas jag på Bloodlines...håller tummarna att det blir bra.

Medlem

Hogwarts Legacy, far cry 6 och graven som flörtar lite med Hexen 2 och 90-talets fps.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

PS5-versionen av Cyberpunk 2077.

Medlem

signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem

Ratchet och Hogwarts Legacy ligger delad etta, GoW och Kena ser jag väldigt mycket fram emot också!

Jag hoppas även Bethesda gör som dom gjorde med Fallout 4, annonserar ut Starfield i vår/sommar och BAM, smäller ut det 11/11-21 när Skyrim fyller 10 år... Lär väl inte hända, men man kan ju alltid hoppas

Medlem

Ryktas om ett nytt farming simulator....
Och även det är ju same same som allt annat....

Medlem

Väldigt svårt att välja ett spel.

God of war, Ratchet and clank, Cyberpunk PS5 edition, Horizon, Halo, Elden ring, Harry Potter, RE: Village, Disco Elsysium till PS5, samma sak med Hades...

Med mycket mera. 2021 kan vara värt rövåret 2020, på något sätt.

Tvingas jag att välja endast ett spel så väljer jag Village, märkligt nog.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Medlem
Medlem

Nya uppdateringen till Stardew Valley till Switch och Binding of Isaac: Repantence

Medlem

Vet inte om det kommer att komma i år iofs, men det spel som kommer få mig att skaffa en PS5 heter Gran Turismo 7.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Horizon: Forbidden West. Det blir spelet som kommer att ta mig till next gen.

Mass Effect Legendary Edition kommer är också ett givet köp. Kanske den största spelupplevelsen någonsin.

Har även stora förhoppningar på Bloodlines 2.

Dessutom ett gäng spel jag ska ögna igenom recensionerna av när de släpps: Humankind, Ghostwrite: Tokyo, Stalker 2, Icarus, God of War: Ragnarök, The Medium, Unknown 9, m.fl.

All in all set det ut att bli ett riktigt bra spelår. Bättre än 2020.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Kris:

Om du började spela det på lastgen så gjorde du världens misstag. Då är det inte ens värt att spela "V2" eftersom ditt intryck är förstört för evigt. Jag hade turen att spela genom det på PS5 och det flöt på riktigt bra.

Spelar på PC och mitt intryck är förstört. Nu väntar jag mer på moddare som försöker ta fram all cut content som finns i filerna. Alltså det som det gjordes så mycket reklam för.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Trodde aldrig jag skulle säga att jag ser fram emot ett Harry Potter spel, men Hogwarts Legacy ser lovande ut ja.

Avstängd
Skrivet av Kris:

Om du började spela det på lastgen så gjorde du världens misstag. Då är det inte ens värt att spela "V2" eftersom ditt intryck är förstört för evigt. Jag hade turen att spela genom det på PS5 och det flöt på riktigt bra.

Han kanske väntar på ”hela” innehållet.

Sugen på många spel men hoppas mest på att bli riktigt överraskad i år.


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Medlem

Om det släpps 2021 så är det Baldurs Gate 3 helt klart.

Medlem

Elite Dangerous Odyssey
Combat Mission Fire & Rubble


signatur

Through the cables and the underground now

Inaktiv
Skrivet av Prixm:

Outriders är högst på min lista, jag behöver ett grind-spel. Stort fan av spel som Diablo, Destiny, Division osv, så Outriders ligger högst upp, tyvärr blev det delayat igår från 2 februari till 1 april, vilket jag hellre tar än ett nytt Anthem-fiasko

Håller också ögonen på Outriders. Låter bra men efter 2020 har jag lovat mig själv att vara extra försiktig med hypen.
Dock tycker jag designen på alla vapen och gear går lite åt "edgelord" med ben, spikar och organiska detaljer. Extremt fult. Hoppas på ett transmog system så jag slipper se ut som en demon från 1985.

Medlem

Persona 5 Strikers!


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Förmodligen något som inte blivit utannonserad än, är ju en del som kommer lite från sidan och släpps relativt kort efter avtäckandet. Den som väntar på något gott..

Hursomhelst, Baldurs Gate 3 kanske? Age of Empires 4? Ett Shadow Warrior 3 som inte är ett wannabe Borderlands?! Silksong? Hollow Knight var ju bra, men ändå inget som kittlar pungen så där extra. Man är väl lite luttrad nuförtiden.

Hade varit kul med något bra Warhammer spel för en gångs skull.
Om inte annat, borde vara dags för ett nytt XCOM eller eventuellt Total War av något episkt slag.
Inte för att jag för del delen brukar hänge mig åt spel på releasen och därikring ändå.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag ser nog mest fram emot Dying Light 2 tror jag. Ettan var riktigt skoj och 2an ser mäktigt ut med en stor intressant o vacker värld att utforska o klättra i. Även Resident Evil 8: Village placerar sig i toppen. Det ser snuskigt bra ut.

Annars är spel som Horizon: Forbidden West, God Of War: Ragnarök, S.T.A.L.K.E.R 2, HiTMAN 3, Ratchet & Clank: Rift Apart, Vampire: BloodLines 2, Psychonauts 2 mycket efterlängtade.

*** Angående CyberPunk 2077 fixandet så hoppas jag verkligen CD Project Red börjar trycka fram lite patchar snart (flera veckor sedan senaste) då jag upplever buggar och crashar av spelet. Hade 5 system crashar bara idag på 2 timmar. Så jäkla surt då jag tycker spelet är väldigt skoj att lira med en kanon story och grym sci-fi atmosfär i Night City. Det osar verkligen framtid i den enorma staden.

Skrivet av KeyserSoze:

skulle gärna ha ett gta 6, tycker det borde vara dags för dom nu med nya konsollerna på marknaden osv

Ja verkligen! Hade jag vetat att GTA 6 skulle komma i år hade det placerat sig som absolut given etta. Ingen tvekan.

Tyvärr ser det ut att komma 2022 förmodligen 2023 vilket är väldigt tråkigt då det var en evighet sedan GTA 5 släpptes på marknaden till femtioelva olika format o plattformar. Dags o slakta fåret... (Så blir det självklart inte då det håvar in cash i evigheters evigheter)


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skriv svar