Destruction Allstars

Robot
Destruction Allstars

Magert med material men tjockt med möjligheter till mikrotransaktioner.

#destruction-all-stars, #lucid-games, #playstation-5


Gnällkuk

Kändes som en lovande titel när man såg gameplay och info om spelet, att det sedan är något där du är tvungen att betala för singleplayer, trots ps+ samt att det känns väldigt obalancerat och halvfärdigt på sina ställen är bara märkligt. Får hoppas att de fixar till det framöver för som det är nu så känns det som ett spel som folk kommer att tröttna på rätt fort.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Trist, hoppades på en vidareutveckling av Twisted Metal-konceptet.

Medlem

Hade också hoppas som en utveckling av Twisted metal typ. Men det är ett krystat försök till att göra nästa stora e-sport fenomen. Testade några matcher både offline och online, men spelet faller så platt och blir oerhört tråkigt riktigt snabbt, trots rolig kontroll.
Jag saknar så ett bra car-combat spel likt Twisted metal som sagt. Twisted metal 2 till PS1 ligger fortfarande riktigt varmt i hjärtat

Medlem

Kolla en stream några minuter av detta och det såg direkt ut som ett enformigt ytligt spel, blir en hard pass på det även fast det är "gratis" på PS+.

Medlem

Var lite hypead men håller med recensionen 100%, jag orkade bara med 4 matcher sen avinstallerade jag det :/


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Avstängd
Skrivet av kebbe:

Trist, hoppades på en vidareutveckling av Twisted Metal-konceptet.

Twisted Metal och Carmageddon var riktiga grejer det på den tiden!

Medlem

Skulle säga att detta är ett symptom av rätt många studios idag, tomt och innehållslöst vid release men det finns en chans att mycket mer kommer läggas till framöver. Istället för att göra ett bra spel med bra saker direkt så släpps det för tidigt och det "saknas" en del saker. Väldigt många spel senaste tiden har varit på detta sättet, sen ett/två år senare så är spelet riktigt bra, men det är aldrig en garanti.

Medlem

Fick uppfattningen efter Gameplay videos att detta skulle vara väldigt kul.

Men var väldigt tråkig faktiskt, spelade 3 matcher och sedan stängde jag av.

Skribent

Måste säga att jag blev lite beskviken att det var PS5-exklusivt. Ett underligt val för ett multiplayerspel, som dels lever på att det finns många spelare men också har massa mikrotransaktioner. Skulle ju vara mer logiskt att göra det cross platform, F2P och då smacka på mikrotransaktioner.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Hann spela 10 minuter innan jag tröttna. Ska ge mig på Control istället.

Medlem

Efter att ha nött https://en.m.wikipedia.org/wiki/Destruction_Derby tills ögonen blödde i min ungdom såg jag fram emot detta, men ledsnade precis som andra efter ungefär 10 minuter.

https://www.metacritic.com/game/playstation-5/destruction-all...

Svala betyg. Hajar inte hur man kan gå en hel developmentcykel utan att någon inblandad själv inser att det man håller på med inte är top notch?

Medlem

Kom att tänka på Carmageddon, Dirt Showdown och Wreckfest. (pc)


signatur

autograph

Medlem

Såg ju inte direkt lockande ut.

Väntar på att nåt bolag ska plocka upp Vigilante 8 licensen och göra nåt vettigt av det. Inte som XBLA versionen som va komplett skit, utan mer som PS1, N64 & Dreamcast originalen.

Inaktiv

En fråga till recensenten.

Nyfiken på hur mycket tid som krävs för att skriva en rättvis recension till ett F2P spel som detta? Menar jag kommer aldrig testa detta dels för att jag i princip aldrig uppskattar F2P och dels för din recension. Men hade själv haft svårt att tvinga mig genom ett spel som inte ger mig något, nu är det självfallet annorlunda för er som lever på detta men ändå.

Tacksam för svar!

Redaktör
Ponny
Skrivet av anon_326114:

En fråga till recensenten.

Nyfiken på hur mycket tid som krävs för att skriva en rättvis recension till ett F2P spel som detta? Menar jag kommer aldrig testa detta dels för att jag i princip aldrig uppskattar F2P och dels för din recension. Men hade själv haft svårt att tvinga mig genom ett spel som inte ger mig något, nu är det självfallet annorlunda för er som lever på detta men ändå.

Tacksam för svar!

Jo, det där med att pressa sig när spelet inte ger något är tufft. Det är en sak med trökspel™ som har en början, mitt och ett slut. Då har man åtminstone något att sträva efter. Här blir det istället en oändlig upprepning. Jag tror det är en vanesak, att man känner när ens känslor och tankar har cementerats. När man går från "det kanske blir bättre?" till "nej, det här blir inte bättre". Är olika från spel till spel, men den känslan infann sig tyvärr snabbt här, men allt som allt lade jag ner cirka 15 timmar. Kan dock inte säga att känslorna ändrades särskilt mycket efter den första timmen... men man har ju en plikt och ett ansvar trots allt.

Hade jag bara spelat "för skojs skull" hade jag sannolikt gett spelet högst en timme. Livet är för kort för dåliga spel.


signatur

En Bamseponny av folket

Avstängd
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jo, det där med att pressa sig när spelet inte ger något är tufft. Det är en sak med trökspel™ som har en början, mitt och ett slut. Då har man åtminstone något att sträva efter. Här blir det istället en oändlig upprepning. Jag tror det är en vanesak, att man känner när ens känslor och tankar har cementerats. När man går från "det kanske blir bättre?" till "nej, det här blir inte bättre". Är olika från spel till spel, men den känslan infann sig tyvärr snabbt här, men allt som allt lade jag ner cirka 15 timmar. Kan dock inte säga att känslorna ändrades särskilt mycket efter den första timmen... men man har ju en plikt och ett ansvar trots allt.

Hade jag bara spelat "för skojs skull" hade jag sannolikt gett spelet högst en timme. Livet är för kort för dåliga spel.

15 timmar? Jag hoppas du får bra betalt.

1
Skriv svar