FZDZ - FZ DirtZone (Dirt Rally 2.0 klubb) - Säsong 02: 22/3 - 18/4

Medlem

Klar med första eventet! Ganska nöjd med resultatet med tanke på att jag inte kört rally på minst två år. // FLAXMANNEN


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem
Skrivet av Doed:

Har du spelat Dirt Rally tidigare på något vis? Om inte annat var beredd på att det kan kännas väldigt oförlåtande många gånger.

Oförlåtande? Hm, vet inte vart jag skall börja.

Först och främst, vems idé var det att man inte bygger vägräcken vid stup? Vems idé var det att "Jo men det här kommer bli skit bra *insert spanskt namn*, vi gör ett dike i diket där vattnet kan rinna ner i, och bilar kan slungas upp mot berget där, kom igen det blir kul! OK?!

Jag tänkte ju att det skulle gå jättefint med tysk ingenjörskonst på spanska kurviga väger. Ack vad jag bedrog mig. När framändan på bilfan slungades rakt in i ett mitträcke någonstans i den franska revieran i början av sista racet, så sade både min kylare och motor upp sig. Sista racet tog strax över 13 minuter, men jag kämpade fan in i det sista, på andra växeln, ca 5200RPM pendlande jag mellan 55 och 72 KM/H.

Fyfan, nä detta spelet var inte förlåtande och det kommer jag att ta med mig nästa gång. Bambi på hal is är ett milt uttryck.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Absolut ska du va med! Inga krav eller måsten gäller och du kör bara när och om du vill

Härligt, det låter som min typ av kravbild. Kanske inte kan köra förrän torsdag kväll, när är sluttid för första sträckan?

Medlem

Kul initiativ! Fixade konto här på FZ direkt när jag såg detta.

Tog mig igenom första eventet idag, inte jättebra resultat och en del avåkningar men bilen höll i alla fall ihop

Medlem
Skrivet av AntonKG:

Oförlåtande? Hm, vet inte vart jag skall börja.

Först och främst, vems idé var det att man inte bygger vägräcken vid stup? Vems idé var det att "Jo men det här kommer bli skit bra *insert spanskt namn*, vi gör ett dike i diket där vattnet kan rinna ner i, och bilar kan slungas upp mot berget där, kom igen det blir kul! OK?!

Jag tänkte ju att det skulle gå jättefint med tysk ingenjörskonst på spanska kurviga väger. Ack vad jag bedrog mig. När framändan på bilfan slungades rakt in i ett mitträcke någonstans i den franska revieran i början av sista racet, så sade både min kylare och motor upp sig. Sista racet tog strax över 13 minuter, men jag kämpade fan in i det sista, på andra växeln, ca 5200RPM pendlande jag mellan 55 och 72 KM/H.

Fyfan, nä detta spelet var inte förlåtande och det kommer jag att ta med mig nästa gång. Bambi på hal is är ett milt uttryck.

😄 välkommen till rally!!

Skrivet av Babooshka:

Härligt, det låter som min typ av kravbild. Kanske inte kan köra förrän torsdag kväll, när är sluttid för första sträckan?

1800 på torsdag avslutad första eventet och nästa startar!

Skrivet av Brunkeberg:

Kul initiativ! Fixade konto här på FZ direkt när jag såg detta.

Tog mig igenom första eventet idag, inte jättebra resultat och en del avåkningar men bilen höll i alla fall ihop

Härligt, välkommen


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av AntonKG:

Oförlåtande? Hm, vet inte vart jag skall börja.

Först och främst, vems idé var det att man inte bygger vägräcken vid stup? Vems idé var det att "Jo men det här kommer bli skit bra *insert spanskt namn*, vi gör ett dike i diket där vattnet kan rinna ner i, och bilar kan slungas upp mot berget där, kom igen det blir kul! OK?!

Jag tänkte ju att det skulle gå jättefint med tysk ingenjörskonst på spanska kurviga väger. Ack vad jag bedrog mig. När framändan på bilfan slungades rakt in i ett mitträcke någonstans i den franska revieran i början av sista racet, så sade både min kylare och motor upp sig. Sista racet tog strax över 13 minuter, men jag kämpade fan in i det sista, på andra växeln, ca 5200RPM pendlande jag mellan 55 och 72 KM/H.

Fyfan, nä detta spelet var inte förlåtande och det kommer jag att ta med mig nästa gång. Bambi på hal is är ett milt uttryck.

Alltid kul att läsa om första intryck av rally sims
Skador på hardcore är väldigt oförlåtande, och när man dessutom bara har ett försök gäller det att fokusera och lyssna noga på kartläsaren annars går det snabbt åt skogen (höhö).


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Alltid kul att läsa om första intryck av rally sims
Skador på hardcore är väldigt oförlåtande, och när man dessutom bara har ett försök gäller det att fokusera och lyssna noga på kartläsaren annars går det snabbt åt skogen (höhö).

Jag tog mig i mål, det är huvudsaken
Kommer ta det liiiiiiite lugnare nästa gång

Medlem
Skrivet av AntonKG:

Oförlåtande? Hm, vet inte vart jag skall börja.

Först och främst, vems idé var det att man inte bygger vägräcken vid stup? Vems idé var det att "Jo men det här kommer bli skit bra *insert spanskt namn*, vi gör ett dike i diket där vattnet kan rinna ner i, och bilar kan slungas upp mot berget där, kom igen det blir kul! OK?!

Jag tänkte ju att det skulle gå jättefint med tysk ingenjörskonst på spanska kurviga väger. Ack vad jag bedrog mig. När framändan på bilfan slungades rakt in i ett mitträcke någonstans i den franska revieran i början av sista racet, så sade både min kylare och motor upp sig. Sista racet tog strax över 13 minuter, men jag kämpade fan in i det sista, på andra växeln, ca 5200RPM pendlande jag mellan 55 och 72 KM/H.

Fyfan, nä detta spelet var inte förlåtande och det kommer jag att ta med mig nästa gång. Bambi på hal is är ett milt uttryck.

Jag gick i mål med en bil som simulerar en dåligt trimmad gräsklippare också 😂


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det här låter kul! Ska se om jag kan lyckas stara upp å hinner med första eventet... med tanke på mina skills kommer det nog ta lite tid att komma imål

Finns det något jumbo-pris?

Medlem

Tog mig igenom de 2 första, lagade bilen så gott jag kunde. Åkte in i räcket på sista streckan på 3e racet: Terminal Damage... retire!

Medlem

Sneglat på tråden. Spelat en del Dirt Rally och Dirt4. Inte så sugen på att slanta ett nytt spel denna månad tänkte jag.

...men jag har ju för fasen spelet!

Totalt förträngt att det ingick i PS-plus för ett tag sen och även glömt bort att jag claimade det.

Laddar ner nu!

Medlem

Vill bara ta tillfället i akt och säga hurkul det är att så många vill vara med! Att tävla ”på riktigt” är så mycket roligare än singleplayer men även det får en mening då man vill förbättra sig och göra bättre ifrån sig vid nästa event!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Vill bara ta tillfället i akt och säga hurkul det är att så många vill vara med! Att tävla ”på riktigt” är så mycket roligare än singleplayer men även det får en mening då man vill förbättra sig och göra bättre ifrån sig vid nästa event!

Framförallt kul att tävla mot er, istället för att köra mot randoms!


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem
Skrivet av Soulless:

Vill bara ta tillfället i akt och säga hurkul det är att så många vill vara med! Att tävla ”på riktigt” är så mycket roligare än singleplayer men även det får en mening då man vill förbättra sig och göra bättre ifrån sig vid nästa event!

Mycket! Det här är precis vad jag behövde för att känna att jag kan sätta mig med Dirt Rally 2 och ha kul igen! Karriärsläget och allt annat är lite tråkigt i längden måste jag säga och även om upplevelsen i VR är fantastiskt härlig (jag undviker numera att köra grupp B om jag inte "måste", jävla läskiga bilar...) så har det inte varit något som drar mig in i spelet. Men nu ser jag fram emot varje ny omgång, även om de trånga bergspassen i Argentina är så jävla jobbiga!

Medlem

En nyfiken fråga! Vad är det tänkt att vi ska köra med nästa session? Hade varit kul med någon snöbana och fyrhjulsdrift. Något effektsnålt för en pleb som mig är att föredra. Men är öppen för förslag.

Medlem
Skrivet av AntonKG:

En nyfiken fråga! Vad är det tänkt att vi ska köra med nästa session? Hade varit kul med någon snöbana och fyrhjulsdrift. Något effektsnålt för en pleb som mig är att föredra. Men är öppen för förslag.

Vi fortsätter med samma klass till mitten av mars. Därefter antar jag att det är öppet att föreslå vad som komma skall. Frågan är bara om vi inte trycker undan folk när vi ger oss på DLC-rallyn som Sverige.

Medlem
Skrivet av magnne:

Vi fortsätter med samma klass till mitten av mars. Därefter antar jag att det är öppet att föreslå vad som komma skall. Frågan är bara om vi inte trycker undan folk när vi ger oss på DLC-rallyn som Sverige.

Hade inte den blekaste om att det var DLC. Har själv inget utav det, ännu.
Ok kanon, kommer bli skitbra oavsett vad som väljs, tror jag.

Medlem
Skrivet av AntonKG:

Hade inte den blekaste om att det var DLC. Har själv inget utav det, ännu.
Ok kanon, kommer bli skitbra oavsett vad som väljs, tror jag.

Tyvärr har de bakat in några av de mest klassiska rallyn i DLC. Sverige, Finland och det mycket skrämmande Monte Carlo antar jag att många är taggade på, men då är det season pass eller köpa separat som gäller. Klart värt att skaffa om man fastnar för spelet dock.

Medlem

https://www.pushsquare.com/news/2020/04/guide_dirt_rally_2_0_...

På den länken finns en rätt överskådlig lista över vad som är DLC och inte. Tyvärr som magnne säger är det mycket klassiskt som står som DLC, de flesta är Dirt Rally 1-versionerna men förbättrade (vissa avsevärt så, monte carlo exempelvis är sjukt mycket läskigare än i Dirt Rally 1 i min mening). Jag rekommenderar alla som tycker att rally är kul att leta rea på season pass-paketen om dessa fortfarande går att köpa. Men när det kommer till vad man får i grundspelet så finns det tyvärr inga snösträckor, vilket är väldigt tråkigt.

Medlem
Skrivet av magnne:

Vi fortsätter med samma klass till mitten av mars. Därefter antar jag att det är öppet att föreslå vad som komma skall. Frågan är bara om vi inte trycker undan folk när vi ger oss på DLC-rallyn som Sverige.

Jupp nuvarande championship är endast på rallyn som ingår i grundspelet!
När det är över blir det en paus medans vi kommer överens om nästa, hur många events vilken klass osv.
Men jag tänker också att vi förmodligen fortsätter med de som ingår i grundspelet så ingen känner sig tvingad till dlc köp, åtminstone inte ännu. Om detta håller på senare i år så lär dlc definitivt blandas in men då kan/får folk köpa dem eftersom om de inte vill köpa en bundle direkt.

Vi lär definitivt stega upp klassen dock!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Doed:

https://www.pushsquare.com/news/2020/04/guide_dirt_rally_2_0_...

På den länken finns en rätt överskådlig lista över vad som är DLC och inte. Tyvärr som magnne säger är det mycket klassiskt som står som DLC, de flesta är Dirt Rally 1-versionerna men förbättrade (vissa avsevärt så, monte carlo exempelvis är sjukt mycket läskigare än i Dirt Rally 1 i min mening). Jag rekommenderar alla som tycker att rally är kul att leta rea på season pass-paketen om dessa fortfarande går att köpa. Men när det kommer till vad man får i grundspelet så finns det tyvärr inga snösträckor, vilket är väldigt tråkigt.

Vilket tattigt utbud av sträckor! Tyckte läget var dåligt Dirt Rally 1, men det här är ju hästlängder sämre.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem
Skrivet av UncleJack:

Vilket tattigt utbud av sträckor! Tyckte läget var dåligt Dirt Rally 1, men det här är ju hästlängder sämre.

Njae, det är samma mängd rallysträckor som i Dirt Rally 1 om jag inte minns fel.

Medlem

Riktigt kul initiativ!

Eftersom att jag läst att det var så många av er som hade kraschat och dylikt tog jag det förhållandevis lugnt och lyckades hamna på en helt hyfsad plats ändå.

Sen tycker jag inte att H2 bilarna var speciellt förlåtande heller

Edit: Racenet strulade ett par gånger under tiden så blev lite orolig för att jag skulle bli diskad men gick bra ändå tillslut.

Medlem
Skrivet av Doed:

Njae, det är samma mängd rallysträckor som i Dirt Rally 1 om jag inte minns fel.

Ja det har du nog rätt i..
Bara jag som minns dem som flera 😅


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem

Började med punka på första sträckan så där var ju rallyt kört.... följande sträckor gick helt okej men när det var dags för sträcka 5 i regnet rekommenderade spelet medium däck och det kan man väl säga inte var det bästa valet... Vilket resulterade i trasig kylare och sedemera att motorlampan tändes en bit in på sista sträckan // mrpets

Medlem

Jagade Borgqvist och låg 3-4 sekunder efter inför SS6. Bromsade som att jag hade slicks inför en av de första kurvorna men kom på ungefär samtidigt som jag planerade för take-off, "visst fan, jag har ju regnsulorna på!". Kraftig rullning nerför slänten och 30 straffsekunder på det. Tack

Medlem

SS5 började bra med inte så mycket tapp dom tre första mellantiderna. Nog det bästa hittills. Blev nog lite övermodig när en bergvägg dök upp och orsakade punktering höger fram och strax efter gav fjädringen upp. Så det blev inget slutförande för min del av den här tävlingen. Men ser fram emot nästa.

Medlem

På tal om DLC-banorna så såg jag att Game of the Year Edition finns på rea på PSN nu. 139 kr för alla banor och bilar känns överkomligt! Om det nu är någon mer som kör på PS4 😊

Medlem

FAN!

Vad kul det var

FAN!

Vad svårt

Började stabilt med en avåkning som resulterade i en punktering höger bak. Piruettade och låg och kravlade i diken som jag inte gjort sedan en fjortisfylla i Småland...suck...vilka minnen. Om man ändå vore ung...

Sedan gick det bättre, halvdåliga tider.

Efter sträcka tre i menyn frös spelet😕 Någon annan som haft liknande? Spelar PS5. Var tvungen att starta om spelet. Fick ingen tid uppladdad för den tyvärr. Registrerades som DNF....Inte för att man var med i någon toppstrid😂 men lite surt. Helt ok tider mot slutet

Medlem

Alltså jag hoppas faktiskt folk har möjlighet att skaffa lite DLC, är så nyfiken på att höra om allas upplevelser av Monte Carlo. Sån jävla äcklig känsla med ratt att köra de sträckorna, kör över is mitt i en kurva helt plötsligt och bara känner hur däcken inte har något fäste alls längre!

Skriv svar