UFO och Aliens, finns dom? :O

Releasehästryttare

Kurzgesagt har släppt många videor angående aliens, rekommenderas om man är sugen på mer vetenskapliga föklaringar.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

”A witness just testified in front of Congress that the government has recovered ”non-human” pilots from UFOS. ”

Nu är det officiellt

https://www.youtube.com/live/SNgoul4vyDM?feature=share

https://apnews.com/article/ufos-uaps-congress-whistleblower-s...

Vad är officiellt? Att någon påstår att det finns utomjordingar och att USA har påträffat dem?
Sånt har väl vittnats om i närmare 100 år men utan att kunna presentera något konkret bevis.

Vad menar du är officiellt?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Geeks Gaming
Skrivet av Soulless:

Vad är officiellt? Att någon påstår att det finns utomjordingar och att USA har påträffat dem?
Sånt har väl vittnats om i närmare 100 år men utan att kunna presentera något konkret bevis.

Vad menar du är officiellt?

Jag tror den lilla smileyn ( ) på slutet visar att man inte är helt seriös.
Liknande ”HL3 confirmed!!”-skämtet

Medlem

Vi fick visserligen inga konkreta bevis, såg hela utfrågningen ifrån kongressen.

Men det är ett ganska stort kliv att tre sitter under ed i amerikanska kongressen och berättar vad de sett och hört. Och att även demokrater och republikaner kan samarbeta runt ett gemensamt mål. Både Gaetz och AOC satt med i utfrågningen.
Grusch har eller kommer att ge kongressledamöterna information bakom lyckta dörrar vart de ska gå vidare eller vilken/vilka personer/organisationer/företag som de bör kalla till nästa utfrågning.
Jag är själv ingen fanatisk "beliver", men det är ändå ett intressant ämne. Så vi får se vad som kan tänkas komma ut ur denna svarta låda när politikerna börjar dra i snörena.

Medlem
Skrivet av piddau:

Om universum nu är så otroligt stort och där är så otroligt många galaxer så känns det väldigt udda att det inte skulle finnas någonstans där dom har haft samma tur med en sol på precis rätt avstånd från en planet att liv och evolutionen har triggat precis som här. Så nånstans tror och hoppas jag där finns liv förutom här.

Jag har aldrig sett(vad jag vet) eller hört någon jag känner som säger sig ha sett något som kan se ut som UFO eller Aliens, så om man ska tro på det man ser och hör så finns dom inte för egen del, men jag gillar och hoppas att det finns någon sanning i alla dessa videor osv.

Det kanske inte är "Aliens"? Det kanske är nån annan ras som bor i havet som är outforskat? Dom kanske bor så djupt att dom har utvecklat både kropp och teknik för att hantera trycket.

Men om det är sant så är det bra att dom inte försökt utrota oss ännu i alla fall.

Med allt det sagt så är jag skeptisk, hoppfull men skeptisk.

det kanske är de som skräpar ner haven och spyr ut koldioxid för att utrota oss. vi borde bomba alla världshav. Pre-emptive strike!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Rymdskepp med "non-human biologicals" har varit officiellt sedan 1957. Här är ett frimärke som uppmärksammade händelsen.

Inaktiv

Man kan ju hoppas att aliens kommer o räddar mänskligheten i sista sekund. Därav att man aldrig ska ge upp hoppet. Synd bara att de verkar lite blyga och bara gillar att flyga. Lite mer ET hade man hoppats på

Redaktör
Ponny
Skrivet av Freakon:

Non-human != utomjording. Kan det vara något djur som skjutits upp och sedan kraschat tillbaka? Vi har väl skickat ut både hundar och apor genom åren?

Säkert en katt. Dom tenderar att alltid vara där dom inte ska vara.


signatur

En Bamseponny av folket

Gnällkuk
Skrivet av sgtbastard:

Vi fick visserligen inga konkreta bevis, såg hela utfrågningen ifrån kongressen.

Men det är ett ganska stort kliv att tre sitter under ed i amerikanska kongressen och berättar vad de sett och hört. Och att även demokrater och republikaner kan samarbeta runt ett gemensamt mål. Både Gaetz och AOC satt med i utfrågningen.
Grusch har eller kommer att ge kongressledamöterna information bakom lyckta dörrar vart de ska gå vidare eller vilken/vilka personer/organisationer/företag som de bör kalla till nästa utfrågning.
Jag är själv ingen fanatisk "beliver", men det är ändå ett intressant ämne. Så vi får se vad som kan tänkas komma ut ur denna svarta låda när politikerna börjar dra i snörena.

Well, jag tror inte mycket kommer att komma av detta. De ville ju i princip bara kunna ha bättre flöde för att rapportera vad de ser utan att förlora jobb eller anseende, både för militärer men också komersiella piloter. Sen är det ju bara att flytta saker man inte vill ska bli känt till Smithsonian institute så har man ju duckat det problemet.

Mest märkliga är att folk fortfarande är så extremt inställda på att det inte finns andra civilizationer där ute eller att de skulle ha avancerad teknik som gör det möjligt att färdas extrema distanser på kort tid. Det är ungefär lika ologiskt som att det 2023 fortfarande inte finns högupplösta bilder eller videos på utomjordingar/tefat.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Soulless:

Vad är officiellt? Att någon påstår att det finns utomjordingar och att USA har påträffat dem?
Sånt har väl vittnats om i närmare 100 år men utan att kunna presentera något konkret bevis.

Vad menar du är officiellt?

Orkar inte summera en 2 timmar lång video, är man intresserad så kollar man väl. Sen tror jag inte det spelar
någon roll ifall de en dag trycker upp bevis/foton i ansiktet på folk. De flesta vill inte inse. Man kommer höra " det är fake, CGI " etc.
Hade en vän som sa till mig "även ifall det stämmer, vill jag inte veta". Tyvärr verkar detta vara fallet bland de flesta.

Skrivet av NordhNet:

Jag tror den lilla smileyn ( ) på slutet visar att man inte är helt seriös.
Liknande ”HL3 confirmed!!”-skämtet

xD

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Well, jag tror inte mycket kommer att komma av detta. De ville ju i princip bara kunna ha bättre flöde för att rapportera vad de ser utan att förlora jobb eller anseende, både för militärer men också komersiella piloter. Sen är det ju bara att flytta saker man inte vill ska bli känt till Smithsonian institute så har man ju duckat det problemet.

Mest märkliga är att folk fortfarande är så extremt inställda på att det inte finns andra civilizationer där ute eller att de skulle ha avancerad teknik som gör det möjligt att färdas extrema distanser på kort tid. Det är ungefär lika ologiskt som att det 2023 fortfarande inte finns högupplösta bilder eller videos på utomjordingar/tefat.

Nu förutsätter du att vår definition av tid och/eller rum är den rätta och/eller enda tillämpbara.
Att tro att vi vet vad det vi idag definierar som universum faktiskt är, och att vi kan definiera vad "liv" skulle vara inom ens detta begränsade spektrum känns snarare än mer ologiskt.

Inte minst är ju våra referensramar så bisarrt snäva med tanke på hur lite vi kan observera i ens någorlunda detalj, både i tids- och rumsaspekt. Vår civilisation har liksom funnits några hundra tusen år om man räknar generöst. En piss i havet jämfört med planetens ålder på sisådär 4,5 miljarder år.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Mest märkliga är att folk fortfarande är så extremt inställda på att det inte finns andra civilizationer där ute eller att de skulle ha avancerad teknik som gör det möjligt att färdas extrema distanser på kort tid. Det är ungefär lika ologiskt som att det 2023 fortfarande inte finns högupplösta bilder eller videos på utomjordingar/tefat.

Tänkte också såhär tills jag började på riktigt inse avstånden i rymden, även om vi kunde komma upp nära ljusets hastighet så skulle det ta flera tusen år att åka 1% av vintergatans area. Är övertygad om att det finns oöndligt många civilisationer där ute men tror att den tråkiga sanningen är att det finns ingen teknologi i universum som gör att vi kommer kunna resa dit.

Medlem

Antar att vi med "UFO" pratar om utomjordlingar som färdats hit med rymdskepp, det tror jag inte på för en sekund.

Vad gäller aliens så måste man ju också definera vad exakt man menar. Pratar vi om intelligent liv på liknande eller högre nivå än människor så är jag lite tveksam. Hoppas att det finns men jag tror inte att vi någonsin kommer få svar på den frågan eller ännu mindre lyckas få kontakt med nån.
Pratar vi bara om liv på andra planeter som inte behöver vara på våran nivå så är jag 100% övertygad om att det finns.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Mest märkliga är att folk fortfarande är så extremt inställda på att det inte finns andra civilizationer där ute eller att de skulle ha avancerad teknik som gör det möjligt att färdas extrema distanser på kort tid. Det är ungefär lika ologiskt som att det 2023 fortfarande inte finns högupplösta bilder eller videos på utomjordingar/tefat.

Jag tror inte det är många som tvivlar på att det finns civilisationer ute i universum, kanske religiösa men annars är nog de flesta överens om att universum mest troligt har massor av civilisationer.

Men huruvida de är här på jorden och smyger omkring och rövar bort fyllon om nätterna etc...Det är nog där åsikterna splittras.
Vetenskapligt och tekniskt finns väldigt mycket som talar emot det och väldigt lite, hypotetiskt, som talar för att det ens vore möjligt.
Och även om man blundar för det, varför skulle de smyga omkring och gömma sig?
Och om de nu är så avancerade som krävs för att kunna göra allt det där, skulle de verkligen "kraschlanda" eller bli nedskjuten av amerikanska piloter? Och utan att någon kommer och "räddar" dem?
Både praktiskt och filosofiskt går det inte att få ihop.

Inget av det betyder att det inte kan vara sant, men det finns inga skäl för något att tro det är sant.

edit:
Den bästa anledningen att faktiskt fundera över detta, enligt mig, är att antalet vittnesmål från piloter både reguljärt och inom militär, är väldigt hög. Piloter, som förmodligen har stabilare och mer skärpt sinne än de flesta och större stresstålighet, är de som har flest iaktagelser av oförklarliga objekt i himlen.
Nu befinner de sig i skyn, dag som natt, mer än vi andra och får såklart se betydligt fler NATURLIGA men underliga fenomen än gemene person så det är nog förklaringen om man söker jordnära. Ändå intressant.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Det som talar för att det är något är att han skulle förlora sitt rykte och ses som en galning resten av livet. Han verkar veta vad han pratar om också när man lyssnar. Eftersom han säger att han sitter med dokument, personer, organisationer och själv arbetat osv. Har väl inte stoppat folk innan i och för sig. Lite spännande är det även om sannolikheten är 0,0001%

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Well, jag tror inte mycket kommer att komma av detta. De ville ju i princip bara kunna ha bättre flöde för att rapportera vad de ser utan att förlora jobb eller anseende, både för militärer men också komersiella piloter. Sen är det ju bara att flytta saker man inte vill ska bli känt till Smithsonian institute så har man ju duckat det problemet.

Mest märkliga är att folk fortfarande är så extremt inställda på att det inte finns andra civilizationer där ute eller att de skulle ha avancerad teknik som gör det möjligt att färdas extrema distanser på kort tid. Det är ungefär lika ologiskt som att det 2023 fortfarande inte finns högupplösta bilder eller videos på utomjordingar/tefat.

Vet inte om du har sett hela utfrågningen. Men de som ställde frågor var även intresserade vart pengarna tar vägen i försvarsbudgeten. De godtar inte att de bara försvinner i projekt de inte har koll på. Där kommer de nog gräva så djupt de bara kan och inte ge sig om de får ett nej till att få tillgång till information.
Ogle ställde frågorna ifall de farkoster som de har sett(Fravor och Graves hade ju sett UAP's själva) kunde utgöra hot emot nationen och om de tror att de är här för att skaffa sig underättelser om deras försvar. Så sa de ja på de frågorna. Är det något vi har lärt oss om amerikaner, så är det att de inte trivs när någon har större makt och information än de har. Denna Ogle skulle åberopa "Holman rule" ifall någon skulle sätta sig på tvären för att få svar på dessa frågor.

Bara dessa krav på svar kommer nog röra om i getinboet där borta.

Gnällkuk
Skrivet av PeTTs0n:

Nu förutsätter du att vår definition av tid och/eller rum är den rätta och/eller enda tillämpbara.
Att tro att vi vet vad det vi idag definierar som universum faktiskt är, och att vi kan definiera vad "liv" skulle vara inom ens detta begränsade spektrum känns snarare än mer ologiskt.

Inte minst är ju våra referensramar så bisarrt snäva med tanke på hur lite vi kan observera i ens någorlunda detalj, både i tids- och rumsaspekt. Vår civilisation har liksom funnits några hundra tusen år om man räknar generöst. En piss i havet jämfört med planetens ålder på sisådär 4,5 miljarder år.

Ja, precis det jag menar Dessutom skulle ju denna typ av varelser ha en livslängd på 4500 år t ex. Finns heller inget som säger att begränsningen finns med att färdas i just ljusets hastighet utöver att de lyckats bemästa wormhole-teknik t ex Ja, vi har upptagit ett riskorn i en tanker fylld med ris typ. Jämför utvecklingen vi haft de senaste 100 åren och ponera sedan att det finns civilisationer som levt längre hundra tusentals år än vad vi har.

Skrivet av abso:

Tänkte också såhär tills jag började på riktigt inse avstånden i rymden, även om vi kunde komma upp nära ljusets hastighet så skulle det ta flera tusen år att åka 1% av vintergatans area. Är övertygad om att det finns oöndligt många civilisationer där ute men tror att den tråkiga sanningen är att det finns ingen teknologi i universum som gör att vi kommer kunna resa dit.

Vem har sagt att vi ska resa dit? Du och jag kommer knappast uppleva det, men vem vet vad vi har för teknologi 2123?

Skrivet av Soulless:

Jag tror inte det är många som tvivlar på att det finns civilisationer ute i universum, kanske religiösa men annars är nog de flesta överens om att universum mest troligt har massor av civilisationer.

Men huruvida de är här på jorden och smyger omkring och rövar bort fyllon om nätterna etc...Det är nog där åsikterna splittras.
Vetenskapligt och tekniskt finns väldigt mycket som talar emot det och väldigt lite, hypotetiskt, som talar för att det ens vore möjligt.
Och även om man blundar för det, varför skulle de smyga omkring och gömma sig?
Och om de nu är så avancerade som krävs för att kunna göra allt det där, skulle de verkligen "kraschlanda" eller bli nedskjuten av amerikanska piloter? Och utan att någon kommer och "räddar" dem?
Både praktiskt och filosofiskt går det inte att få ihop.

Inget av det betyder att det inte kan vara sant, men det finns inga skäl för något att tro det är sant.

edit:
Den bästa anledningen att faktiskt fundera över detta, enligt mig, är att antalet vittnesmål från piloter både reguljärt och inom militär, är väldigt hög. Piloter, som förmodligen har stabilare och mer skärpt sinne än de flesta och större stresstålighet, är de som har flest iaktagelser av oförklarliga objekt i himlen.
Nu befinner de sig i skyn, dag som natt, mer än vi andra och får såklart se betydligt fler NATURLIGA men underliga fenomen än gemene person så det är nog förklaringen om man söker jordnära. Ändå intressant.

Så är det ju, det finns så klart rätt många stollar där ute och folk som verkar kunna dra allt till sin spets för pengar/uppmärksamhet, däremot så är väl beteendet om de nu skulle röva bort folk t ex eller bara spana ganska rimligt? Hur gör vi människor med djur här t ex? Om vi är nyfikna så är det väl rimligt att anta att andra civilisationer också kan vara det.

Att de skulle krascha måste väl ändå finnas med, det är ju knappast så att olyckor inte sker bara för att tekniken blir bättre. Att de skulle bli nedskjutna känns dock högst tveksamt, lite som om en by i amazonas skulle skjuta ned en Boing 737 med pilbåge.

Det största problemet är väl att försöka acceptera tanken eftersom vi är så begränsade med vår uppfattning om tid, vad som är möjligt och inte möjligt samt fysikens lagar. Vem har inte legat någon natt och spanat upp i stjärnhimmeln och blivit helt snurrig av att bara försöka få till det att varenda liten prick som lyser där uppe är en sol och runt den finns det planeter och sen försöka ta in vidden av det hela.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av sgtbastard:

Vet inte om du har sett hela utfrågningen. Men de som ställde frågor var även intresserade vart pengarna tar vägen i försvarsbudgeten. De godtar inte att de bara försvinner i projekt de inte har koll på. Där kommer de nog gräva så djupt de bara kan och inte ge sig om de får ett nej till att få tillgång till information.
Ogle ställde frågorna ifall de farkoster som de har sett(Fravor och Graves hade ju sett UAP's själva) kunde utgöra hot emot nationen och om de tror att de är här för att skaffa sig underättelser om deras försvar. Så sa de ja på de frågorna. Är det något vi har lärt oss om amerikaner, så är det att de inte trivs när någon har större makt och information än de har. Denna Ogle skulle åberopa "Holman rule" ifall någon skulle sätta sig på tvären för att få svar på dessa frågor.

Bara dessa krav på svar kommer nog röra om i getinboet där borta.

Jo, jag såg hela presskonferensen men det känns naivt att tro att om det som Grusch anspelade på är sant, att det först nu skulle uppdagas. Jag tror nog att myndigheterna blidkar och ser till att det kommer fram något som gör rapportering enklare framöver men att senaten skulle få inblick i det allra mörkaste och heligaste ställer jag mig tveksam till.

Jo, det var ju fint av honom att säga det men han har ju ingen aning om det nu är så att han får se saker, om det är allt, hela historien eller liknande. Dessutom blir det nog svårt att styrka de Grusch säger sant eller inte.

Det behövs ju något i stil med Snowden, de här tre kanske åtminstone får folk att prata om det med ett mer öppet sinne. Det är ju knappast så att amerikanska myndigheter har en fläckfri historia som inte ger rejält med underlag för allehanda konspirationsteorier


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Att de skulle krascha måste väl ändå finnas med, det är ju knappast så att olyckor inte sker bara för att tekniken blir bättre. Att de skulle bli nedskjutna känns dock högst tveksamt, lite som om en by i amazonas skulle skjuta ned en Boing 737 med pilbåge.

Det är väl en "icke-0" möjlighet men att någon med tekniken att resa i galaxen (genom tid och rum eller dimensioner) skulle kraschlanda på jorden...Nej...Som sagt inte omöjligt men så orimligt att det borde anses omöjligt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av abso:

Tänkte också såhär tills jag började på riktigt inse avstånden i rymden, även om vi kunde komma upp nära ljusets hastighet så skulle det ta flera tusen år att åka 1% av vintergatans area. Är övertygad om att det finns oöndligt många civilisationer där ute men tror att den tråkiga sanningen är att det finns ingen teknologi i universum som gör att vi kommer kunna resa dit.

Lite där människan får steppa ner lite från tronen också.
Är vi den mest utvecklade rasen just nu? Tror vi sa det för hundra år sedan också.
Tror det är lite därför folk inte tror på det heller för ingen kan vara bättre än människan. Rent krasst kan vi var i stadie 3 av 7 som de är i.

Rent krasst kan de ju ha en energikälla som är oändlig sedan kunna frysa ner sig själv för att sedan väckas upp när farkosten känner av i sin radar att nu är vi framme vid en planet med cirkulerande syre dvs liv.

När vi har teknik att frysa ner människor eller sätta dem i någon form av ”koma” så kan vi nog börja köra folk till Mars.

Kommer kanske inte hända inom vår livstid men tror inte det är långt borta heller.

Medlem

Intressant klipp från hearingen

Avstängd

Jag trodde på Aliens fram till dess att CNN och den amerikanska regeringen påstod att det finns Aliens.

Medlem
Skrivet av abso:

Tänkte också såhär tills jag började på riktigt inse avstånden i rymden, även om vi kunde komma upp nära ljusets hastighet så skulle det ta flera tusen år att åka 1% av vintergatans area. Är övertygad om att det finns oöndligt många civilisationer där ute men tror att den tråkiga sanningen är att det finns ingen teknologi i universum som gör att vi kommer kunna resa dit.

Njae, har inte dubbelkollat alla detaljer och finns nog en komplikation eller två men rent allmänt så är det "bara" ett problem att åka lite var som i universum (eller åtminstone vår galax) om man vill kunna "åka tillbaka / hålla kontakt med de där hemma".

Annars gäller att så länge ett skepp kan accelerera konstant under långa tider, hoppar över "detaljer" 😁, så gäller att du kan i princip åka vart du vill på drygt 2-3 år givet att du kör konstant 1G (lämpligt) acceleration halva resan och deceleration andra delen. Sekunderna precis innan och efter vändning är där 99.9% eller mer av avståndet hanteras... Två tre år är alltså tiden du upplever inuti ditt skepp och inte tiden någon på jorden upplever. Den senare tycker du varit borta några 1000 till miljarder år antagligen.

(Har inte dubbelkollat beräkningar ovan men magnituden lär stämma oavsett.)

Gnällkuk
Skrivet av Soulless:

Det är väl en "icke-0" möjlighet men att någon med tekniken att resa i galaxen (genom tid och rum eller dimensioner) skulle kraschlanda på jorden...Nej...Som sagt inte omöjligt men så orimligt att det borde anses omöjligt.

Vad är det som säger att de som kraschade inte kom i en konservburk med excentriska miljadärer ;P


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av JohannaBjärred:

Jag trodde på Aliens fram till dess att CNN och den amerikanska regeringen påstod att det finns Aliens.

När har den amerikanska regeringen sagt att det finns utomjordningar?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vad är det som säger att de som kraschade inte kom i en konservburk med excentriska miljadärer ;P

Vi pratar om en teknisk nivå där en "konservburk" vore felfri och i praktiken oförstörbar.
Jag kan inte se något sätt denna teknik frambringas utan att den fungerar helt och hållet utan problem, definitivt inte krascha på jorden XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

När har den amerikanska regeringen sagt att det finns utomjordningar?

"David Grusch, 36, har utrett vittnesmål om ufon åt amerikanska myndigheter.

Nu hävdar han att USA:s regering har beslagtagit utomjordiska farkoster i årtionden – men hållit fynden hemliga för kongressen.

Uttalandet får stöd av en underrättelseofficer vid amerikanska flygvapnet."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/69do1Q/visselblasare-usa...

Det är väl så nära man kan komma i alla fall.

Moderator | Testpilot

Sluta upp med att kalla varandra koko och all annan dumhet ni hållit på med här inne. Kan man man inte bemöta en annan användare på ett bra sätt så tycker jag ni inte behöver skriva ett inlägg överhuvudtaget. Diskutera sakligt eller låt bli.

Åter till topic.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk
Skrivet av Soulless:

Vi pratar om en teknisk nivå där en "konservburk" vore felfri och i praktiken oförstörbar.
Jag kan inte se något sätt denna teknik frambringas utan att den fungerar helt och hållet utan problem, definitivt inte krascha på jorden XD

Titanic var osänkbar, inget är omöjligt;)

Skrivet av JohannaBjärred:

"David Grusch, 36, har utrett vittnesmål om ufon åt amerikanska myndigheter.

Nu hävdar han att USA:s regering har beslagtagit utomjordiska farkoster i årtionden – men hållit fynden hemliga för kongressen.

Uttalandet får stöd av en underrättelseofficer vid amerikanska flygvapnet."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/69do1Q/visselblasare-usa...

Det är väl så nära man kan komma i alla fall.

En person från militären representerar knappast en regering så nä, där har du fel.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ja, precis det jag menar Dessutom skulle ju denna typ av varelser ha en livslängd på 4500 år t ex. Finns heller inget som säger att begränsningen finns med att färdas i just ljusets hastighet utöver att de lyckats bemästa wormhole-teknik t ex Ja, vi har upptagit ett riskorn i en tanker fylld med ris typ. Jämför utvecklingen vi haft de senaste 100 åren och ponera sedan att det finns civilisationer som levt längre hundra tusentals år än vad vi har.

Eller för den del mikrosekunder, och att deras reproduktion, evolution och funktion/interaktion med sin omvärld då kan fungera helt annorlunda - och det förutsätter i sin tur att vi definierar liv enligt någorlunda liknande ramar som vår evolution på vår lilla planet skapat. Kolvätebaserade livsformer som är beroende av en kväve-syre-atmosfär är ju liksom... en rätt snäv definition bara det egentligen.

Sen har vi ju den intressanta funderingen kring vad som var innan "universums födelse" (big bang, eller hur man nu benämner händelsen), det är så otroligt mycket som vi inte förstår eller har en chans att förstå att det blir lite löjligt att försöka diskutera "liv" på en kosmisk skala. Sen är det jäkla kul att spåna och spekulera ibland också. ^^

Jag skulle nästan flumma ur lite mer och säga att det finns massa annat än ris i tankern också, vi har bara ingen aning om det då allt vi är och förstår är ris. (Jag är inte påverkad av särskilt mycket psykoaktiva substanser, jag lovar!)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skriv svar