Sony-patent kan göra bananer till spelkontroller

Medlem
Skrivet av ZakAntreaz:

Då tillhör även jag de där exklusiva 10% som träffat Clownen Manne!

Jag har träffat både Clownen Manne och Manne af Klintberg


signatur

IDKFA

Medlem

Påminner lite på George Costanza och Bozo the clown.

https://www.youtube.com/watch?v=BLXtHU_HGXs

Redaktör
Skrivet av Hordaland:

Som vanligt här på nya Avpix... ehm FZ glömmer folk helt bort att det finns människor med förhållanden som gör det svårt för dem att använda gemene mans verktyg, t.ex. en vanlig handkontroll i detta fall eller mus och tangentbord i andra. Tycker det låter som en lysande idé för att inkludera alla typer av spelare.

Ja, det låter som ett fantastiskt användningsområde, måste vara frustrerande att begränsas av utrustning som inte passar. Jag såg dock inte den kopplingen här. Men varför den attityden? Eller menar du nåt annat? Fattar inte.


signatur
eld
Medlem

Min första tanke är väl att det alltid är idiotiskt att någon kan patentera något sånt, min andra tanke är att folk har fastnat lite vid frukter.

En riktigt implementation av tekniken (dock lite mer tvådimensionell) är ju projicerade tangentbord:

Bristen i teknologin är som vanligt i feedback, det blir svårt att ge feedback i en låtsaskontroll.

Avstängd
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, det låter som ett fantastiskt användningsområde, måste vara frustrerande att begränsas av utrustning som inte passar. Jag såg dock inte den kopplingen här. Men varför den attityden? Eller menar du nåt annat? Fattar inte.

Att jämföra FZ med Avplixlat? Har inget med redaktionen att göra, ni är fantastiska. Men vi har ju öppna fascister som ränner runt på sajten och sprider en massa goja. Plus att jag tycker att användarna som skrivit ovanför mig betedde sig lite som bönder som vägrar tänka ett endaste extra varv i någon situation.

Inlägg redigerat av mod.

Redaktör
Skrivet av Hordaland:

Att jämföra FZ med Avplixlat? Har inget med redaktionen att göra, ni är fantastiska. Men vi har ju öppna fascister som ränner runt på sajten och sprider en massa goja. Plus att jag tycker att användarna som skrivit ovanför mig betedde sig lite som bönder som vägrar tänka ett endaste extra varv i någon situation.

Inlägg redigerat av moderator

Ok, då förstår jag vad du menar. Det är din åsikt, och givetvis har du all rätt att tycka som du gör. Däremot har du inte rätt att kalla andra medlemmar fascister, och därför har jag redigerat bort deras nick från ditt inlägg.


signatur
Medlem

Trodde det var på skoj

Medlem
Skrivet av WonderBoy:

Hade aldrig funkat med min självdisciplin.

"Sorry guys, det här ni får sköta själva, jag råkade nyss käka upp ena avtryckaren samt en bit av styrkorset."

Det är sant. Hade inte funkat för mig heller 😄 Fast vad sägs om Guitar Hero med ett tennisracket då? 🙃

Medlem
Skrivet av androsynth:

Det är sant. Hade inte funkat för mig heller 😄 Fast vad sägs om Guitar Hero med ett tennisracket då? 🙃

https://s3.amazonaws.com/retronauts-www/assets/import/2017/05...

Låter bättre!

12
Skriv svar