Problem med PS5 kontroll

Medlem
Problem med PS5 kontroll

Hej.
Min kontroll har redan börjat bli dålig efter 1 månad. Någon annan som också har problem med att R1 eller R2 blivit mycket lösare än den andra? Min R2 har blivit helt utan motstånd så det räcker att man nuddar vid den för att den ska registrera knapptryckning så det blir oönskade tryckningar hela tiden. Pratade med Webhallen de vill skicka den på lagning men ska man behöva vara utan spel flera veckor? Känns nästan som att man blir tvingad att köpa en kontroll till. Någon annan som upplever samma problem eller haft den på lagning hur lång tid tog det innan ni fick tillbaka den ?

Medlem

Shit vad surt! Jag blir tvungen att skicka in hela min PS5:a på service och jag har haft den i två dagar.
Jag kontaktade Playstation Support istället för återförsäljaren. Inte för att jag tror att det gör någon skillnad för dig, det kommer troligtvis sluta med reparation oavsett men du kan ju alltid ringa Playstation Support och kolla med dem...
Kvalitén på PS5 och dess tillbehör verkar ju inte helt lysande.

Avstängd
Skrivet av Emret:

Kvalitén på PS5 och dess tillbehör verkar ju inte helt lysande.

Njaa. Måndagsexemplar finns det inom alla produktkategorrier.

En av dom största återförsäljarna när det gäller elektronik i Finland listar ps5 med under 1 procents service historik av alla sålda enheter.

Som jämförelse så ligger series x på över 3 procent.

Tyvärr blev jag tvungen att jämföra med xbox då det finns så många olika skus av tidigare generationers konsoler och varje sku har egen service historik tracker.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av jonnin01:

ska man behöva vara utan spel flera veckor?

Veckor? Snarare månader...

1
Skriv svar