Medlem

Co-op spel är de bästa spelen, detta kommer köpas snart på PC!

Medlem

Ser fram emot att spela detta, blir ett köp till PS4an. Önskar verkligen det fanns fler spel designade för två spelare som det här och A Way Out.

Det kom några spel i början av PS3/360-generationen som Army of Two, Resident Evil 5 och till viss del Portal 2, men det är fortfarande sällsynt.

Medlem

Svintaggad på detta. Varningens finger att höja dock, köper man det på Steam måste man tampas med "Remote Play Together" där den ena spelaren connectar till den andre och hans spelbibliotek (?) och på så sätt joinar spelet... Har dåliga erfarenheter av detta och därför blev det ett köp på Origin istället.

Hade hellre köpt på Steam men jag har ingen lust att slåss med Remote Play Together igen. På Origin är det bara att bjuda in, så får den andra spelaren ladda ner Friend Pass och bara spela som vanligt. Funkade utmärkt med A Way Out.

Redaktör
Skrivet av Balkp:

Någon som vet om spelare 1 kan använda en dualsense och spelare två använda en dualshock? Slipper jag köpa en till kontroll

Det ska inte vara några problem, jag har kört båda samtidigt på PS5, och det är ju konsolen - inte spelen - som avgör vilka kontroller som funkar.


signatur
Medlem

Hur långt är spelet?

Medlem
Skrivet av Deekar:

Hur långt är spelet?

Av recensioner att döma verkar rapporterna på hur lång tid det tog att spela igenom det ligga mellan 10-15 timmar men då verkar alla också rapportera att de inte hittat alla minispel som finns.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

säga vad man vill men Josef nailar det varje gång, varje spel han släpper blir bättre, större, snyggare, mera av allt. Han är sjukt duktig på det han gör och han gör det på rätt sätt. Däremot hade jag i framtiden velat se ett mera story baserat singelplayer så man slipper förlita sig på sina vänner *host* fru... Men jävlar vad jag älskat brothers, a way out och detta kommer bli myspys! Vet utan att ha spelat det att det slår de båda tidigare spelen. Mums när det kommer till gamepass så det ingår i mitt abbonemang

Medlem
Skrivet av robbis:

säga vad man vill men Josef nailar det varje gång, varje spel han släpper blir bättre, större, snyggare, mera av allt. Han är sjukt duktig på det han gör och han gör det på rätt sätt. Däremot hade jag i framtiden velat se ett mera story baserat singelplayer så man slipper förlita sig på sina vänner *host* fru... Men jävlar vad jag älskat brothers, a way out och detta kommer bli myspys! Vet utan att ha spelat det att det slår de båda tidigare spelen. Mums när det kommer till gamepass så det ingår i mitt abbonemang

Orkar du vänta 6-12 månader på att det ska släppas till game pass?😆 Önskar jag hade det tålamodet. Är värdelös på att vänta med att spela nya spel! Är för svag för hypetåget.... Plus att backloggen bara blir större och större ju mer spel man skjuter på för det kommer alltid nya spel man vill spela haha.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Orkar du vänta 6-12 månader på att det ska släppas till game pass?😆 Önskar jag hade det tålamodet. Är värdelös på att vänta med att spela nya spel! Är för svag för hypetåget.... Plus att backloggen bara blir större och större ju mer spel man skjuter på för det kommer alltid nya spel man vill spela haha.

Tror inte det dröjer så länge. Ett spel som it takes two har en hype på ca 2 dagar när det släpps sen försvinner det. Se bara på hans tidigare spel. Har för mycket spel just nu så har inga problem på att vänta ett tag. Dessutom har jag inte råd med fler spel denna månad pga Outriders 😂

Medlem
Skrivet av robbis:

Tror inte det dröjer så länge. Ett spel som it takes two har en hype på ca 2 dagar när det släpps sen försvinner det. Se bara på hans tidigare spel. Har för mycket spel just nu så har inga problem på att vänta ett tag. Dessutom har jag inte råd med fler spel denna månad pga Outriders 😂

Brukar ta i regel den tiden för deras spel att komma till EA Play!
Haha Ah jag ska med spela Outriders!:)

Medlem

Josef Fares går från klarhet till klarhet. Hoppas han fortsätter såhär!

Medlem
Skrivet av Deekar:

Brukar ta i regel den tiden för deras spel att komma till EA Play!
Haha Ah jag ska med spela Outriders!:)

Trevligt. Då kanske vi kan lira ihop någon dag. Kommer köra på stadia men det är ju cross play på alla enheter så. Har 2 kompisar som kommer köra det oxå men dom e inte alltid online 😂

Medlem
Skrivet av robbis:

Trevligt. Då kanske vi kan lira ihop någon dag. Kommer köra på stadia men det är ju cross play på alla enheter så. Har 2 kompisar som kommer köra det oxå men dom e inte alltid online 😂

Inte omöjligt!:)

Medlem

Har spelat några timmar med en polare nu och är riktigt imponerad. Grymt roligt spel med perfekt svårighetsgrad. Riktigt roliga och kreativa pussel man ska lösa och väldigt välgjort, inte stött på någon bugg alls. Rekommenderas starkt.

Medlem

Kan bara instämma med andra här. Vilket spel! Vilken kreativitet. Om inte det här åtminstone nomineras till game of the year så vet jag inte vad.
Har inte spelat ett spel som fängslat mig så mkt på år o dar och detsamma gäller min vän jag spelar med. Vi har haft så roligt och än är vi inte färdiga.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av anon_328705:

Josef Fares går från klarhet till klarhet. Hoppas han fortsätter såhär!

Verkligen, stort namn i denna genren!

Medlem

Något erkar lite skumt med det här spelet på ps5. Efter att ha uppgraderat från ps4 till ps5 versionen så får man börja om från början. Det blir en helt ny trophy lista också. Verkar som de missat något här.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Något erkar lite skumt med det här spelet på ps5. Efter att ha uppgraderat från ps4 till ps5 versionen så får man börja om från början. Det blir en helt ny trophy lista också. Verkar som de missat något här.

Fungerar det så att man måste ha samma konto på ps5 så håller jag med om att det verkar ha blivit en miss.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Fungerar det så att man måste ha samma konto på ps5 så håller jag med om att det verkar ha blivit en miss.

Menar du samma konto för själva playstation network så ja.. det är samma jag kör med.

Har kikat lite mer. Det är fler spel som är så här. Borerlands 3 är samma sak. Man kan inte forsätta på sin ps4 sparfil om man väljer att uppgradera till ps5 versionen.
Önskar man hade vetat om de här sakerna innan. Tycker man varit dålig på att informera om att inte alla spel går att fortsätta på efter uppgradering utan man får starta om från början.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Har kommit till 3e banan och är riktigt imponerad över hur varierande spelet är.
Spelar tillsammans med min dotter och svårighetsgraden just nu är precis lagom 👍

Medlem

Börjar närma mig slutet, och jag måste säga att de verkligen har lyckats med variationen i spelet. Nya mechanics och dylikt vid varje bana, frisk fläkt som gör att det fortsätter vara intressant och roligt även efter ganska många timmar.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Det här spelet är ju skitkul

Medlem

+
Riktigt bra, snyggt och varierat spel med bra svårighetsgrad. Bitvis bländande vackert och imponerande. Flyter fantastiskt på PS5 och grym kontroll. Originellt.

-
Hade önskat att det fanns mer än en lösning på problemen. Ibland blir det lite väl linjärt om än skitsnyggt. Dialogen kan vara långrandig, vilket inte riktigt passar med spelets tempo i övrigt.

Betyg 4/5 från mig också och jag är rätt kräsen. Väldigt nyfiken på vad som kommer härnäst från Josef Fares!

Medlem

Spelet är jätteroligt och finurligt, man måste tänka till ibland. Mysig grafik. Det var kul att gissa vilka spel som inspirerade till olika delar.

Redaktör

Riktigt bra spel så här långt. Jag har spelat med frun (som gillar trots att hon spelar väldigt lite) och barnen. 9-åringen älskar alla spel så han är nöjd, men även 7-åriga dottern gillar det skarpt. "Mitt favoritspel!" säger hon och kämpar på. Tror det kommer lära henne hantera gamepad ordentligt (röra sig och sikta med spakarna - det är ju inte lätt för nån i början), och då blir ju alla andra spel också mer tillgängliga. Bra spel på flera sätt!


signatur
12
Skriv svar