Xbox Wireless Headset

Medlem

Bang & Olufsen Beoplay Portal Headphone Review - Xbox and beyond!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

25% rabatt på Dolby Atmos licensen just nu om du startar Dolby appen utan att ha hörlurarna igång.

RmK
Medlem

Jättebra recension och jag är taggad på ett köp. Är det någon som vet om dessa kan användas till Playstation 4/5? Tänker att möjligheten kanske finns eftersom de använder bluetooth men jag kan inte hitta något om detta på nätet.

Redaktör
Skrivet av RmK:

Jättebra recension och jag är taggad på ett köp. Är det någon som vet om dessa kan användas till Playstation 4/5? Tänker att möjligheten kanske finns eftersom de använder bluetooth men jag kan inte hitta något om detta på nätet.

Tack! Nej, dessa funkar inte med Playstation. De saknar 3,5 mm-utgång, om de hade haft det hade man kunna sätta dem i PS-kontrollen och kört så (vilket man kan med de trådlösa PS-lurarna Pulse 3D och Xbox-kontrollen). Trådlöst går det inte - Pulse 3D kräver en adapter för att funka och den tar inte emot Xbox-lurarna Ej heller funkar de när man kopplar Xbox-lurarna till PS-konsolen med USB-sladd.


signatur
RmK
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Tack! Nej, dessa funkar inte med Playstation. De saknar 3,5 mm-utgång, om de hade haft det hade man kunna sätta dem i PS-kontrollen och kört så (vilket man kan med de trådlösa PS-lurarna Pulse 3D och Xbox-kontrollen). Trådlöst går det inte - Pulse 3D kräver en adapter för att funka och den tar inte emot Xbox-lurarna Ej heller funkar de när man kopplar Xbox-lurarna till PS-konsolen med USB-sladd.

Tack så mycket för informationen! Tror det ändå kommer bli dessa till PC:n eftersom Pulse 3D verkar ha sämre ljudkvalité men hade varit väldigt smidigt att kunna koppla in dem i PS4:an när frugan vill sova. Kanske kan gå att koppla hörlurarna direkt till TV:n med bluetooth som en workaround.

Medlem

Har jag förstått det rätt om att detta headset inte fungerar att ansluta med bluetooth direkt till PC? Utan jag behöver en Microsoft Xbox Wireless Adapter?

Är det isåfall denna? https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5214473

Medlem
Skrivet av frukthandlarn:

Har jag förstått det rätt om att detta headset inte fungerar att ansluta med bluetooth direkt till PC? Utan jag behöver en Microsoft Xbox Wireless Adapter?

Är det isåfall denna? https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5214473

Xbox-headsetet fungerar över bluetooth till pc (dock med begränsingar som bluetooth för med sig vid röstchatt), så skulle säga att adaptern ändå är att föredra. Då får du även tillgång till Stmos osv, är tveksam till att det fungerar över bluetooth även i vanligt hörlursläge.

Edit: det är en sån adapter som gäller då ja, jag kör själv en likadan till både headset och en Xbox-kontroller till min dator!

Avstängd

En dum fråga, hur vet jag att lurarna är färdigladdad? Lampan bara blinkar 😃


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av HylzaN:

En dum fråga, hur vet jag att lurarna är färdigladdad? Lampan bara blinkar 😃

Blinkar orange när den laddar. Fast, vitt ljus när den är klar!


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Blinkar orange när den laddar. Fast, vitt ljus när den är klar!

Tack så mycket!


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

12
Skriv svar