Skyrim-modden The Forgotten City släpps som fristående spel i sommar

Robot
Skyrim-modden The Forgotten City släpps som fristående spel i sommar

Lös mysteriet i den underjordiska, romerska staden.

#Modern-storyteller, #The-forgotten-city, #nyhetstips


Medlem

Vilken mysig trailer, blev absolut nyfiken på att spela och reda ut vad som hänt.

Medlem

Jag har inte tittat på trailern men av beskrivningen så hoppas jag att den tids nog kommer till Switch också.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Väldigt snygg och välproducerad trailer måste jag säga! Elder Scrolls-serien är min absoluta favoritserie gällande spel, men de senaste iterationerna har varit undermåliga. Att försöka göra en bra modd på ES:Oblivion/Skyrim osv är ungefär som att försöka att bygga ett lyxhus på en trasig grund. Förr eller senare så rasar det pga en eller flera anledningar.

Bethesda måste bygga om, och det rejält. Dock var trailern så pass intressant att modden möjligtvis laddas hem. Annars återgår jag till att spela Morrowind i vanlig ordning. Todd har tappat det totalt de senaste 10 åren tyvärr. Lyssna på spelarna/community!

Medlem
Skrivet av zymax:

Väldigt snygg och välproducerad trailer måste jag säga! Elder Scrolls-serien är min absoluta favoritserie gällande spel, men de senaste iterationerna har varit undermåliga. Att försöka göra en bra modd på ES:Oblivion/Skyrim osv är ungefär som att försöka att bygga ett lyxhus på en trasig grund. Förr eller senare så rasar det pga en eller flera anledningar.

Bethesda måste bygga om, och det rejält. Dock var trailern så pass intressant att modden möjligtvis laddas hem. Annars återgår jag till att spela Morrowind i vanlig ordning. Todd har tappat det totalt de senaste 10 åren tyvärr. Lyssna på spelarna/community!

Ja modden finns ju att ladda ner.
Det intressanta här är ju att de som gjort modden tagit tag i sin idé och gör ett nytt spel i Unreal-motorn.

Medlem

Jag vet att Arena och Daggerfall är gratis att ladda ner till datorn från deras officiella Elder Scrolls sida.
Men jag skulle ändå gärna vilja se en samlingsbox med både Elder Scrolls 1 till 5 till samtliga konsoler.
Skulle vara kul att kunna spela de äldre spelen på exempelvis Nintendo Switch.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Jag vet att Arena och Daggerfall är gratis att ladda ner till datorn från deras officiella Elder Scrolls sida.
Men jag skulle ändå gärna vilja se en samlingsbox med både Elder Scrolls 1 till 5 till samtliga konsoler.
Skulle vara kul att kunna spela de äldre spelen på exempelvis Nintendo Switch.

Jag älskar Elder Scrolls, men jag tvivlar på att mer än en handfull av fantaster är intresserade av att spela 1 och 2 igen, speciellt ettan, och då på något annat än PC.

Däremot hade jag gärna sett att de släppt alla de andra obskyra spelen, som exempelvis de till N-Gage, på en modern plattform. Men det är väl jag och en handfull till, max.

1
Skriv svar