Yakuza-spinoffen Judgment följs upp – Lost Judgment avtäckt!

Robot
Yakuza-spinoffen Judgment följs upp – Lost Judgment avtäckt!
Medlem

HYPE. Spelade klart Judgment Remastered för några dagar sedan och älskade det. För mig är det right up there med Yakuza 0 både storymässigt och gameplaymässigt.

Även skönt att de behöll stridssystemet. IMO så är Yagami roligare att slåss med än Kiryu någonsin var och turbaserat vore nog fel för honom som karaktär.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Åh, nu blev jag taggad! Fullkomligt älskar spelen från Ryu Ga Gotoku Studio.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Släpp första till PC istället.

Medlem

Jag som älskar detektivspelet L.A. Noire, kan då detta spel vara något för mig? Är det liknande detektivarbete eller? Älskade att nysta i mysterier i L.A. Noire.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Testpilot

Jag har inte ens hunnit med hela Yakuza serien ännu. Lär vara Judgement 5 ute när jag ska börja lira den serien haha

Medlem
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag som älskar detektivspelet L.A. Noire, kan då detta spel vara något för mig? Är det liknande detektivarbete eller? Älskade att nysta i mysterier i L.A. Noire.

Jag skulle säga att precis som L.A. Noire är en variant av GTA, så är Judgment en variant av Yakuza. Det är givetvis detektivarbete, lite rättegångar där du lägger fram bevis etc. Striderna är fighting precis som i Yakuza-serien. Jag skulle definitivt säga att det är värt en chans, du kan få det hyfsat billigt numera, även helt nytt.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Nice. Judgement var riktigt bra. Hoppas detta kan bli lite av en redemption efter den besvikelse jag upplevde med Yakuza: Like a dragon. turnbaserade strider i all ära. Har inga problem med det men det är så jääääääääädrans mkt fighting i det spelet att jag tröttnade. Jag har ännu inte spelat igenom det och kommer nog aldrig komma igenom det. Jag spyr på hur an kan ibland bara ta sig 2 mm så är det en ny fight typ. Fattar inte vad de tänkte med där.
Blir mitt första yakuza spel jag aldrig spelat färdigt tror jag bestämt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Härligt! Like a dragon i all ära. Men har saknat realtids Action. Enda fördelen med turbaserat är att man kan moffa chips samtidigt. Hoppas detektiv arbetet är lite mer utmanande bara. I förra var det lite för simpelt. Och skuggningar ska vi inte prata om. Hopplöst tråkiga. Hoppas på ett mer utvecklat system där. För övrigt ett superbra spel

1
Skriv svar