Diskutera – Vad blir störst på E3?

Medlem

Har hört med min vodka-langare att det kommer en uppföljare till Spec Ops: The Line

Medlem
Skrivet av thotim:

Vågar man hoppas på The Elder Scrolls VI gameplay?

Svårt att tro. det är lååååångt dit.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Att Sony avslöjar att det kommer backwardscomp då jag kan spela Alundra på ps5

Medlem

En annan har ju väntat på scorn ett bra tag nu!


signatur

#PCMR

Redaktör
Skrivet av Dex:

Det hade varit coolt! Typ visar upp Fable som förmodligen kommer vara något liknande!

Jag tänkte ett helt nytt IP, men Fable kan funka lika bra.


signatur
Medlem

Det jag helst vill se:

1. Elden ring
2. Metroid Prime 4
3. Breath of the wild 2
4. Switch Pro (Super Nintendo Switch)
5. GTA VI

Något vi kanske får se:

1. Utökad Fable trailer
2. Ny Halo Infinite trailer
3. Witcher 4 teaser (tror inte det kommer heta W4)
4. Resident Evil 4 remake
5. Nytt Mario Kart

Det jag tror att vi får se:

1. Remakes
2. Remasters
3. Complete editions
4. Teasers som inte visar annat än en logga i slutet
5. Orimligt taggade presentatörer

Visar Nintendo upp Super Nintendo Switch samt Breath of the Wild 2 gameplay vinner de E3 utan tvekan.

Medlem
Skrivet av Dex:

Det känns väldigt tidigt för det. Starfield däremot kan man klart hoppas på

Men Elden Ring måste ju vara dags nu tycker man. Har ju varit snack om det hur länge som helst nu

Dom kanske skippar att åka på E3-vågen, men släppet en trailer kort efter?


signatur

Niet.

Medlem

Det är väl Ratchet and clank Rift apart. 😉

Dead space hade varit trevligt att se igen fast i stil som ettan.

Medlem

Fyra år sen orginalet, känns som dom haft nog tid att släppa en uppföljare nu. Sluta lata er, speltillverkare!
Thimbleweed Park

Fem år sen Inside kom ut. Kom igen nu, ge oss mer! Nu!
Inside

Medlem

Ge oss ett traditionellt basbyggar RTS för bövelen vart har dom tagit vägen?? Ett C&C generals 2 hade varit guld.. fan, till och med en remaster hade funkat. Underbart spel det där!

Medlem
Skrivet av ohGr:

Fyra år sen orginalet, känns som dom haft nog tid att släppa en uppföljare nu. Sluta lata er, speltillverkare!
Thimbleweed Park

Fem år sen Inside kom ut. Kom igen nu, ge oss mer! Nu!
Inside

Är ju bekräftat att både Ron Gilbert och Playdead håller på att utveckla nya spel. Inte helt omöjligt att de visar upp något de här dagarna.

Medlem

Nästa Tomb Raider i serien?

Tomb Raider 2013 kom ut 5/3 -13,
32 månader senare kom Rise kom ut (första gången 10/11 -15 till Xb),
34 månader efter det kom Shadow ut (14/9 -18). första infon kom ett halvår tidigare (28 månader).

Nu har det alltså gått 33 månader sedan Shadow kom ut. Borde vara dags att iaf presentera något snart, speciellt som franchisen firar 25 år i år. Första info nu, och release om ett halvår som avslutning på jubileumsåret?

Medlem
Skrivet av magma:

Bättre? Nej, jag gillar båda fast på olika sätt

Jag tycker Skyrim är strået vassare, jag lever mig mer in i den världen. Bethesda är kungar på open world.

Medlem

Jag svårt nyfiken på Starfield. Väldigt intressant titel trots den urgamla motorn.

Medlem
Skrivet av Frisell:

Jag svårt nyfiken på Starfield. Väldigt intressant titel trots den urgamla motorn.

Är inte alla spelmotorer urgamla?

Medlem

Vill se Starfield bah


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Det enda jag hoppas att få höra något nytt om är Metroid prime 4 och en uppföljare till Star Wars Jedi: Fallen order

eld
Medlem
Skrivet av ohGr:

22 år sen ultima 9, hur länge ska man behöva vänta liksom, skärp er origin!

Medlem

Som ägare av Xbox Series X är jag mest pepp på vad Microsoft kan tänkas visas upp och släppa till konsolen/speltjänsten (Game Pass) inom "kort". Sedan är det ju spännande med Nintendo och allt de visar upp som ska komma redan i år. Och nya Switch Pro (eller som jag spekulerar i: Switch Ultra) innan dess. Så det kan nog bli ett riktigt bra E3 i år, trots all digital - vilket jag inte märker någon skillnad av då jag ändå intar allt genom datorn som vanligt.

Medlem
Skrivet av landahl:

Är inte alla spelmotorer urgamla?

nej? utveckla gärna.

Inaktiv

Känns som det kommer bli ganska ljummet i år för min del. Har inget på radarn som ser intressant ut. Men vore kul med nåt vettigt RTS.

eld
Medlem
Skrivet av Frisell:

nej? utveckla gärna.

Unreal engine är från 98 om vi ska låtsas som att spelmotorer inte uppdateras!

Medlem

Noll förväntningar, hoppas på pinsamheter så man kan garva lite.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

inK
Medlem
Skrivet av Notumforce:

Noll förväntningar, hoppas på pinsamheter så man kan garva lite.

Typ så?


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Jag vill bara se mer av Battlefield 6 så att dom gör allt rätt utan en massa dumheter. (vi skulle ju drömma eller? )

Medlem
Skrivet av ohGr:

Fyra år sen orginalet, känns som dom haft nog tid att släppa en uppföljare nu. Sluta lata er, speltillverkare!
Thimbleweed Park
https://youtu.be/zRmh1aFHHQQ

Fem år sen Inside kom ut. Kom igen nu, ge oss mer! Nu!
Inside
https://youtu.be/yDm6PAgNohU

Du har säkert spelat detta, men nämner det ändå. Det är väl en slags 1.5

https://store.steampowered.com/app/1305720/Delores_A_Thimblew...

Medlem

Microsoft visar som vanligt fullt av intetsägande cgi trailers och phil spencer berättar att han har spelat spelen och kan säga att "the teams are making gamechanging and amazing work with their games."

Medlem

GTA V - Enhanced Enhanced Edition.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Star Wars: Knights of the High Republic och det lika oväntade Splinter Cell: Shadows smäller högst.

Antar du menar Old Republic. High Republic med stenar som navigatörer verkar inte direkt ballt

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ett helt nytt, dyngfett singleplayer-lir av God of War- och Last of Us 2-kaliber till Xbox Series hade varit jäkligt kul för konkurrensen.

Skulle vilja ha något av den kvallen satt i rymden.

123
Skriv svar