Diskutera – Vad blir störst på E3?

Robot
Diskutera – Vad blir störst på E3?

Vad tror och hoppas du blir årets E3-bomb?

#diskutera, #e3-2021


Medlem

Jag har ganska låga förväntningar på E3 i år. Känns som att Microsoft kan ha något otippat på gång möjligen men över lag känner jag inte att vi kommer få se något som golvar oss.
Drömmen för mig hade varit om de visade ett nytt Red Faction Guerilla med helt sjuk förstörelsefysik och en öppen värld som originalet.

Medlem

Elden Ring, kom igen nu.

Medlem

En reveal trailer på Cyberpunk 2, som vi sedan får vänta 10 år på och som inte fungerar på framtidens hårdvara ens... Wiiiii.... Kommer bli amazing.

Medlem

Vågar man hoppas på The Elder Scrolls VI gameplay?

Dex
Medlem
Skrivet av thotim:

Vågar man hoppas på The Elder Scrolls VI gameplay?

Det känns väldigt tidigt för det. Starfield däremot kan man klart hoppas på

Men Elden Ring måste ju vara dags nu tycker man. Har ju varit snack om det hur länge som helst nu

Redaktör

Ett helt nytt, dyngfett singleplayer-lir av God of War- och Last of Us 2-kaliber till Xbox Series hade varit jäkligt kul för konkurrensen.


signatur
Inaktiv

Det är svårt, det finns ju mycket som jag hoppas på att Nintendo kommer göra men nu när det är bekräftat att det bara kommer handla om Switch spel under E3 för Nintendo så är det svårt att veta vad jag skulle vilja se.

Annars så firar ju både Nintendo 64 25 år, Gamecube 20 år, Gameboy Advance 20 år och Wii 15 år detta året. Så någon av dessa konsoler med något Zelda, Metroid och Donkey Kong spel som också firar detta året skulle vara fint. Men ”om” något sådant är på väg så får man veta det först någon gång efter E3.

Dex
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ett helt nytt, dyngfett singleplayer-lir av God of War- och Last of Us 2-kaliber till Xbox Series hade varit jäkligt kul för konkurrensen.

Det hade varit coolt! Typ visar upp Fable som förmodligen kommer vara något liknande!

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Star Wars: Knights of the High Republic och det lika oväntade Splinter Cell: Shadows smäller högst.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Jag tror att Halo Infinite blir störst. Lite sp demo. En del mp demo. Beta av mp efter showen. Sedan kommer nog Starfield, exklusivt till Xbox ekosystem. Ryktet säger att Microsoft/Xbox har finansierat ett Splinter Cell. Exklusivt där Xbox Game Pass finns.

Medlem

Om Botw2 visas upp blir väl det störst skulle jag tro. Det har alla ögon på sig och är uppföljaren till ett av de högst hyllade spelet någonsin. Game of the show är ganska självskriven då. Men det är ju inte ens säkert det visas.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Elden Ring, kom igen nu.

Skrivet av Dex:

Det känns väldigt tidigt för det. Starfield däremot kan man klart hoppas på

Men Elden Ring måste ju vara dags nu tycker man. Har ju varit snack om det hur länge som helst nu

This. Elden Ring är självfallet nummer 1 på önskelistan för min del.

Annars vet jag inte riktigt, någon fet överraskning skulle inte sitta fel. Kanske något från Capcom, Dino Crisis remake? Eller helt enkelt något nytt IP. Något coolt från Kojima som inte är exklusivt? Ryktas om att han gör något inom skräckgenren.

Om Konami hade varit där detta år så hade jag självfallet sagt Silent Hill, det får vi ta nästa år.

Behöver man ens nämna Valve? Portal 3 och Half-Life 3 kommer alltid finnas där i drömmarna.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

För en särskild grupp (mig inkluderad): Elden Ring. Är dock medveten om att fromsoft-spel är ointressant för många andra.

Avstängd

Stora snackisen kommer vara att alla spel som utannonseras kommer också att släppas till Xone och Ps4. Samtliga i branschen har valt att sätta next-gen på paus. Förståeligt samtidigt som det är förjävligt.

Inaktiv

Snälla ge mig något om Elder Scrolls VI!

Inaktiv
Skrivet av lasselason:

Om Botw2 visas upp blir väl det störst skulle jag tro. Det har alla ögon på sig och är uppföljaren till ett av de högst hyllade spelet någonsin. Game of the show är ganska självskriven då. Men det är ju inte ens säkert det visas.

Ja bara att få veta vad uppföljaren till Breath of the Wild kommer heta på riktigt är ju stort nog.

Medlem
Skrivet av thotim:

Vågar man hoppas på The Elder Scrolls VI gameplay?

Skulle nog våga påstå att de skulle äga showen om något sådant visades upp, men drömma kan man
Får gåshud...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Medlem

Inget på denna jord är ju större än Elder Scrolls VI!

Men Starfield känns betydligt troligare och det duger utmärkt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Frilansare
Skrivet av Tomas Helenius:

Ett helt nytt, dyngfett singleplayer-lir av God of War- och Last of Us 2-kaliber till Xbox Series hade varit jäkligt kul för konkurrensen.

Typ det. men ett helt nytt sp-ip som bara golvar oss. Fast opern world. Guu!
Och ett Starfield som vågar tänja gränser utan att tänja dem Fallout 76-mycket...

Medlem

Får man önska så....Rockstar gör entré och presenterar gta 6 och bryter därmed sin lååånga svit med att nobba e3 när det gäller reveals.

Medlem
Skrivet av magma:

Skulle nog våga påstå att de skulle äga showen om något sådant visades upp, men drömma kan man
Får gåshud...
https://www.youtube.com/watch?v=OkFdqqyI8y4

Tycker du Skyrim är bättre än Witcher 3?

Medlem
Skrivet av landahl:

Tycker du Skyrim är bättre än Witcher 3?

Bättre? Nej, jag gillar båda fast på olika sätt


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

KoP
Medlem
Skrivet av Dex:

Det känns väldigt tidigt för det. Starfield däremot kan man klart hoppas på

Men Elden Ring måste ju vara dags nu tycker man. Har ju varit snack om det hur länge som helst nu

Tidigt vette sjutton. Är snart 3 år sedan dom utannonserade det. Något lär dom ha.

eld
Medlem
Skrivet av landahl:

Tycker du Skyrim är bättre än Witcher 3?

jag tror att folk som älskar båda serierna just nu är väldigt sugna på ett nytt elderscrolls.

Men det de inte vet är att det är starfield de borde fokusera på nu!

Medlem
Skrivet av thotim:

Vågar man hoppas på The Elder Scrolls VI gameplay?

E3 2024, ja.

Medlem

Skulle vilja se att de utannonserade:
Splinter Cell 7
Dead Rising 5
Beat Saber 2
Days Gone 2
Resident Evil Code Veronica Remake
Om man får drömma lite 😊

Medlem

Bara en teaser för Witcher 4 hade gjort mig asdjgadadssdf.
Annars Elden ring!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Hoppas på Ready or not, men det kanske dröjer till nästa år. Betan skulle ha släppts i juni, förra året. Blev först uppskjuten till juni i år. Men nu är det slutet av året som gäller, för beta! Jag är ju supporter, så kan lira lite ändå!


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

123
Skriv svar