Calle slutar på FZ i höst

Medlem

Nej, vilken tråkig BOMB som slog ner... Riktigt tråkigt och det hade jag aldrig väntat mig. Trodde du skulle var gammal gübbjävel när du lade handskarna på hyllan.

Ett mycket stort lycka till önskar jag dig CeeJay. Sveriges framtida spelutvecklare. Tack för många fina år och ett magiskt arbete väl utfört. Du verkar vara en väldigt fin människa. Tack!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Nu kommer ju faktiskt alla känslorna på en och samma gång (se https://www.fz.se/forum/trad/445248-vad-ar-det-med-calle-och-...)

Vore fint med någon form av avslutnings-krönika utifrån ditt perspektiv. Du är som många andra skrivit så förknippad med det här stället så det känns lite som när man gör slut
Jag önskar all lycka till framöver!

Medlem

Du kommer vara sjukt saknad calle, lycka till med allt i livet och hoppas du tittar in lite då och då


signatur

God is dead

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Blackrabbit2:

Tråkigt att höra :(, men lycka till i framtiden!

Tackar!

Skrivet av superapan:

Vem är snubben i klippet? I vilket fall, hoppas du hittat ett jobb snart, nu när du klippt dig och allt!

...och tack för allting

Haha, skulle tagit den rutiga skjortan för att verkligen sälja in skogsmullestilen.

Skrivet av Fezk:

Bara att önska Calle all lycka med vad som nu väntar, tack för den här tiden!

Tackar!

Skrivet av Hipshot:

Drog John dig till facebook eller? =D

Nej, blir spelbranschen

Skrivet av Oakenborn:

Tråkigt för oss som blir lämnade kvar här på FZ men kul för dig så klart
Hoppas det nya jobbet blir allt du tänkt dig.

Det blir en spännande höst!

Skrivet av MrStrange:

Sorgligt men förståeligt detta.
Funderar själv på att eventuellt byta arbete efter mer än 10 år på samma arbetsplats.
Du har gjort ett kanonjobb här på FZ.
Lycka till på dina nya äventyr här i livet.
Tack för den här tiden Calle!
Cheers!

Har man väl börjat fundera brukar det vara dags. Tack!

Skrivet av Johan Olander:

Ditt face är en ny utmaning!

Skämt åsido, så kommer jag sakna dig som chefredaktör. Som kompis finns du kvar. Finns ingen utmaning som inte du fixar.

Jag kommer sakna att korra dina texter

Skrivet av uberpwnage2.0:

Att gå från läsare med ett par varningar och tillsägelser till att få hänga med bakom kulisserna har varit fantastiskt roligt. Dreamhack 2018 kommer sticka ut för mig mest då jag fick hänga där i montern med dig, Tompa och Olov.

Haha, många av oss har börjat så.

Skrivet av Dralle:

Lycka till på nya uppdraget Calle!

Kommer aldrig glömma gamla q3 nätterna!

Railen blir aldrig rostig.

Skrivet av sky one:

Först tar de bort kart editorn i Far Cry 6 och nu ska Calle sluta, man kan bli deppig för mindre som spelinteresserad. Har haft stor behållning av dina texter. Tack bra läsning Calle.

Tur att det finns kvalificerade personer kvar när du slutarpå FZ .

Lycka Till med framtida projekt.

Jaförfan, Jocke och Tompa är ju kvar, och blir bra med friskt blod!

Skrivet av ohem:

När du säger "andra sidan spelbranschen" är det att du kommer arbeta inom spelutveckling?

Kommer jobba på en spelstudio, precis.

Skrivet av absimilard:

Tråkigt att höra och den där videon såg ut att ha varit svår att spela in.. Sen att sätta sig på en ensam stol, på en enslig väg mitt i stora skogen sparkade hem känslan ordentligt..

Men precis som med mackorna på det lokala cafét, så måste man byta ut toppingen ibland för att det ska hålla sig fräscht

Skämt åsido blir det tråkigt att inte se dig här såklart, men jag hoppas dina nya äventyr blir stora och jag tror FZ kommer leva vidare och förhoppningsvis får vi höra om dina nya äventyr här vad det lider!

Den var svår. Både märklig känsla och mycket mygg. FZ kommer förhoppningsvis leva i 25 år till, det blir bra med nytt blod!

Skrivet av joelthor100:

Lycka till med vad det nu blir i framtiden och tack för alla fantastiska år.

Tack själv!

Skrivet av xverminator:

Lycka till Calle! Jag blir nyfiken på vilken den första artikeln Calle skrev och hur han började på FZ!

Första nyheterna finns säkert någonstans. Första recensionerna var HL2, UT2K4 och något skräckspel med highschool-tema.

Skrivet av anon_326145:

Jag har alltid gillat dig Calle! Det var du som fick mig att känna mig välkommen till FZ, till den bästa svenska spelsajten enligt mig.

Det är ändå kul att du hänger kvar och lycka till med dina nya utmaningar.

Tack! Och det har ju alltid varit drivkraften, att skapa en härlig plats för alla spelintresserade.

Skrivet av autograph:

jag saknar dig redan! ❤️
Lycka till!! 👍

Försvinner först i mitten av september


signatur
Medlem

Mitt första möte med FZ var när Calle och Jocke streamade Assassins Creed Unity. Sedan dess är det en av få sidor som jag följer och läser allt ifrån. Stort tack för alla skratt och ditt goda arbete, du kommer bli saknad! Önskar dig stort lycka till i framtiden!

Medlem

Nej vad himla tråkigt :(. Du kommer vara oerhört saknad. Både du och ditt skägg.

Medlem

Callerolus FZ, vår härförare! Önskar dig all lycka i dina nya äventyr 🙌

När SC tappade Emil kändes det som en epok gick i graven. Då var det skönt att kunna hänga allt mer här på FZ och vara en del av denna gemenskap. Fredagsmyset med dig och Mr. Bennet har varit en snuttefilt under den här pandemin. Genom rutan framstår du som genuint snäll, positiv och engagerad - tre fantastiska egenskaper som din blivande arbetsgivare kan skatta sig lycklig över att få ta del av framöver.

Tänker inte sticka under stol med att det känns trist att (ännu) en era är över snart, även om jag naturligtvis unnar dig att få pröva vingarna utanför FZ-bubblan.

Det blir stora skor och ett svulstigt skägg att fylla. Vi får lova att vara snälla mot din efterträdare.

Ambassadör
Xbox

Nej! Det här hade jag aldrig trott... Du är ju Mr. FZ. Mannen med skägget, det stora hjärtat och humorn.

Tack för allt under åren, du har inspirerat och engagerat mig mycket på många sätt. Din värme och engagemang kommer att lämna ett stort hål efter sig. Lycka till med dina nya äventyr!

Nu behöver jag en sup.


signatur

Jump in.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av CARTMAN:

Nej, vilken tråkig BOMB som slog ner... Riktigt tråkigt och det hade jag aldrig väntat mig. Trodde du skulle var gammal gübbjävel när du lade handskarna på hyllan.

Ett mycket stort lycka till önskar jag dig CeeJay. Sveriges framtida spelutvecklare. Tack för många fina år och ett magiskt arbete väl utfört. Du verkar vara en väldigt fin människa. Tack!

Vilka fina ord! Tack som fan.

Skrivet av Gamblor:

Nu kommer ju faktiskt alla känslorna på en och samma gång (se https://www.fz.se/forum/trad/445248-vad-ar-det-med-calle-och-...)

Vore fint med någon form av avslutnings-krönika utifrån ditt perspektiv. Du är som många andra skrivit så förknippad med det här stället så det känns lite som när man gör slut
Jag önskar all lycka till framöver!

Det blir med största sannolikhet en text som avslutning. Något måste man väl minnas tillbaka på.

Skrivet av Angust:

Du kommer vara sjukt saknad calle, lycka till med allt i livet och hoppas du tittar in lite då och då

Kommer garanterat att följa FZ från sidlinjen

Skrivet av KalleKlopp:

Mitt första möte med FZ var när Calle och Jocke streamade Assassins Creed Unity. Sedan dess är det en av få sidor som jag följer och läser allt ifrån. Stort tack för alla skratt och ditt goda arbete, du kommer bli saknad! Önskar dig stort lycka till i framtiden!

Kul att höra hur du hittade hit, och tack för de varma orden!


signatur
Medlem

De största nyheterna i spelvärlden kommer tydligen efter E3 i år.

Medlem

Shit va tråkigt! Med det sagt, Förändring är bra.. nya möjligheter etc. FragZone to new heights?

Lycka till Calle i fortsättningen! Kommer vi möjligtvis se mer av dig i efter fem på tv4????

Medlem

tråkigt och lycka till

Medlem

Lycka till i framtiden!

It's not a lake, it's an ocean

Årets tråkigaste besked med bred marginal. Men jag vill önska dig lycka till med vad du än ger dig in i. Det är inget konstigt att vilja prova något nytt. Ser fram emot att se dig i forumet!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Tack för alla dessa åren! Önskar allt gott och lycka till!


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Shit vad tråkigt att höra. men önskar dig all lycka till i framtiden Calle!

Låter spännande att ge sig in i spelbranchen, efter att ha varit skribent i så många år.
Hoppas vi får se mer av ditt skägg i framtiden

Medlem
Medlem

Tråkigt för oss! Det blir svårt att "fylla" din kostym här på FZ. Stort lycka till och tack för de här åren! (Du får ångra dig, september är en bit bort ändå!)

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Försvinner först i mitten av september

Jo, men jag saknar dig redan... eftersom vi vet redan nu, menade jag. 😢


signatur

autograph

Medlem

Ta hand om sig, dina nyheter och inlägg kommer bli saknade! Hoppas du stannar kvar bland oss vanliga dödliga forumiter ett bra tag in i framtiden. Nå, ett stort lycka till framöver, och tack för allt det jobb du lagt ner här!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Lycka till Calle!
Med det sagt det kommer inte att vara sig likt här

Medlem

Attans då! Tråkigt, men allt gott kan inte vara vara för evigt Stort tack för allt gött snack under åren, för att jag fick komma och jobba med er och för att ni fick mig att känna mig välkommen där. Hör av dig om du hamnar på DreamHack igen, så kan vi ta en öl eller så!

Och tack än en gång för surdegen, den lever kvar


signatur

Videomupp

Medlem

Högg på riktigt till lite i magen lite när jag såg rubriken. Separationsångesten är redan total.
Men lycka till med allt*, Calle.

* såvida du inte ska börja på Gamereactor.

Avstängd

Mycket Varmt Lycka till med bärplockningen och de kommande tomte-gigsen!

Medlem

Enda jag såg under videon var den tunna stammen som stack upp ur Calles huvud som ett horn.
Går och blir en enhörning i skogen, det är ett nytt jobb om något.

Medlem

Lycka till och tack för allt.

Medlem

Tråkigt, mycket spelkunskap där och en unik personlighet som blir svår att ersätta!

Plot twist, du går över till the dark side och börjar jobba på Electronic Arts...🙂

Medlem

Lycka till på dina nya äventyr!

Medlem

Tack för allt gott jobb här på FZ och lycka till framöver!


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Tack.

Du har hållt ordning på torpet!

Hoppas på god fortsättning!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skriv svar