Medlem
12 timmar in...

Har egentligen inget alls att klaga på, känslan är bra, det enda som jag stört mig på är att det kan lagga till / "stutter" när fiender laddas in. Det kan man leva med, det är värre på lägre speccade maskiner, har en 11400F, 16GB minne och ett RX 6700 XT.
Det är oftast bara att rulla bakåt för att slippa bli ihjälskjuten under "lagget" =).

Spelet funkar annars bra och det är kul, lagom för en som inte är alltför RPG-inbiten.

Gillar temat, miljöerna och känslan i alla vapen i princip, cyberpunk-stilen känns ut i fingertopparna, hårt, brutalt och skititg.

Har inte riktigt satt mig in hur alla stats på utrustning och skillpoints funkar, det kommer väl eller så dyker det upp en video som förklarar det.

Jag har även spelat en del coop (2 pers över nätet), det tog ett tag tills vi kom underfund med att man skulle ge fan i atta prata med vendors och quest-givers samtidigt, gjorde man det ballade spelet ur / det låste sig för den som stod utanför konversationen.

Helt klart spelbart, ser såklart fram mot att bristerna patches för en mjukare spelupplevelse.

Känner inte heller något problem med kameran som en del nämner, det har nog att göra med att man spelat något annat spel som man vant sig vid eller är spelutvecklar och har vissa ideologier om hur saker och ting skall vara / bör vara =).
Tycker den funkar fint i den här hyffsat rpgiga, arkadiga twin-stickish-pangare.

Detta är ett spel jag kommer plöja ner många timmar i.

Skrivet av Joakim Kilman:

Vi skriver väl om lite olika saker här. Men jag ska försöka förtydliga hur det funkar:
Du kan hitta uppgraderingsmoduler (ofta får man dem i samband med sidouppdrag) som du använder för att uppgradera vapnen. Då uppgraderas alla vapen av samma sort, så även om du säljer vapnet så kommer nästa likadana vapen du hittar att vara uppgraderat. Alltså om du uppgraderar din startrevolver så kommer alla likadana revolvrar att vara uppgraderade.
Men du kan aldrig nedgradera vapnen och få tillbaka uppgraderingsmodulerna så att du kan uppgradera något annat vapen istället. Och eftersom antalet är relativt begränsat så kommer en stor del av din arsenal att vara oanvändbar en bit in i spelet. Det finns ganska många olika vapen i spelet, men du får snåla en del med uppgraderingarna om du ska ha råd att uppgradera de senare vapnen.

Gjorde själv en reset hos en crafter och det resulterade i att mina vapen blev nollställda. Inte vad jag förväntade mig, men ja. Testat?


signatur

Var mot andra så som de vill att du ska vara mot dem.
Podcast, Twitch, Twitter

Skribent
Skrivet av Aaron Vesterberg Ringhög:

Gjorde själv en reset hos en crafter och det resulterade i att mina vapen blev nollställda. Inte vad jag förväntade mig, men ja. Testat?

Går det, alltså? Jag har letat efter en sådan funktion men kunde verkligen inte hitta den. Så man måste nollställa allting, även ens skillpoints, för en massa pengar? Då blir även vapnen nollställda? Udda.
Jag ska testa. Får i så fall ta tillbaka den kritiken helt. Inget som påverkar betyget, men det gör det absolut lättare att testa nya vapen.

Skrivet av Joakim Kilman:

Går det, alltså? Jag har letat efter en sådan funktion men kunde verkligen inte hitta den. Så man måste nollställa allting, även ens skillpoints, för en massa pengar? Då blir även vapnen nollställda? Udda.
Jag ska testa. Får i så fall ta tillbaka den kritiken helt. Inget som påverkar betyget, men det gör det absolut lättare att testa nya vapen.

Jag har för mig att det blev så. Men det kändes lite som en eventuell bugg eftersom jag som sagt körde en "Reset" för mina skillpoints, varefter min uppfattning var att även mina vapen var nollställda och de delarna gick att spendera om på uppgraderingarna.

Som sagt - osäker, men ja. Man har ju flera hundra tusen Ucreds när en är klar känns det som så lika bra att testa.


signatur

Var mot andra så som de vill att du ska vara mot dem.
Podcast, Twitch, Twitter

Medlem

Kört flera timmar på Series X utan buggar som kraschar spelet. Riktigt kul combat och det är härligt att springa runt och utforska världen. Ska bli kul testa coop sen. Lätt det roligaste spelet hittils i år... 4/5. Ljudet gör det perfekt för hemmabion med härlig bas.

Har man problem att ta sig runt så går det att åka tunnelbana eller ta taxi.

Medlem

Klarat det i single player idag. Fi fan. Spelet hade otroligt ojämn svårighetskurva. Ett par riktigt svåra "timed events" som blockade framsteg. Helvete för sista bossen säger jag bara...

Skribent
Skrivet av maq777:

Klarat det i single player idag. Fi fan. Spelet hade otroligt ojämn svårighetskurva. Ett par riktigt svåra "timed events" som blockade framsteg. Helvete för sista bossen säger jag bara...

Vissa sekvenser är så uppenbart inte balanserade för ensamma spelare.

Medlem

Kört typ 30 timmar och jag tänkte köra lite co op med systern men det funkade så där. Känslan i staden känns bra, känslan i vapen känns bra dock så vet jag inte varför dom har överlev x minuter uppdragen , kändes som hela destiny 2 är såna uppdrag så man blir trött av, någon gång så buggade ur då jag hade typ 1 minut kvar av 4 minuter. Det kom inga mer fiender och sen så vet man inte vilka augments som är bäst i såna fall. Jag önskar att det fanns någon accessibility inställningar som IAF man kan ha god mode, sköld när man tar skada (vet att det inte är Hades) ja lite mer sånt och lite annat som en rustning smed. Det kanske kommer i någon uppdatering framöver. Annars är det bra strider , bra värld , okej fiendevariation.

Medlem

Enda svåra stället var sista bossen pga det kommer så jäkla mycket fiender. Det var inte balanserat för en spelare. Nu inväntar jag bara en uppdatering som fixar två buggade achievements på Xbox.

Tipsar om att använda augmentsen den med energistrålen och den som healar en när man skjuter fiender.

Medlem

Det behövs nog en eller två rundor prestandaoptimeringar ännu... DX12 funkar ehm, inte bra.

That said, undrar om Ray Tracing inställningarna ens gör något? (Annat än sänker FPS extremt mycket)

RT Reflections tycker jag ana lite skillnader med, men bara den inställningen sänker FPS med 70% vilket är något extremt (RX 6800XT)
Slår man på RT AO och Shadows ännu till så är det totalt 80% mindre FPS. Inte ens RT i Cyberpunk 2077 har sån enorm prestandapåverkan.

Slog RT AO och Shadows av-på-av-på-av-på etc och kunde inte se minsta lilla skillnad, dock så sänktes FPS men inte like extremt som med Reflections så jag antar inställningarna gör något.... som jag inte kan se lol.

Medlem

Tack för en bra recension.

Har nu spelat igenom Game Pass versionen. Började på PC för att nästan genast byta till min Series X. Otroligt ojämn bildfrekvens på PC´n trots ett 3080 och R5 5600X, det var nästintill ospelbart bitvis. På Series X flöt det på utan problem över huvud taget, förutom några trasiga achivements då. Men utvecklarna ska ha kudos för cross save mellan PC och Xbox, fler utvecklare borde implementera detta.

Måste tipsa om vapnen ABR Commander (Ballistic) EBR Enforcer (Engery) som har målsökande kulor. Otroligt kraftfulla vid Mk.10 och till stor hjälp om man är kass på att sikta med en handkontroll. Även Overwhelmer som skjuter explosiv ammunition var bra i ex Deep Stink där man lätt blir omringad av Ferals, i alla fall tills man hittade The Dealbreaker.

Gällande augs måste jag rekommendera Overclock i kombination med Speed Heal mod som helar riktigt bra. Bra när närmaste medkit är långt borta.

Hoppas på att det kommer en expansion alternativt en uppföljare, hade jättekul i min genomspelning.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Det här är Cyberpunk igen. Glitchar och buggar som faan. Undrar om det var Neon Giant, Curve Digital eller Xbox som pusha för släpp.

Medlem

"Glitchar och buggar som faan."

Själv stötte jag bara på två spelbuggar utöver två buggade achievements på Series X.

Utvecklarna ska kolla upp problemet med achievements som är buggade. Bara att invänta en patch.

Medlem

Nu har jag och frugan fastnat. Main mission. Trading Places. I Cosmodrome. Och flera Side Missions går inte heller att klara. En skickar in mig i en vägg. Vilket skit spel. Kommer inte fälla tårar om/när det försvinner från Game Pass.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Nu har jag och frugan fastnat. Main mission. Trading Places. I Cosmodrome. Och flera Side Missions går inte heller att klara. En skickar in mig i en vägg. Vilket skit spel. Kommer inte fälla tårar om/när det försvinner från Game Pass.

Man får side missions till områden som inte låsts upp föränn man kommit längre fram i storyn. Det känns som en design miss.

Ps
En buggad achievement är fixad nu.

Medlem

Tack FZ, hade aldrig provat detta spel om det inte varit för att det dykt upp en recension här samt att det nämdes av Jocke på fragzonefredag vilket gjorde mig lite nyfiken. Har bara spelat ett par timmar men hade skitkul, så blir nog till att fortsätta en bit till. Grejjhöjta

Medlem

Jag och sambon skall ge oss på detta nu och har precis kommit igång och lärt oss mekaniker osv. Älskar setting och känns interaktivt med mycket i världen i den mån att man kan titta runt lite, och skjuta sönder saker. Men måste säga att så här 2 år senare; så många irriterande buggar speciellt i COOP. Vi har redan svurit flertal gånger över så mycket som bråkar för oss. Det är tur man har mycket överseende när man verkligen VILLL gilla produkten... 😄

Funderar på om det är lättskötta svenska killar, för forumet på Steam verkar helt låst...

123
Skriv svar