Den stora Diablo II: Resurrected-tråden

Medlem
Skrivet av loerk:

Haha har redan slösat två av mina respeccs eftersom jag körde helt åt skogen i början och sen ville specca om till frozen orb i nightmare. Ångrar mig rätt hårt så satsar på att jag kan haka på grupper sålänge.

Kör du med andra som kan ta hand om cold immunes kan din build vara en fördel då du gör mer skada med fler skills i cold. Vissa skippar cold immunes om man lirar själv men kan vara lite riskfyllt att teleporta runt i hell innan man är tillräckligt stark. Började hell själv igår, galet med skada vissa monster gör

Medlem
Skrivet av loerk:

Man kan ju konstatera att Hell verkligen känns som ett helvete när man spelar Frozen Orb Sorc. Fan så många fiender som är cold immune

Meteor + Frozen orb då?
Eller vad har du för specc?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Kör du med andra som kan ta hand om cold immunes kan din build vara en fördel då du gör mer skada med fler skills i cold. Vissa skippar cold immunes om man lirar själv men kan vara lite riskfyllt att teleporta runt i hell innan man är tillräckligt stark. Började hell själv igår, galet med skada vissa monster gör

Ja jag har fått köra på den. Inte skoj när man teleporterar in i ett pack miniskelett i Durance of hate och stendör. Har haft jävlarns otur med gear dock.

Skrivet av Hanzo:

Meteor + Frozen orb då?
Eller vad har du för specc?

Har bara en respecc kvar så vill inte slösa den. Bara att jag skippar de packs som är helt cold immune.

Avstängd
Skrivet av loerk:

Ja jag har fått köra på den. Inte skoj när man teleporterar in i ett pack miniskelett i Durance of hate och stendör. Har haft jävlarns otur med gear dock.

Har bara en respecc kvar så vill inte slösa den. Bara att jag skippar de packs som är helt cold immune.

Det går att få fler respecs sen genom att samla på "twisted essence" som bossar droppar i Hell. Finns 4 olika och samlar man ihop en av varje kan man crafta "token of absolution" som ger en respec. Men då har man redan klarat spelet så att säga om man inte tradear till sig dem.

Angående gear så finns det flera runewords som är väldigt bra och hyfsat lätta att göra. T.ex. Spirit som är bra för casters. (Om man går till Larzuk med ett Crystal Sword som droppat i Cow level på Normal så får det alltid 4 sockets.) Smoke är också bra då den ger +50 res i allt. Stealth är bra tidigt. Och såklart Insight till sin merc så får man aldrig slut på mana.

Medlem
Skrivet av Pecman2:

Det går att få fler respecs sen genom att samla på "twisted essence" som bossar droppar i Hell. Finns 4 olika och samlar man ihop en av varje kan man crafta "token of absolution" som ger en respec. Men då har man redan klarat spelet så att säga om man inte tradear till sig dem.

Angående gear så finns det flera runewords som är väldigt bra och hyfsat lätta att göra. T.ex. Spirit som är bra för casters. (Om man går till Larzuk med ett Crystal Sword som droppat i Cow level på Normal så får det alltid 4 sockets.) Smoke är också bra då den ger +50 res i allt. Stealth är bra tidigt. Och såklart Insight till sin merc så får man aldrig slut på mana.

Riktigt bra tips! Tackar


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

I vilken ordning är det bra att bygga sin barb under levling i tidigt stadium?

Medlem
Skrivet av Nerox:

I vilken ordning är det bra att bygga sin barb under levling i tidigt stadium?

Kolla längst ner på den här WW-builden jag går efter.
https://www.icy-veins.com/d2/whirlwind-barbarian-build

Medlem

Nu behöver jag forumets hjälp och stöd!

Köpte igår och installerade och allt gick bra.

Dock när jag drar igång spelet så får jag upp en ruta där det står att jag måste logga in på Battlenet eftersom jag inte gjort det på 30 dagar. Och sen kommer jag inte längre. Oändlig loop med "Press any key" -> You havent been online in 30 days... -> "Press any key".

Jag måste alltså godkänna EULAN innan jag kan logga in, man jag måste logga in för att se EULAN.

Ja, ni förstår...

Någon annan som haft samma problem och fått fram en lösning?

Har en öppen ticket hos Bliz, men inte fått svar på den,

Lösningar jag testat men som inte resulterat i något:
Återställt ip.
Rensat dns.
Återställt router (enligt Blizz egen hjälpsida)
Stängt av Windows Defender Brandväggen.
Ändrat region (har funkat för andra verkar det som)


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Pecman2:

Det går att få fler respecs sen genom att samla på "twisted essence" som bossar droppar i Hell. Finns 4 olika och samlar man ihop en av varje kan man crafta "token of absolution" som ger en respec. Men då har man redan klarat spelet så att säga om man inte tradear till sig dem.

Angående gear så finns det flera runewords som är väldigt bra och hyfsat lätta att göra. T.ex. Spirit som är bra för casters. (Om man går till Larzuk med ett Crystal Sword som droppat i Cow level på Normal så får det alltid 4 sockets.) Smoke är också bra då den ger +50 res i allt. Stealth är bra tidigt. Och såklart Insight till sin merc så får man aldrig slut på mana.

Haha jo jag vet men har så dåligt med resistance att jag tar alldeles för mycket skada. Fick en essence från Mephisto men är så tradigt att ta sig till alla bossar att jag inte har farmat speciellt mycket. Speciellt Baal och Diablo.
Har alla runewords som du nämnde också, förutom smoke, tror jag fortfarande kör med stealth

Min ena ring och neck har jag fortfarande inte hittat något till så sitter med 10% FCR på båda tills jag hittar en ring med FCR och res. Hade jag hittat en ring eller neck med schysst resistance hade jag ju bytt ut den men det har verkligen droppat 0.

Medlem

Jag ska rätta mig ifrån mitt inlägg i början av tråden
Gillade inte betan det såg inte bra ut det kändes out of date men,,, ,
Köpte faktiskt spelet på release och kör sorcerer
Hur bra som helst känns det nu och ser bra bättre ut än det gjorde i betan
Spelar på x series s Ska ta mig till berget i akt fem

Kontot avslutas

Hur är det nu försvinner ens gubbar om man är inaktiv för länge? så var det ju på gamla D2 för PC iaf (nej inte dina offline gubbar...)

Medlem

Fan det va känslosamt att köra igenom detta, av flera anledningar. Det känns och ser ut precis som man minns det. Med den förvalda grafikinställningen alltså.. switchar man till gamla grafiken inser man hur förskönat minnet är. Men gameplay håller upp bra, trots alla år och trots Blizzards vana att göra klasser och förmågor obalanserade. Svårighetsgraden sitter där den ska direkt från start och det stör mig inte alls att det är långsammare och mindre flashigt än nyare spel i genren. Det känns lite sorgligt när jag tänker på den riktning som denna typ av spel tagit sedan D2. Mörda fiender på en attack för att så snabbt som möjligt få komma till end game, där förutbestämda builds krossar allt man rimligen kan tänka ut själv… nä det är inte min grej (även om det där sista även finns i D2). Då hade jag hellre sett att det gått åt det lite långsammare hållet, med mer taktik och djup.
Det är förresten tydligt hur D2 ligger till grund för world of warcraft, med klasser, förmågor och talangträd (är förresten D2 det första spelet med riktiga talent trees?). Efter WoW fanns det förstås ingen återvändo till den mörka dysterheten i D2. Men tur att andra fattade charmen med detta (tack fromsoftware).
Blizzard ska ändå ha en eloge för den här nostalgidosen, hoppas det vänder för dem snart.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Hur är det nu försvinner ens gubbar om man är inaktiv för länge? så var det ju på gamla D2 för PC iaf (nej inte dina offline gubbar...)

I gamla Diablo 2 stod en varning om att karaktären deletas ifall man är inaktiv i längre än 90 dagar. I D2R syns inga varningar till.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Kontot avslutas

Har börjat köra spelet nu på PC och har problem med att spelet crashar random, kanske 2-3 gånger på 4-5 timmars spelande.
Folk som spelar på andra platformar som har samma problem?

Medlem

Ja det kraschar för dem flesta vad jag vet online, ca 1 gång i timmen. Är rädd det ska hända när man swapar något equipment så det försvinner när man har det i handen


signatur

The King is Back

Medlem

De senaste dagarna har det varit stora server problem, det fortsätter även idag trots att det släpptes en patch som skulle åtgärda connection strulet. Det är inte enbart diablo som är drabbat utan fler blizzard titlar, frågan som många ställer sig är ifall blizzard har en föråldrad serverpark.

Medlem

Nu kanske jag gjorde misstag under levlandet att köra en frozen orb sorc build, märker på Hell att mycket har immunity mot cold... kanske skulle startat en hybrid och sen köra en respec

Är det någon som lirar co-op i detta? Kikade lite i lobbyn men var ju typ bara trades.

Medlem
Skrivet av wololo:

Nu kanske jag gjorde misstag under levlandet att köra en frozen orb sorc build, märker på Hell att mycket har immunity mot cold... kanske skulle startat en hybrid och sen köra en respec

Är det någon som lirar co-op i detta? Kikade lite i lobbyn men var ju typ bara trades.

Haha jag gjorde samma miss. Gav upp på sorcen och gjorde en tornado/hurricane druid istället. Skön build för nybörjare i hell imo.

Gnällkuk
Skrivet av loerk:

Haha jag gjorde samma miss. Gav upp på sorcen och gjorde en tornado/hurricane druid istället. Skön build för nybörjare i hell imo.

Kör samma build själv Börjar bli lite stökigt nu dock eftersom jag inte hittat uppgradering till min follower sen mitten på nightmare typ…


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av loerk:

Haha jag gjorde samma miss. Gav upp på sorcen och gjorde en tornado/hurricane druid istället. Skön build för nybörjare i hell imo.

jag har så svårt att ge upp saker kommer nog köra en respec ikväll (man får ju 3 respec), så det blir nog fire/blizz hybrid tills jag känner mig redo. Behöver hitta en LO-runa.

Medlem

Vet inte vad jag gjorde fel, jag använde Larzuks quest för att få socket i en scythe (polearm) min tanke var att göra en insight. Men iställe så vart den bara gemmed. Det var en 5 socket scythe. Haft en jäkla oflyt med att hitta 4+ socket polearm (är nu i act 5 nm). Så tänkte , vafan nu använder jag questet för att äntligen fixa detta. Det ända jag kan tänka mig som är galet är att det var en 5 socket (och insight använder bara 4). Någon mer kunnig som kan se vad som gick fel? Ska påpekas att jag läste mig till vilka runer och i vilken ordning (RalTirTalSol).

Avstängd
Skrivet av Nerox:

Vet inte vad jag gjorde fel, jag använde Larzuks quest för att få socket i en scythe (polearm) min tanke var att göra en insight. Men iställe så vart den bara gemmed. Det var en 5 socket scythe. Haft en jäkla oflyt med att hitta 4+ socket polearm (är nu i act 5 nm). Så tänkte , vafan nu använder jag questet för att äntligen fixa detta. Det ända jag kan tänka mig som är galet är att det var en 5 socket (och insight använder bara 4). Någon mer kunnig som kan se vad som gick fel? Ska påpekas att jag läste mig till vilka runer och i vilken ordning (RalTirTalSol).

Det måste vara exakt rätt nummer av sockets för att ett runeword ska fungera. Eftersom Insight kräver 4 runor måste föremålet ha exakt 4 sockets.
Larzuk lägger alltid till maximalt antal med sockets som just det itemet kan ha.

Kollar man här:
https://diablo2.diablowiki.net/Sockets
Så måste en Scythe vara item level 26-40 för att maximalt kunna ha 4 sockets. Är itemet av högre item level kommer det istället få 5 sockets om man går med det till Larzuk.

Om man kollar i denna lista:
https://diablo2.diablowiki.net/Area_Level
Så ser man att för att få rätt mängd sockets i din scythe om du tar den till Larzuk måste den droppa från Akt 4 och framåt i normal + cow level fram tills början av act 1 i Nightmare. Droppar den senare kommer den ha högre item level och därför istället få 5 sockets av Larzuk.

Medlem
Skrivet av Pecman2:

Det måste vara exakt rätt nummer av sockets för att ett runeword ska fungera. Eftersom Insight kräver 4 runor måste föremålet ha exakt 4 sockets.
Larzuk lägger alltid till maximalt antal med sockets som just det itemet kan ha.

Kollar man här:
https://diablo2.diablowiki.net/Sockets
Så måste en Scythe vara item level 26-40 för att maximalt kunna ha 4 sockets. Är itemet av högre item level kommer det istället få 5 sockets om man går med det till Larzuk.

Om man kollar i denna lista:
https://diablo2.diablowiki.net/Area_Level
Så ser man att för att få rätt mängd sockets i din scythe om du tar den till Larzuk måste den droppa från Akt 4 och framåt i normal + cow level fram tills början av act 1 i Nightmare. Droppar den senare kommer den ha högre item level och därför istället få 5 sockets av Larzuk.

Okey, då har man lärt sig den hårda vägen. Så antar att det bara nu är att kötta på och hoppas att en 4 socket polearm droppar i nm? Tack för svaret.

Avstängd
Skrivet av Nerox:

Okey, då har man lärt sig den hårda vägen. Så antar att det bara nu är att kötta på och hoppas att en 4 socket polearm droppar i nm? Tack för svaret.

Det är nog det bästa.

Alternativt om du har en Larzuk quest reward kvar kan du köra några cow runs i normal tills du hittar en vit halberd, scythe, poleaxe eller war scythe då de kommer få 4 sockets hos Larzuk.
Eller om du hittar vita polearms i NM eller Hell kan du gambla lite och köra detta recept i Horadric Cube:
1 Ral Rune + 1 Amn Rune + 1 Perfect Amethyst + vapen.
Det lägger till 1-6 sockets slumpmässigt på ett vapen.

I Hell kommer du förr eller senare vilja uppgradera din insight till en elite polearm, typ Cryptic Axe och Giant Thresher.

Medlem
Skrivet av Pecman2:

Det är nog det bästa.

Alternativt om du har en Larzuk quest reward kvar kan du köra några cow runs i normal tills du hittar en vit halberd, scythe, poleaxe eller war scythe då de kommer få 4 sockets hos Larzuk.
Eller om du hittar vita polearms i NM eller Hell kan du gambla lite och köra detta recept i Horadric Cube:
1 Ral Rune + 1 Amn Rune + 1 Perfect Amethyst + vapen.
Det lägger till 1-6 sockets slumpmässigt på ett vapen.

I Hell kommer du förr eller senare vilja uppgradera din insight till en elite polearm, typ Cryptic Axe och Giant Thresher.

Tack så mycket för hjälpen.

Edit: lottade in 4 socket på första försöket när jag körde i cuben, på en Halberd.

Medlem

Varför kan inte idioterna bara ha mus o tangentbordstöd för spelet på ps5... herregud
Vill inte behöva köpa spelet igen, det är inte gratis liksom


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Varför kan inte idioterna bara ha mus o tangentbordstöd för spelet på ps5... herregud
Vill inte behöva köpa spelet igen, det är inte gratis liksom

Ps5 kontrollen gör det dock bra, inte så illa som man tror .

Medlem

Får inte igång det på XB1 överhuvudtaget, lyckas inte connecta till Battle.net på varken min Xbox One X eller Series X. Har spelat PC framtills nu men tänkte prova konsolversionen...


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem
Skrivet av Nerox:

Ps5 kontrollen gör det dock bra, inte så illa som man tror .

Medveten om det, men tänker på inventera management främst.


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Medveten om det, men tänker på inventera management främst.

Visst, management så kommer såklart mus + tangentbord vara bättre. Däremot så tycker jag att det funkar så pass bra med kontroll (bättre än jag trodde) att jag inte saknar det.

Skriv svar