Halo Infinite ser ut att äntligen ha ett releasedatum

Robot
Halo Infinite ser ut att äntligen ha ett releasedatum
Medlem

Ska bli kul se om texturerna är förbättrade nu, eller om det blir en ny meme fest.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Något nytt om kampanj?

Avstängd

Kommer det till Steam?

Medlem

Okej så det kommer till PC, blev ännu en färre anledning till att skaffa den nya Xboxen då i framtiden. Tror jag har 0 anledningar nu till det. Hmmm... fast beror på... kommer Fable 4 ut någon gång? I så fall bara konsol eller också på PC? Så länge alla spel släpps på PC slipper jag lägga pengar på en konsol jag knappt kommer använda vilket är skönt.

Dex
Medlem
Skrivet av Map-pen:

Okej så det kommer till PC, blev ännu en färre anledning till att skaffa den nya Xboxen då i framtiden. Tror jag har 0 anledningar nu till det. Hmmm... fast beror på... kommer Fable 4 ut någon gång? I så fall bara konsol eller också på PC? Så länge alla spel släpps på PC slipper jag lägga pengar på en konsol jag knappt kommer använda vilket är skönt.

Alla Microsofts egna spel kommer komma på både PC och Xbox. Vem vet hur det ser ut om en 3-4 år då saker kan ändras så klart, men just nu är deras mål att alla deras spel ska komma på alla Gamepass plattformar.

Medlem

Jag gillar att MS släpper alla sina spel till PC. Halo's F2P MP låter kul och hellblade 2 längtar jag till men jag skulle aldrig betala för en konsol för två spel. Nu får dom mina pengar ändå.

Medlem
Skrivet av Dex:

Alla Microsofts egna spel kommer komma på både PC och Xbox. Vem vet hur det ser ut om en 3-4 år då saker kan ändras så klart, men just nu är deras mål att alla deras spel ska komma på alla Gamepass plattformar.

Bara via Gamepass? Så man måste betala månadskostnad för att spela? Har aldrig använt Gamepass.

Dex
Medlem
Skrivet av Map-pen:

Bara via Gamepass? Så man måste betala månadskostnad för att spela? Har aldrig använt Gamepass.

Nä då du kan säkerligen betala en engångskostnad också och bara köpa det som vanligt om man hellre vill det.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Okej så det kommer till PC, blev ännu en färre anledning till att skaffa den nya Xboxen då i framtiden. Tror jag har 0 anledningar nu till det. Hmmm... fast beror på... kommer Fable 4 ut någon gång? I så fall bara konsol eller också på PC? Så länge alla spel släpps på PC slipper jag lägga pengar på en konsol jag knappt kommer använda vilket är skönt.

Är väl positivt?

Microsoft vill ju att alla ska använda deras tjänster, sen hur man gör det är skitsamma.
För mig, som bara ha en basic laptop, är ju konsol ett måste för att kunna spela... Eller ja, hade ju kunnat använda mig av Xcloud för att streama spelen istället.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Är väl positivt?

Microsoft vill ju att alla ska använda deras tjänster, sen hur man gör det är skitsamma.
För mig, som bara ha en basic laptop, är ju konsol ett måste för att kunna spela... Eller ja, hade ju kunnat använda mig av Xcloud för att streama spelen istället.

Ja, det är positivt att de gör det möjligt att spela på det format man själv vill ha eller om man känner att en till konsol kanske är lite för dyrt för 1-2 spel.

Medlem

Inget nytt gameplay från campaign på gamescon 😔

Medlem

Så Alpha 8 December alltså. Sedan Release några månader / 1 år senare då, med alla features

Medlem
Skrivet av xdrive:

Så Alpha 8 December alltså. Sedan Release några månader / 1 år senare då, med alla features

Lite som CP2077. Kanske ska akta sig för spel som släpps inför julen?

Medlem
Skrivet av Håkan:

Lite som CP2077. Kanske ska akta sig för spel som släpps inför julen?

Yepp

Nu med GamePass så borde de kanske släppa spelen där och digitalt, sedan när de är färdiga så kan de skapa skivor till de som vill ha, så att man får ett komplett spel på skivan

Medlem
Skrivet av Håkan:

Lite som CP2077. Kanske ska akta sig för spel som släpps inför julen?

Varför, CP2077 fick ju 5/5 i betyg så blir nog bra. Dec blir en grym spelmånad ser det ut som, både Forza och Halo

Intressant om dom bara ska släppa spelet med ett par MP-kartor, och sedan en SP-kampanj? Snart kanske man får köpa omslaget till spelen två år i förväg och förboka en URL-adress (?)

För övrigt såg MP-kartorna bedrövliga ut, har Halo alltid varit så livlöst (har spelat alla spelen), men minns det inte så tydligt längre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

It's not a lake, it's an ocean

Hade ju varit kul med 15 november av nostalgiska skäl, men det krockar väl med CoD eller något. Huvudsaken att det nu släpps. Kul med den första limiterade Series X-konsolen också.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Avstängd
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Intressant om dom bara ska släppa spelet med ett par MP-kartor, och sedan en SP-kampanj? Snart kanske man får köpa omslaget till spelen två år i förväg och förboka en URL-adress (?)

För övrigt såg MP-kartorna bedrövliga ut, har Halo alltid varit så livlöst (har spelat alla spelen), men minns det inte så tydligt längre.

Vad svamlar du om? Kampanjen kommer samma dag som MP släpps. 8 dec. Det står ju i nyheten. Och vem har sagt att det släpps med 2 kartor? Det var 3 kartor i tektestet. I läckan nämns 28 olika kartor, men hur många som är tillgängliga till 8 december vet vi inte. Men ett par (eller några få) stycken är det självklart inte. 🙄

Medlem

Det är ju försent för "årets game Awards" men det finns alltid nästa. Och jag börjar tro att co-op, forge är season fillers. Hört lite podcasts, läst lite att något sådant är det. Och i det stora hela var flight:en tydligen ganska så polerat. Så tror inte att det är mycket kvar av arbetet med multiplayer. Inte heller singleplayer. Det betyder att när då season 2 och 3 kommer. Kommer siter, tidningar, podcast, Youtube creators att prata om det och hålla hypen vid liv. En del spel är i stort sett "döda" när väl multiplayer kommer. Jag tittar på er Sony. Och co-op är nog det dem flesta vill ha och det kommer ganska snabbt efter launch. Forge är nog bara en bråkdel av kunderna som längtar efter det läget.

Okej 343i, under Chris Lee, sa att co-op kommer vara där vid launch. Men sedan fick han sparken kort efter och Joseph Staten tog över. Och det har varit så extremt mycket han har fått styra om, det har han själv sagt. Dem 2 lägen var det som behövdes jobbas mera på. Det är en helt ny kula under Joe Staten än Chris Lee.

1
Skriv svar