Vem är mannen i järnmasken från den senaste Elden Ring-bilden?

Robot
Vem är mannen i järnmasken från den senaste Elden Ring-bilden?

Han verkar åtminstone ha en fallenhet för att mosa riddare.

#Elden-ring, #Fromsoftware


Medlem
Medlem

Älskar FromSoftwares design. Det är som att den bypassar all P12:ighet som finns i andra spel, och talar direkt till en, i sin dunkla solennitet.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Älskar FromSoftwares design. Det är som att den bypassar all P12:ighet som finns i andra spel, och talar direkt till en, i sin dunkla solennitet.

Om du gillar designen så kan jag starkt rekommendera att läsa Berserk, såvida du inte har gjort det redan. FromSoftware har lånat mycket design från den serien samt att Miyazaki själv är ett stort Berserk-fan.

eld
Medlem
Skrivet av Theapan:

Om du gillar designen så kan jag starkt rekommendera att läsa Berserk, såvida du inte har gjort det redan. FromSoftware har lånat mycket design från den serien samt att Miyazaki själv är ett stort Berserk-fan.

Medlem

Med tanke på att Dark Souls serien är tungt inspirerat av Berserk så är min första tanke att snubben med järnmasken är baserad på Griffith när han var fängslad.

Eller vem vet, kan helt enkelt vara "mannen med järnmasken / the man in the iron mask", kek
bra film


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Medlem

Alphen i en mardröm
Crossover spel

Gnällkuk
Skrivet av Theapan:

Om du gillar designen så kan jag starkt rekommendera att läsa Berserk, såvida du inte har gjort det redan. FromSoftware har lånat mycket design från den serien samt att Miyazaki själv är ett stort Berserk-fan.

En av de första animes jag såg, enda negativa var väl att vhs-ripparna inte vad av bästa kvalité kanske


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tycker det är riktigt trist att de valt liknande art direction som Dark Souls. BB och Sekiro stog ju i alla fall ut lite mot vad jag anser är rätt tröttsam medeltida fantasy från FS vid det här laget.

Medlem

Sir Bowling of Ball

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Med tanke på att Dark Souls serien är tungt inspirerat av Berserk så är min första tanke att snubben med järnmasken är baserad på Griffith när han var fängslad.

Eller vem vet, kan helt enkelt vara "mannen med järnmasken / the man in the iron mask", kek
bra film

Haha jag tänkte på exakt samma sak! Varje gång man ser något från Dark Souls/Elden Ring så funderar jag på vad i Berserk som influerat.

Från berserk reddit
https://www.reddit.com/r/Berserk/comments/plq88e/the_new_elde...

Medlem
Skrivet av lajklajk:

Haha jag tänkte på exakt samma sak! Varje gång man ser något från Dark Souls/Elden Ring så funderar jag på vad i Berserk som influerat.

Från berserk reddit
https://www.reddit.com/r/Berserk/comments/plq88e/the_new_elde...

https://preview.redd.it/z60nik8ntpm71.jpg?width=960&crop=smar...

Haha, de flesta kommentarer i den tråden är i stil med denna.

Citat:

This is why people make fun of this sub

Nu vet jag inte om Berserk-communityn har något kollektivt hat mot Elden Ring, men älskar i alla fall deras självironi i den tråden 😄

Medlem

Ornstein upp i dagen!

Medlem

Alphen har nog ingenting med detta att göra. Kör förresten Tales of arise nu nästan hela tiden. Klart godkänt Rpg spel!

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Med tanke på att Dark Souls serien är tungt inspirerat av Berserk så är min första tanke att snubben med järnmasken är baserad på Griffith när han var fängslad.

Eller vem vet, kan helt enkelt vara "mannen med järnmasken / the man in the iron mask", kek
bra film

*Spoiler: Leonardo Dicaprio, är det rätta svaret.
Berzerk är mer långsökt.

Hoppas såklart att Leo gör rösten även i spelet.

Tråddemonen
Testpilot

Precis som det har sagts innan i tråden så är personen troligen inspirerad utav Griffith från mangaserien Berserk. Vid en väldigt ikonisk scen så torteras Griffith innan han blir räddad för att sedan låta ödet påbörja en ritual som enligt en profetia förutser i serien.

Det finns många andra refenrenser till mangan i spelet så många har snappat upp genom bilder och trailers.

Aldrig lirat något av vare sig Souls eller Bloodborne, men känner mig grymt taggad på detta! Kanske är det open world-junkien i mig som kommer fram. Och ja, karaktären är sjukt likt Griffith.

Skaffade DS3 innan semestern, snart 400 timmar .. och långt ifrån tröttnat. Intresset för andra spel dör ganska fort nuförtiden..

Medlem
Skrivet av Green Replicant:

Aldrig lirat något av vare sig Souls eller Bloodborne, men känner mig grymt taggad på detta! Kanske är det open world-junkien i mig som kommer fram. Och ja, karaktären är sjukt likt Griffith.

Jag skulle starkt rekomendera att spela souls spelen innan elden ring, och om du har ps4 så kör bloodborne också. Jag är också en open world junkie och jag har minst lika roligt att upptäcka i soulsborne serien som i vilket AAA spel som helst. Level design är top notch och stridssystemen är djupa och givande.
Många blir avtänd när människor säger att spelen är svåra, vilket dom är, men dom är mycket balanserade. Det är inte hutlöst svårt från första början, utan det trappar upp långsamt så man hela tiden har rätt nivå av utmaning. Ibland blir man dödad av saker som man blir irriterad över, men nästa gång du kommer tid har du lärt dig och du tar dig vidare vilket ger en känsla att du åstakommit något, npgobting många spel inte lyckas med idag. Kan inte rekommendera ett spel lika starkt som dessa spel, kör bara.

Skrivet av McRaoul:

Jag skulle starkt rekomendera att spela souls spelen innan elden ring, och om du har ps4 så kör bloodborne också. Jag är också en open world junkie och jag har minst lika roligt att upptäcka i soulsborne serien som i vilket AAA spel som helst. Level design är top notch och stridssystemen är djupa och givande.
Många blir avtänd när människor säger att spelen är svåra, vilket dom är, men dom är mycket balanserade. Det är inte hutlöst svårt från första början, utan det trappar upp långsamt så man hela tiden har rätt nivå av utmaning. Ibland blir man dödad av saker som man blir irriterad över, men nästa gång du kommer tid har du lärt dig och du tar dig vidare vilket ger en känsla att du åstakommit något, npgobting många spel inte lyckas med idag. Kan inte rekommendera ett spel lika starkt som dessa spel, kör bara.

Allright, tror du övertygat mig. Tror inte jag kommer lira igenom alla spelen ändå (men man vet ju aldrig), men att prova på Dark Souls 1 är nog något jag kommer göra innan Elden Rings release.

1
Skriv svar