Vilket lyft! Tales of Arise når 1 miljon sålda ex, 25 miljoner totalt för serien

Robot
Vilket lyft! Tales of Arise når 1 miljon sålda ex, 25 miljoner totalt för serien
Medlem

Älskar spelet. Kan inte slita mig
Mitt andra JRPG jag spelar. Det första var FF7r. Men det tyckte jag inte var så bra.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Älskar spelet. Kan inte slita mig
Mitt andra JRPG jag spelar. Det första var FF7r. Men det tyckte jag inte var så bra.

Då har du många goa jrpg-spel framför dig om detta är ditt andra jrpg:)


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Körde igenom demon häromdagen och jösses vilket lyft för serien måste jag säga.
Lätt att jag ska köra det lite senare i år.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Som tales fantast så kan jag bara inte annat än starkt rekommendera spelet. för mig får det 4 av 5 ugglor i mossen. =D Det får inte full pot för jag skulle gärna vilja haft lite mer av den klassiska tales kartan och världen där man får åka till olika ställen för ta sig fram och tillbaka istället för att det finns quick travel, Och lite sånt där smått.

Medlem

Jag hade gärna haft bättre grafik då spelet känns som något från ps3 men när man väl suttit en stund glömmer man grafiken o man lever sig in i spelet och har kul iaf.

Medlem

Det här bådar gott! Köpviljan fyrdubblas.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Väl värt succén! Grymt spel! Inte klar än dock, på långa vägar känns det som.

Medlem

Jag har bara spelat tales of symphonia. Jag ska säga att jag köpte det i Amerikat back in the day och på baksidan stod det att det var kvalitetsgjorda anime filmer om jag inte missminner mig
Detta kanske blir andra spelet ?

Medlem

Testade demon på PC men spelet har lite konstiga design beslut när det gäller UI. Kameran är för nära karaktären när man är ute i världen samt att spelet inte har stöd för ultrawide. Detta kan nog lösas med moddar så jag får vänta lite till.

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Testade demon på PC men spelet har lite konstiga design beslut när det gäller UI. Kameran är för nära karaktären när man är ute i världen samt att spelet inte har stöd för ultrawide. Detta kan nog lösas med moddar så jag får vänta lite till.

Finns fungerande mods redan. Jag har kört Ultrawide med högre FoV sedan releasedagen.

Medlem

Det var längesen jag spelade mer än 3 timmar i sträck, riktigt bra spel.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Då har du många goa jrpg-spel framför dig om detta är ditt andra jrpg:)

Bra spel men börja inte spela gammla spel nu. Då kommer ni bara efter. Man ska alltid spela spel när dom är så nya som möjligt. Och backa och börja spela gammla rpg spel kan bli svårt eftersom Tales of arise är ett av dom snyggaste och som flyter på väldigt bra. Så är det väldigt lätt att bli missnöjd över gamla spel efter det. Har inga problem alls med hur nära kameran är karaktären. Men så spelar jag på ps5an också och det passar mig perfekt.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Bra spel men börja inte spela gammla spel nu. Då kommer ni bara efter.

Beror på vad man är ute efter. Nyare JRPGs är onekligen snyggare, men om man vill fokusera på välskrivna engagerade berättelser så är diverse JRPGs från SNES/PS1/PS2-eran fortfarande dom bästa.

Medlem

Jag hade tänkt köra Deathloop egentligen men testade Arise demot som kändes klockrent och gillade Xillia, så frågan är om man kanske ska välja Arise istället för kommer inte hinna båda :/

Medlem

Kör Deathloop först för det lär ledsna på först. Så länge du inte dör snart så har du tid med Arise efteråt...

Medlem

Riktigt bra! Kan inte slita mig från storyn. Stridsmekaniken är lite knepig men snyggt och snabbt. Köp!

Medlem

Jag har aldrig spelat ett Tales of spel tidigare.
Kom in på denna lite av en slump på Twitch då en person jag följer spelade den. Tyckte att den såg snygg ut, coola effekter och rolig gameplay.
Testade demot på PS5 och blev sugen på mer. Så gick och köpte den.
Jag har nu spelat nio timmar och det har varit kul från minut ett. Det är lite Borderlands-stuk på grafiken. Snygga effekter vid combat. Härliga cutscenes. Ska bli intressant att fullfölja storyn 😀

Medlem
Skrivet av trancenote:

Jag hade tänkt köra Deathloop egentligen men testade Arise demot som kändes klockrent och gillade Xillia, så frågan är om man kanske ska välja Arise istället för kommer inte hinna båda :/

Tycker jag du ska välja hehe.
Deathloop bör man nog vänta med till det droppar lite i pris. Ser inte ut att vara värt fullpriset.. men det är min privata åsikt så klart


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar