Konami sägs återuppliva Metal Gear, Castlevania och Silent Hill

Robot
Konami sägs återuppliva Metal Gear, Castlevania och Silent Hill
Quake-konnässsör

Metal Gear Survive 2: Resurrection?

Medlem

Med tanke på skicket som deras fotbollsspel är i så vill jag se något innan jag blir glad!

Medlem

Det är väl hundrade gången det ryktas om detta.

Medlem

MGS utan Hideo tror jag att jag undviker.

Ser hellre "Combat School - reinlisted" eller "Alpha-Contra."

Medlem

Det här fixar de! De har ju en ny kanonspelmotor i eFootball de kan använda till alla kommande spel!

Medlem

Bekräftat att Blue Ball Game Studios gör ett Silent Hill 😉😂

Medlem

Snygg banner.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Konami är ett skämt nu för tiden. Bättre att de lägger ner helt än att fortsätta förstöra alla spelserier de har.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Nej tack. Om det vore av Kojima, absolut, men allt med en Konami-logga nuförtiden är en röd flagga.

Medlem

Konamis interna utveckling verkar helt förstörd men så länge det handlar om outsourcing till bra studios kan detta blir riktigt intressant...:) Hoppas på Sony Japan Studio eller Bluepoint plockar upp Silent Hill iaf

Medlem

Suck, gör en deal med Sony bara så det blir kvalitet, annars kan det vara.

Medlem

Utan Kojima bakom spakarna på ett nytt MGS så har jag inga stora förväntningar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Låt liket vara...

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Nej tack. Om det vore av Kojima, absolut, men allt med en Konami-logga nuförtiden är en röd flagga.

Haha! Bokstavligt talat! ^^

Medlem

Jag hoppas på en värdig remaster av Silent Hill 1 & 2.
Det behöver absolut inte vara något märkvärdigt! Lite uppiffad grafik och att Akira Yamaoka ser över soundtracket lite. Mer behövs inte!

Medlem

Metal Gear solid resurgvengence.

Medlem

Snälla Konami, lägg ner eran spelverksamhet och sälj!

Medlem

Meh, fortsätt där Lords of Shadow 2 slutade så blir jag glad.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Tror dom missbedömer lite vilka fanboys av kojima dom flesta mgs fansen är, mig inkluderad.
Inte som att man har glömt bort deras beteende liksom.

Medlem

METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN är otroligt bra.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Konami är ett skämt nu för tiden. Bättre att de lägger ner helt än att fortsätta förstöra alla spelserier de har.

Jag håller med detta. Bara att titta på vad Konami gjort med de senaste delarna i några av deras storserier. Metal Gear Survive? Contra: Rogue Corps? De kassa uppföljarna till Lords of Shadow? Nej, tack. Den sista stora spelserien de hade kvar som folk fortfarande gillade var PES men till och med det lyckades de nu fumla med. Vad Konami fortfarande kan göra och borde fortsätta göra är att ge ut dessa samlingar med deras äldre spel, från tiden innan det sket sig totalt för företaget. Castlevania Anniversary Collection, Contra Anniversary Collection... Mer sånt. Och då har de en guldgruva att ta ifrån, en massa spel som aldrig tidigare kommit ut utanför Japan. Alla Mystical Ninja/Goemon-spelen. Alla Parodius-spelen. Men även spel som Snatcher som bara kom ut officiellt på engelska till gamla Sega Mega-CD i mitten på 90-talet. Eller den spirituella uppföljaren Policenauts som aldrig kom ut på engelska.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Metalgear i all ära

Om den blir som den var förr , de här helt fria tredimensionella förstör vissa spel , ge oss ett Metalgear som de va förr fast med ny grafikmotor å nya bra genomtänkta idéer.. annars kan de vara !
Kolla bara på Resident Evil , rena skräpet när de gick ifrån fasta kamera vinklar . Vissa spel är menade att vara som dom kom .

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Jag håller med detta. Bara att titta på vad Konami gjort med de senaste delarna i några av deras storserier. Metal Gear Survive? Contra: Rogue Corps? De kassa uppföljarna till Lords of Shadow? Nej, tack. Den sista stora spelserien de hade kvar som folk fortfarande gillade var PES men till och med det lyckades de nu fumla med. Vad Konami fortfarande kan göra och borde fortsätta göra är att ge ut dessa samlingar med deras äldre spel, från tiden innan det sket sig totalt för företaget. Castlevania Anniversary Collection, Contra Anniversary Collection... Mer sånt. Och då har de en guldgruva att ta ifrån, en massa spel som aldrig tidigare kommit ut utanför Japan. Alla Mystical Ninja/Goemon-spelen. Alla Parodius-spelen. Men även spel som Snatcher som bara kom ut officiellt på engelska till gamla Sega Mega-CD i mitten på 90-talet. Eller den spirituella uppföljaren Policenauts som aldrig kom ut på engelska.

Konami var en kvalitetsstämpel förr. Man visste nästan i förväg att deras spel skulle vara bra och de har släppt så otroligt många fina spel genom åren att det är bedrövligt hur de har gått ner sig. De slutade helt enkelt att bry sig när de upptäckte att de kunde tjäna mer pengar på mobilspel och annat.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av Lowlife talibans:

Kolla bara på Resident Evil , rena skräpet när de gick ifrån fasta kamera vinklar . Vissa spel är menade att vara som dom kom .

Den här kommentaren... du hamnade nog inte riktigt på samma sidan som resten av internet där...:/

1
Skriv svar