Call of Duty: Vanguard

Medlem

Yay, Ett till WW1/2 spel. Så spännande. Så nytt.

ugh.

Medlem
Skrivet av Gen:

Trodde Cold War sålt bäst i serien? Eller var det Modern Warfare?

MW blev en enorm succé, Activision gick till och med it under en kvartalsrapport att dom räknade med att cold War inte skulle slå MW i försäljning.

Inaktiv
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Du kan stänga av dom irriterande gröna prickarna, kolla i nederkanten så står det en notis om det. Har räddat mitt hår många gånger

Fungerar inte för mig och min polare, den försvinner när man trycker men så fort man byter sida i menyn är den tillbaka igen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Arkaith:

Yay, Ett till WW1/2 spel. Så spännande. Så nytt.

ugh.

Gentemot alla moderna shooters. Lika trött på den skiten.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

"Kampanjen tar runt fyra till sex timmar att klara av "
___________________________________________________________
Aj aj, det var på tok för kort. Visst det kanske är bra men att betala fullpris för så få timmar tar emot när man bara är intresserad av singel player.

OK. Då tar det säkert 18 timmar för mig.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Du kan stänga av dom irriterande gröna prickarna, kolla i nederkanten så står det en notis om det. Har räddat mitt hår många gånger

Jag vet inte ens riktigt vad de gröna prickarna betyder, så jag har inte blivit irriterad på det.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Förstår inte hur folk orkar spela denna hjärndöda smörja år efter år.

Jösses.

Amen till det! Toppen nåddes back in the days av Modern Warfare 2, sen gick det baaara utförs, möjligen CoD Ghost som enda undantag sedan dess.... Hoppet tändes när det ryktades om att Modern Warfare 2 skulle komma som remastered för något år sedan (!!) dock valde man idiotiskt nog att bara släppa en remastrad single player kampanj från MW2, missed opportunity!!!

Medlem
Skrivet av Marooned:

Man jobbar ca. 50h i veckan, kommer hem till barn och husdjur. Det är kaos och man har 2-3h egen tid i veckan och tycker det är avkopplande att springa runt och skjuta folk?

Hear! hear!

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Förstår inte hur folk orkar spela denna hjärndöda smörja år efter år.

Jösses.

Och jag förstår inte hur någon kan välja att frivilligt lyssna på Hiphop. Eller spela Fifa.

Alla gillar vi olika.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Mmmmm nä, tvångsspelat spelet och det har verkligen helt oförlåtliga brister, framförallt i balansen.

Stor skuld har fortfarande cheaters eftersom alla cheaters får tag i killstreaks för fort och för ofta vilket fortfarande innebär att det är konstant regnande av skit hela tiden. Givetvis inte avsett alls och lär nerfas. Antingen det eller så är de nöjda med att fått sälja spelet tillräckligt innan BF2042 släpps och där dör spelet...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Kan börja med att säga att singlepalyern gillade jag skarpt.
Multiplayer däremot, ja herregud. Kan stundtals vara bra men känns absolut inte som något cod.

Så otroligt mycket buggar så det är helt sjukt, har detta ens kvalitets testats innan release?
Du kan klippa genom stenar antingen så att du inte syns och ibland även så att du inte syns och inte kan bli dödad.

Killstreaks är helt förstört då det regnar, rent ut sagt, bomber stora delar av matchen.

Undrar verkligen om så var fallet när man testade spelet?

Hundar tar alldeles för mycket stryk, dom behöver däremot bara nafsa lite på dig så dör du.

Vissa matcher kan du bli spawnkilled flera gånger i rad då spawnpoints är helt förstörda. Det här känns mer som ett unreal tournament spel än call of duty.

Ska detta hålla måste man nerfa ner mycket och fixa till alla dessa objekt du kan clippa igenom. Helt otroligt att spelet i detta skick fick släppas.

Kommer troligtvis återgå till modern warfare och Cold war omgående, det här är inte bra...

Medlem

Har spelat cirka 15 timmar än så länge. Är ingen inbiten cod fantast men gillar att komma tillbaka till serien med några års mellanrum då multiplayerns upplägg passar mig ypperligt med korta matcher och snabb gameplay.

Det är absolut inte på modern warfares nivå av nytänk och "fräsch-het" men spelet känns stabilt och framförallt roligt tycker jag.
De största problemen jag har med spelet just nu är att det är en del buggar och att balanseringen känns ganska knas. Mina första 5h i multiplayer var ganska olidliga då man får känslan av att man i princip blir oneshottad av varenda sate som dessutom fick smaka på bly ifrån mig innan de ens börjat avfyra sina bössor. Först när jag kunde slänga på lite tillbehör till vapnen började upplevelsen bli bättre.

Än så länge är spelet inte bättre än medelbra, men med lite uppdateringar tror jag ändå att det är ett spel många kommer kunna få ett gäng roliga timmar med, jag tror att jag kommer få det iallafall!

Medlem

Jag har ändrat åsikt om Vanguard. Första intrycket var riktigt positivt. Men ju mer man spelar det, ju sämre blir det.

Balansen är helt knas. Hade efter 10-15 matcher runt 1.70 i KD. Sedan dess har jag blivit totalt krossad. Spelat runt 50 matcher nu och det är helt otroligt. Förstår inte hur alla andra kan vara på rätt plats hela tiden och ADS så mycket snabbare.

Sedan har det blivit mer och mer campare. I början försökte alla springa runt och spelade objektivet. Men så klart så börjar det campas efter ett tag in i spelet.

Det är extremt svårt att se på vissa banor, något givetvis folk utnyttjar till fullo. Det är synd för banorna är generellt bra.

Många saker är alldeles för bra t ex hundarna, att man kan ha två vapen men samtidigt ha ghost t ex. Folk campar ju satan pga det.

Känslan i vapnen är okej, men inte mer. Väldigt mycket bättre än Cold War. Men inte i närheten av Modern Warfare 2019.

Vanguard är okej, men inte mer än så. Det är inget som är bättre än t ex MW19.

Nja, sledgehammar lyckades bättre med Vanguard än vad Treyarch gjorde med Cold War. Men för den sakens skull är det inte värt att köpa.

Hoppas verkligen Infinity Ward lyckas med nästa MW så man kan gå vidare från MW19. Som fortfarande håller riktigt bra och har enormt många spelare fortfarande.

Skribent

Hade gärna sett att de splittar kampanjen och multiplayer, säljer dem i olika paket. Jag spelar inte alls CoD på nätet då jag är för dålig (mina fps-reflexer suger idag jämfört med kidsen), men jag gillar oftast singelplayer-kampanjerna. Så hade de sålt, låt säga kampanjen för 200-300 kr hade jag köpt,

De hade ju kunnat sälja hela spelet för 799 kr (eller vad det är) och sen även köra halva priset för den som vill enbart ha singleplayer ELLER de som enbart vill ha multi.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Hade gärna sett att de splittar kampanjen och multiplayer, säljer dem i olika paket. Jag spelar inte alls CoD i på nätet då jag är för dålig (mina fps-reflexer suger idag jämfört med kidsen), men jag gillar oftast singelplayer-kampanjerna. Så hade de sålt, låt säga kampanjen för 200-300 kr hade jag köpt,

De hade ju kunnat sälja hela spelet för 799 kr (eller vad det är) och sen även köra halva priset för den som vill enbart ha singleplayer ELLER de som enbart vill ha multi.

Det hade faktiskt varit ett jäkligt bra upplägg!

Moderator | Testpilot
Skrivet av CARTMAN:

"Kampanjen tar runt fyra till sex timmar att klara av "
___________________________________________________________
Aj aj, det var på tok för kort. Visst det kanske är bra men att betala fullpris för så få timmar tar emot när man bara är intresserad av singel player.

Har inte kampanjerna alltid varit så korta?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Och jag förstår inte hur någon kan välja att frivilligt lyssna på Hiphop. Eller spela Fifa.

Haha, spot on - I concur 😄.

Geeks Gaming

Känns som 3/5 som för högt betyg...

Medlem
Skrivet av Marooned:

Man jobbar ca. 50h i veckan, kommer hem till barn och husdjur. Det är kaos och man har 2-3h egen tid i veckan och tycker det är avkopplande att springa runt och skjuta folk?

Helt korrekt. Efter en riktigt dryg dag på jobbet vill en känna sig som en oövervinnerlig superhjälte, bara för en liten stund.

Köpte spelet dag 1 eftersom jag var nyfiken hur trasigt det skulle vara, men jag spenderade runt 15 timmar i MP. SP-kampanjen var / är otroligt krystad, och som många har klagat, var det mycket som var ospelbart, och då menar jag att många av de häftigaste sekvenserna fick man endast uppleva som filmer.

CoD är i varje fall troget sina rötter år efter år och kommer nog aldrig på tasken som DICE, men så handlar det också om olika spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd
Skrivet av Marooned:

Balansen är helt knas. Hade efter 10-15 matcher runt 1.70 i KD. Sedan dess har jag blivit totalt krossad. Spelat runt 50 matcher nu och det är helt otroligt. Förstår inte hur alla andra kan vara på rätt plats hela tiden och ADS så mycket snabbare.

Har för mig att jag läste för något år sedan att ett väldigt vanligt sätt för utvecklare att locka och hålla kvar spelare är att antingen matcha en mot personer som har klart sämre stats eller till och med lägga med några bottar de första cirka 10-20 första matcherna så att en spelare kan undvika uppleva frustration över att det går dåligt och på så sätt artificiellt boosta spelarens tycke för spelet


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Har för mig att jag läste för något år sedan att ett väldigt vanligt sätt för utvecklare att locka och hålla kvar spelare är att antingen matcha en mot personer som har klart sämre stats eller till och med lägga med några bottar de första cirka 10-20 första matcherna så att en spelare kan undvika uppleva frustration över att det går dåligt och på så sätt artificiellt boosta spelarens tycke för spelet

Gick lite bättre sen och det stabiliserade sig väl hyfsat. Men orkade inte med gameplay osv. Sålde det och gick tillbaka till modern warfare igen.

Medlem

Jag har sååå mycket mer nöje i Vanguard än BF 2042


signatur

* 🖥️ i9 9900K | Z390 | 32GB | RTX 3080 Ti | 27" 16:9
* 915 TKL | 🖱️ Rival 310 | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

12
Skriv svar