Forza Horizon 5, Officiella speltråden

Medlem

Låter riktigt skoj. Variationen lär vara stor som vanligt. Undrar vad för nya funktioner de kommer med.

Medlem

Inte relaterat till Forza men snabba bilar i Guanajuato i helgen

Releasehästryttare

Om forza horizon 4 flyter ok, kommer 5an funka lika bra eller är det mer krävande av hårvaran?

Medlem
Skrivet av Devan:

Om forza horizon 4 flyter ok, kommer 5an funka lika bra eller är det mer krävande av hårvaran?

Horizon 5 är mer krävande men inget som kräver nyaste riggen i stan. Kollade på steam 5an vill ha lite bättre processor mot 4an.

Så sänker du inställningarna borde du kunna få flyt.

Medlem

Någon som lirar det här för stunden? Jag satte mig in i senaste Rallyexpansionen för ett par veckor sedan och har riktigt kul. Det är ju ett lysande spel att varva F123 med, som är markant mer seriöst, och bara få sladda runt i underbar grafik.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av KuShO:

Någon som lirar det här för stunden? Jag satte mig in i senaste Rallyexpansionen för ett par veckor sedan och har riktigt kul. Det är ju ett lysande spel att varva F123 med, som är markant mer seriöst, och bara få sladda runt i underbar grafik.

Jag kör det då och då. Enormt underskattat särskilt med allt som läggs till gratis. Nya funktioner med mer.

Medlem

Jag spelar det varje vecka när jag betar av säsongsutmaningarna för att få de nya bilarna. Tycker också att utvecklarna blivit bättre på att lägga till nytt innehåll som inte vara är copy-paste. Och rally-DLC:et var riktigt kul.

Min vision är att skaffa alla bilar i spelet, men inser att det kommer bli väldigt utmanande att få tag i de sista 30 som återstår, när i princip det enda sättet är att köpa dem svindyrt i auktionshuset.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Jag spelar det varje vecka när jag betar av säsongsutmaningarna för att få de nya bilarna. Tycker också att utvecklarna blivit bättre på att lägga till nytt innehåll som inte vara är copy-paste. Och rally-DLC:et var riktigt kul.

Min vision är att skaffa alla bilar i spelet, men inser att det kommer bli väldigt utmanande att få tag i de sista 30 som återstår, när i princip det enda sättet är att köpa dem svindyrt i auktionshuset.

Kul vision ändå! Hur många finns det? Jag har knappt 500 st tror jag. Sålde av mängder via auktionshuset igår, insåg att vissa var ju värda en hel del pengar då jag fick 6 miljoner CR för en som jag hade dubblett av.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av KuShO:

Kul vision ändå! Hur många finns det? Jag har knappt 500 st tror jag. Sålde av mängder via auktionshuset igår, insåg att vissa var ju värda en hel del pengar då jag fick 6 miljoner CR för en som jag hade dubblett av.

Just nu finns det 719 olika bilar i spelet.

Jag gjorde samma insikt som dig för en tid sen. Fanns väldigt mycket värde i en del dubletter. Om man kör säsongsutmaningarna så får man ju ibland bilar som man redan har och de kan vara värda otroligt mycket. Sålde nyligen en Audi för 20 miljoner som jag fått den vägen.

Medlem
Hjälp att få tillgång till köpt bilpaket

Hej! Kan någon hjälpa mig snälla. Min son som är 6 år köpte ett bilpaket i Forza (x-box) men bilarna hamnar ju uppenbarligen inte i garaget automatiskt och när vi går in på en bil i paketet så står det bara att vi redan har köpt den, men det händer inget mer. Det var flera dagar sedan så det är inte någon fördröjning bara och vi har kollat så att alla tillägg osv är installerat på spelet. Det är ju inte som när man köper en bil annars och man får bilen levererad. Vad ska man göra? Blir snart ihjältjatad:)
Elin

Medlem
Skrivet av ElariaMila:

Hej! Kan någon hjälpa mig snälla. Min son som är 6 år köpte ett bilpaket i Forza (x-box) men bilarna hamnar ju uppenbarligen inte i garaget automatiskt och när vi går in på en bil i paketet så står det bara att vi redan har köpt den, men det händer inget mer. Det var flera dagar sedan så det är inte någon fördröjning bara och vi har kollat så att alla tillägg osv är installerat på spelet. Det är ju inte som när man köper en bil annars och man får bilen levererad. Vad ska man göra? Blir snart ihjältjatad:)
Elin

Tjatiga barn är som kinesisk vattentortyr; lugnt i början men tillslut blir man dum i huvet av det.

Detta kan ni testa:
Testa att vara inne i forzafestival-området (går att snabbresa dit via kartan) och gör som du beskriver igen.

När ni gjort det kan ni testa att stänga av spelet (alltså ingen quick resume eller nått sånt på) helt i Xbox menyn och starta upp det igen.

Var ett tag sen jag körde spelet men det är så jag har för mig jag gjort.

Finns säkert någon mer kunnig här på forumet som kan det bättre.

Medlem
Skrivet av ElariaMila:

Hej! Kan någon hjälpa mig snälla. Min son som är 6 år köpte ett bilpaket i Forza (x-box) men bilarna hamnar ju uppenbarligen inte i garaget automatiskt och när vi går in på en bil i paketet så står det bara att vi redan har köpt den, men det händer inget mer. Det var flera dagar sedan så det är inte någon fördröjning bara och vi har kollat så att alla tillägg osv är installerat på spelet. Det är ju inte som när man köper en bil annars och man får bilen levererad. Vad ska man göra? Blir snart ihjältjatad:)
Elin

Testa detta först!
https://support.forzamotorsport.net/hc/en-us/articles/4410403...

Medlem
Skrivet av ElariaMila:

Hej! Kan någon hjälpa mig snälla. Min son som är 6 år köpte ett bilpaket i Forza (x-box) men bilarna hamnar ju uppenbarligen inte i garaget automatiskt och när vi går in på en bil i paketet så står det bara att vi redan har köpt den, men det händer inget mer. Det var flera dagar sedan så det är inte någon fördröjning bara och vi har kollat så att alla tillägg osv är installerat på spelet. Det är ju inte som när man köper en bil annars och man får bilen levererad. Vad ska man göra? Blir snart ihjältjatad:)
Elin

Eventuellt minns jag fel, men...
Är det inte så att man måste gå in och "köpa" bilarna (gratis) i autoshowen efter att man köpt bilpaketet?

Medlem
Hur får man ratt att fungera?

Jag behöver hjälp med detta spel. Jag har installerat spelet och börjat spela men jag kan bara styra med tangenter. Hur får jag installerat så att jag kan styra med min ratt och pedaler. Under spelkontroll står det ratt men man kan inte ändra något direkt och försöker man spara så står det att "för att spara en rattprofil måste den aktiva kontrollen vara en ratt" hur får man den aktiva kontrollen ändrad till ratt?

Medlem
Skrivet av Villaforever:

Jag behöver hjälp med detta spel. Jag har installerat spelet och börjat spela men jag kan bara styra med tangenter. Hur får jag installerat så att jag kan styra med min ratt och pedaler. Under spelkontroll står det ratt men man kan inte ändra något direkt och försöker man spara så står det att "för att spara en rattprofil måste den aktiva kontrollen vara en ratt" hur får man den aktiva kontrollen ändrad till ratt?

Här är infon från playground games, jag pillade bara lite i settings och fick igång det men rattstödet är uruselt så jag gick tillbaka till kontroll efter några tillfällen.

Skriv svar