Farming Simulator 22

Medlem

Det är hemsk ghosting, värsta jag har sett. Har inte prövat något annat än, brukar oftast sova bort nätterna i FS.

De verkar ha problem med sina servrar. De servrar som hanterarspelar-servrar verkar inte klara av trycker när fler kommer hem och sätter sig för att lira. Så det är som igår, "cannot connect to server" även när man försöka sparka igång en server.

Medlem
Skrivet av Nasder:

Det är hemsk ghosting, värsta jag har sett. Har inte prövat något annat än, brukar oftast sova bort nätterna i FS.

De verkar ha problem med sina servrar. De servrar som hanterarspelar-servrar verkar inte klara av trycker när fler kommer hem och sätter sig för att lira. Så det är som igår, "cannot connect to server" även när man försöka sparka igång en server.

Ja ghostingen är brutal när det är natt.
Det är om man använder DLSS eller DLAA.
Försvinner om man kör TAA men då blir det stutter/hack ist.
Vsync on/off gör ingen skillnad heller.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Bytte till TAA illa kvickt. Har inte mycket till stutter eller hack, knappt märkbart för mig. Men jag sitter på ett 3070 Ti och 1080p. Jag behöver byta skärm...

AI-trafikens bakljus var som röd lasershow i bakgrunden, fåglarna lämnade svarta streck över himlen.

Lyckades skapa en cirkel av ghost laddningsstationer. Inte sett något spel som har haft så horribel ghosting som detta. Iiish.

Medlem
Skrivet av Nasder:

Bytte till TAA illa kvickt. Har inte mycket till stutter eller hack, knappt märkbart för mig. Men jag sitter på ett 3070 Ti och 1080p. Jag behöver byta skärm...

AI-trafikens bakljus var som röd lasershow i bakgrunden, fåglarna lämnade svarta streck över himlen.

Lyckades skapa en cirkel av ghost laddningsstationer. Inte sett något spel som har haft så horribel ghosting som detta. Iiish.

Fortfarande ghosting fast du kör TAA?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nix, ingen ghosting alls! Woo!

Inget stutter eller hackande heller. Lite hackande i samband med att det sker någon form av loading verkar det som. Ganska mycket i början men ju längre jag spelar desto mindre hack.

Medlem
Skrivet av Nasder:

Nix, ingen ghosting alls! Woo!

Inget stutter eller hackande heller. Lite hackande i samband med att det sker någon form av loading verkar det som. Ganska mycket i början men ju längre jag spelar desto mindre hack.

Ska prova ändra till TAA också då och låta det köra längre, kör RTX3070 borde inte vara för tungt utan nvidias DL


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Haft mina 2 första buggar idag.

1. Jag lämnade en traktor som lyfte en säck med frön. Fordonet blev låst, kunde inte hoppa in i det eller göra något med det. Blev att sälja. Då detta hände i MP så kan det vara en sync grej eller liknande. Men tappade ca 10K på att sälja en så gott som ny traktor och köpa den igen, bah!

2. Gjorde ett harvest mission, gick inte att göra klart. Kom bara upp i 89%, fanns inget kvar att harvesta eller sälja. Bara abort mission och vinka hejdå till inkomsten. Skrev ned vad jag skulle få och kommer lägga till det själv i save-filen. Igen, detta skedde i MP och kan vara sync grej.

Medlem

FS22 visar reklam för vissa verkar det som. Vi i Sverige verkar ha klarat oss (än så länge). Vi har fake-reklam på billboards.

En tråd på GIANTs forum om det hela.
https://forum.giants-software.com/viewtopic.php?f=963&t=18264...

Skribent
Skrivet av Nasder:

Haft mina 2 första buggar idag.

1. Jag lämnade en traktor som lyfte en säck med frön. Fordonet blev låst, kunde inte hoppa in i det eller göra något med det. Blev att sälja. Då detta hände i MP så kan det vara en sync grej eller liknande. Men tappade ca 10K på att sälja en så gott som ny traktor och köpa den igen, bah!

2. Gjorde ett harvest mission, gick inte att göra klart. Kom bara upp i 89%, fanns inget kvar att harvesta eller sälja. Bara abort mission och vinka hejdå till inkomsten. Skrev ned vad jag skulle få och kommer lägga till det själv i save-filen. Igen, detta skedde i MP och kan vara sync grej.

Det där hände mig i SP också. Har kört två uppdrag på ny save (är uppe i 20+ saves pga anledningar) som jag faktiskt klarade utan problem. Djurhållning verkar fungera hyfsat bra i alla fall, så kör det så länge


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Det där hände mig i SP också. Har kört två uppdrag på ny save (är uppe i 20+ saves pga anledningar) som jag faktiskt klarade utan problem. Djurhållning verkar fungera hyfsat bra i alla fall, så kör det så länge

Har helt slutat med bags, kör med big bag pallets istället, de lider inte av buggen som låser fordon.

Om man är lite bekväm med att ändra i save-filer för FS så kan man tejpa ihop harvest mission buggen själv. Det är en smutsig xml fil, så man måste veta vad man ska leta efter. Men då kan man iaf göra klart uppdraget.

Tänker kicka igång min server efter lunch idag. Målet är att ha den igång över helgen iaf. Får försöka hitta en bra lösning på hur tid i serverna ska användas då man är påtvingad seasons-tiden verkar det som.

Så det tar en bra tid mellan plantering och harvest, samt att det tar en bra tid innan man har råd med t.ex djur och liknande är längre än i FS19 (utan seasons mod).

Medlem

Finns inget som kommer slå Harvest Moon till Gameboycolor

Skribent
Skrivet av Glöttis:

Finns inget som kommer slå Harvest Moon till Gameboycolor

Spelade bara Harvest Moon till SNES, men ja. Det är ju i en klass för sig.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Patchen som släpptes idag tycker jag visar att de skickade ut FS2021 innan det var färdigt.

Inte nog med att de har fixat en bunt med buggar, de har slängt in 4 nya traktorer, en handful av verktyg samt en bunt med nya features som borde ha funnits med vid releasen.

Skribent
Skrivet av Nasder:

Patchen som släpptes idag tycker jag visar att de skickade ut FS2021 innan det var färdigt.

Inte nog med att de har fixat en bunt med buggar, de har slängt in 4 nya traktorer, en handful av verktyg samt en bunt med nya features som borde ha funnits med vid releasen.

https://www.youtube.com/watch?v=l5oXPcrDFUM

Var säkert tänkt som betalt DLC, men dom hade blivit dragna efter John Deere om de vågat sig på det. Men ja... Har varit smärtsamt uppenbart att de stressat ut det här. Ska bli kul att testa pallhanteringen, för som certifierad truckförare har den varit under all kritik.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Var säkert tänkt som betalt DLC, men dom hade blivit dragna efter John Deere om de vågat sig på det. Men ja... Har varit smärtsamt uppenbart att de stressat ut det här. Ska bli kul att testa pallhanteringen, för som certifierad truckförare har den varit under all kritik.

Det är dock en bra patch. Inte rört pallarna (från växthus och annan produktion) än så jag kan inte uttala mig om det. Big-bag pallarna var riktigt nice även innan patchen och lika bra efter. Bortsett från att 1 av 20 verkar fastna på gaffeln. Man kan lyfta upp den och vinkla gaffeln rakt ner och pallen hänger kvar.

Bristen på djuptseende är vad som stör mig med att hantera pall (Big-bag pallarna) och att de saknar motstånd. Ställer du pall mot pall så känner du andra pallen när den står mot. I FS så glider bara den andra pallen utan motstånd. Så man kan bara förlita sig på sin syn, som tur är kan man snurra kameran och kolla på ett sådan sätt. Men TrackIR, ratt och joystick samt att sitta i hytten funkar inte för mig, skulle behöva VR för det. Men det är riktigt nice en stund, sen kommer frustrationen.

Funny fact: Gaming hjälpte till när jag tog truck-kortet för hjullastare. Hade mjukare och smidigare hantering än andra i gruppen.

Skribent
Skrivet av Nasder:

Det är dock en bra patch. Inte rört pallarna (från växthus och annan produktion) än så jag kan inte uttala mig om det. Big-bag pallarna var riktigt nice även innan patchen och lika bra efter. Bortsett från att 1 av 20 verkar fastna på gaffeln. Man kan lyfta upp den och vinkla gaffeln rakt ner och pallen hänger kvar.

Bristen på djuptseende är vad som stör mig med att hantera pall (Big-bag pallarna) och att de saknar motstånd. Ställer du pall mot pall så känner du andra pallen när den står mot. I FS så glider bara den andra pallen utan motstånd. Så man kan bara förlita sig på sin syn, som tur är kan man snurra kameran och kolla på ett sådan sätt. Men TrackIR, ratt och joystick samt att sitta i hytten funkar inte för mig, skulle behöva VR för det. Men det är riktigt nice en stund, sen kommer frustrationen.

Funny fact: Gaming hjälpte till när jag tog truck-kortet för hjullastare. Hade mjukare och smidigare hantering än andra i gruppen.

Ja, big-bag-pallarna är hur goa som helst.

Haha, kan faktiskt tänka mig det. Stör mig som fasiken på att klassiska truckförartrick inte fungerar och att fulla pallar på 1 ton beter sig som tomma plastpallar i -10 grader (Kan ha testat innan jag blev befodrad och bytte tjänst).


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Ja, big-bag-pallarna är hur goa som helst.

Haha, kan faktiskt tänka mig det. Stör mig som fasiken på att klassiska truckförartrick inte fungerar och att fulla pallar på 1 ton beter sig som tomma plastpallar i -10 grader (Kan ha testat innan jag blev befodrad och bytte tjänst).

Ja. De är helt ologiska i vid hantering. De verkar ha kodat in någon sorts trigger i nya patchen som håller fast pallen på gafflarna, när du bär på dom. Fast du tiltar fullt ned med gafflarna nu så hänger pallen kvar. Lägger du samma pall på en annan pall, eller på ett flak.. så åker den av ganska lätt.

Tycker själv att teleskoplastaren är enklast att pillra på pallar med. Och bags m.m. T om timmer. Gaffeltruckarna är ganska okej, var okej innan patch. Enda är ju att man inte når någonstans på ett flag.

Aja saknar nu bara trolig friktion mellan två pallar på varann t ex. I överlag kan de gott fortsätta finjustera pallhanteringen.

Halloj

Är det någon mer än jag som upplever att det är mycket "stutter" i FS22, har googlat runt rätt mycket och det verkar som mycket av problemet ligger i shader cache funktionen, har satt min på obegränsat i nvidia kontrollpanelen men får ändå inget fint flyt man har hela tiden ryckningar. Detta har varit genomgående ända sedan jag köpte spelet när det kom ut och inga uppdateringar har löst detta problem.
Sitter på rätt bra hårdvara sett till detta spel så det borde flyta mjukt kan man tycka.
Min hårdvara:
I9 10850K
48gb ram@2666Mhz
RTX 2070 Super
Intel 660p 1TB
Z490 AORUS ELITE AC
Samsung Odyssey G7 32" 240Hz 2560x1440

OBS bara detta spelet som uppvisar ryckighet eller "stutter" som man kallar det

Skribent
Skrivet av Nightcrawler78:

Halloj

Är det någon mer än jag som upplever att det är mycket "stutter" i FS22, har googlat runt rätt mycket och det verkar som mycket av problemet ligger i shader cache funktionen, har satt min på obegränsat i nvidia kontrollpanelen men får ändå inget fint flyt man har hela tiden ryckningar. Detta har varit genomgående ända sedan jag köpte spelet när det kom ut och inga uppdateringar har löst detta problem.
Sitter på rätt bra hårdvara sett till detta spel så det borde flyta mjukt kan man tycka.
Min hårdvara:
I9 10850K
48gb ram@2666Mhz
RTX 2070 Super
Intel 660p 1TB
Z490 AORUS ELITE AC
Samsung Odyssey G7 32" 240Hz 2560x1440

OBS bara detta spelet som uppvisar ryckighet eller "stutter" som man kallar det

Hej,
Ja, lite smått. Kanske inget hemskt, men med 1100 timmar i bagaget märker man ju saker och ting. Sitter på betydligt sämre dator än dig. Kör du omoddat? Har en hel del moddar. La till en shadermod igår (Relight), men inga större förändringar. Tror motorn är ganska instabil.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Nightcrawler78:

Halloj

Är det någon mer än jag som upplever att det är mycket "stutter" i FS22, har googlat runt rätt mycket och det verkar som mycket av problemet ligger i shader cache funktionen, har satt min på obegränsat i nvidia kontrollpanelen men får ändå inget fint flyt man har hela tiden ryckningar. Detta har varit genomgående ända sedan jag köpte spelet när det kom ut och inga uppdateringar har löst detta problem.
Sitter på rätt bra hårdvara sett till detta spel så det borde flyta mjukt kan man tycka.
Min hårdvara:
I9 10850K
48gb ram@2666Mhz
RTX 2070 Super
Intel 660p 1TB
Z490 AORUS ELITE AC
Samsung Odyssey G7 32" 240Hz 2560x1440

OBS bara detta spelet som uppvisar ryckighet eller "stutter" som man kallar det

Har du testat att låsa FPS till 60 eller så? Vissa spel ballar ju ur lite vid höga fps. Och Farming spelen är ju ganska buggiga.

12
Skriv svar