Räkna inte med Cyberpunk 2077 på Xbox Game Pass inom en snart framtid

Robot
Räkna inte med Cyberpunk 2077 på Xbox Game Pass inom en snart framtid
Medlem

Skulle inte spela skiten på Game Pass ändå, om den fanns där. Jag vill spela mina first person shooter-spel i 144+ fps, stadigt från början till slut. Även fast det bara är single player. Som det är nu, så fungerar det inte riktigt. Så nej tack, usch.

Medlem

Det blir intressant att se hur tredjeparts-utgivare behandlar Game Pass när det gäller storspel (eller hyfsat stora spel) nästa år.

Tjänar man pengar på det lär man vara villiga att lägga fler spel på tjänsten

Ser man att Game Pass kostar försäljning (och pengar) på Xbox så kanske man är mer öppna för exklusivitetsavtal med PS.

Medlem

Haha skapligt magstark kommentar av CD Projekt.
De ska vara tacksamma om Microsoft ens överväger lägga till den dyngan till Game Pass.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det blir intressant att se hur tredjeparts-utgivare behandlar Game Pass när det gäller storspel (eller hyfsat stora spel) nästa år.

Tjänar man pengar på det lär man vara villiga att lägga fler spel på tjänsten

Ser man att Game Pass kostar försäljning (och pengar) på Xbox så kanske man är mer öppna för exklusivitetsavtal med PS.

Tror inte nån 3e part vill lägga sina nya spel på gamepass, om man inte får en rejäl pengapåse av microsoft som man tror väger mer än vad försäljning ger.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Margy:

Det blir intressant att se hur tredjeparts-utgivare behandlar Game Pass när det gäller storspel (eller hyfsat stora spel) nästa år.

Tjänar man pengar på det lär man vara villiga att lägga fler spel på tjänsten

Ser man att Game Pass kostar försäljning (och pengar) på Xbox så kanske man är mer öppna för exklusivitetsavtal med PS.

Mer logisk slutsats vore att man inte har någon exklusivitet alls...

Skrivet av Molotov:

Tror inte nån 3e part vill lägga sina nya spel på gamepass, om man inte får en rejäl pengapåse av microsoft som man tror väger mer än vad försäljning ger.

Vi vet redan att flera 3e parts som Avalanche, IO Interactive m.fl gör spel exklusivt för Xbox och game pass. Men då handlar det om att Xbox går in och tar utvecklingskostnaderna.

Medlem
Skrivet av anon_118566:

Vi vet redan att flera 3e parts som Avalanche, IO Interactive m.fl gör spel exklusivt för Xbox och game pass. Men då handlar det om att Xbox går in och tar utvecklingskostnaderna.

Ja så måste så klart också vara annars hade dom nog inte gjort spelen direkt för gamepass


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av anon_118566:

Mer logisk slutsats vore att man inte har någon exklusivitet alls...

På vilket sätt är det mer logiskt?

Om försäljningen på ett format minskar är det väl större chans att man går med på exklusivitet till det format som säljer mer?

Medlem
Skrivet av Ruhrev:

Skulle inte spela skiten på Game Pass ändå, om den fanns där. Jag vill spela mina first person shooter-spel i 144+ fps, stadigt från början till slut. Även fast det bara är single player. Som det är nu, så fungerar det inte riktigt. Så nej tack, usch.

Vad är skillnaden mellan att installera från gamepass eller någon annanstans?
Xbox cloud förstår jag att fps-spel är sådär, men game pass?

On topic. Klart man ska mjölka så mycket det går innan man släpper det vidare för potentiellt reklam för sitt brand.

Inaktiv
Skrivet av Margy:

På vilket sätt är det mer logiskt?

Om försäljningen på ett format minskar är det väl större chans att man går med på exklusivitet till det format som säljer mer?

Om någon nu är missnöjd med kompensationen från game pass är väl det logiska att man inte har sitt spel på game pass? Logiskt borde väl vara klassisk försäljning i det läget? Vad har exklusivitet på en annan plattform med det att göra? Game pass är inte samma sak som exklusivt.

Medlem
Skrivet av anon_118566:

Om någon nu är missnöjd med kompensationen från game pass är väl det logiska att man inte har sitt spel på game pass? Logiskt borde väl vara klassisk försäljning i det läget? Vad har exklusivitet på en annan plattform med det att göra? Game pass är inte samma sak som exklusivt.

Det jag menar är att om Game Pass gör att försäljningen av nya "storspel" minskar på Xbox så är chansen kanske större att man går med på ett tidsexklusivitetsavtal med PS eftersom den försäljning man missar på Xbox är mindre än förut.

Man ser ganska ofta att folk med Game Pass säger att de inte längre köper spel eller skriver att de "väntar till det kommer till Game Pass" om nya spel.

Medlem

Hoppas att det aldrig kommer tillbaka på konsol så att dom kan fortsätta utveckla det till pc. Konsoler borde hålla sig till mario spel.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Hoppas att det aldrig kommer tillbaka på konsol så att dom kan fortsätta utveckla det till pc. Konsoler borde hålla sig till mario spel.

En gång när jag gick på högstadiet och Quake III var nytt och en kompis var helt lyrisk över det spelet och inte kunde sluta tjata om det fick jag nog och sa något i stil med att Super Mario Bros är fan bättre än Quake III. Han blev så sur över detta att han inte pratade med mig igen på nästan ett år. True story.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Hoppas att det aldrig kommer tillbaka på konsol så att dom kan fortsätta utveckla det till pc. Konsoler borde hålla sig till mario spel.

Tror dock de forhoppningsvis har lämnat last gen och endast utvecklar till current gen och pc. Det blir dock svårt med försäljningen av expansion passen såvide de inte släpper det 2023 och current gen ligger på 100+miljoner exemplar eller mer.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av Ruhrev:

Skulle inte spela skiten på Game Pass ändå, om den fanns där. Jag vill spela mina first person shooter-spel i 144+ fps, stadigt från början till slut. Även fast det bara är single player. Som det är nu, så fungerar det inte riktigt. Så nej tack, usch.

Game Pass finns på PC om du missat det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Game Pass finns på PC om du missat det.

Hjälper ju inte om datorn ruhrev har inte klarar spelet stabilt i 144fps med den grafiska nivån ruhrev vill spela det i. Det är nog inte launchern som är problemet utan spelets egna kod.

Medlem

Hade ändå inte tänkt köpa spelet inom snar framtid så jag kan vänta 👍

1
Skriv svar