Rykte: Sony planerar för "Playstation Game Pass"

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Nej tror inte heller att det är lönsamt. Iaf inte om man gör som Microsoft och kommer med erbjudanden som 10 kr för 3 månader vilket jag själv nappat på ett par ggr. Skulle dock aldrig betala 150 kr i månaden eller vad ordinarie pris nu går på.

absolut värt 150kr/mån för ultimate.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av 4thePlayers:

Gissar att du menar gamepass ultimate med ovanstående inlägg och inte enbart gamepass.

Till PC måste man streama jo. På konsol kan du ladda ner. Du kan även testa spel genom att snabbt streama en stund för att sedan ladda ner det om det var något för dig. Detta gäller alla spel på tjänsten. Om jag förstått xcloud rätt så är det egentligen en skilld tjänst från gamepass (som råkar ingå i ultimate) och som inte innehåller alla gamepass spel.

Man kan även här spela vidare på samma save med Playstation now på PC och konsol.

Spela på platta eller mobil fungerar också (varför man nu skulle vilja göra det). Dock via remoteplay istället. Native mobilapp ryktas vara under utveckling.

9 st dag 1 ps5-spel har släppts till ps plus sedan lanseringen av PS5.

Hur många första parts spel släpps i snitt årligen till gamepass som gör det till den största fördelen? Ärlig fråga eftersom jag inte har någon aning.
Vad jag hittar snabbt är att Microsoft ska försöka sikta på 1 spel / kvartal. Så max 4 vill säga. Om varje spel håller halo eller Forza kvalitet så förstår jag gott och väl att det känns som en stor fördel. Dessvärre kommer det nog smyga in lite crackdowns och bleeding edge också tror jag

Skrivet av Löfbergs lila:

De är väldigt utspridda. Vi pratar inte ens fingrarna på en hand. Sony gör både mkt mer och mkt större spel än MS så att begära d av PS Now är egentligen rätt verklighetsfrånvänt! Däremot är d inte bara förstapart spel som ibland kmr direkt till Gamepass men d är ju indiespel en då främst betalar för. Sen kmr det nya releaser även på PS Now, VF Ultimate Showdown, Tokyo Olympics, Gta3 DF bla.

I år har väl Sony endast släppt Ratchet som kan anses vara ett "storspel"? Xbox har på kort tid släppt Halo, Age of empires och Forza 5. Där ligger skillnaden som jag önskar hos en tjänst hos Sony för att vara intressant. Dag 1 av de stora och inte bara spel som förväntas sälja dåligt eller har funnits ute länge.

Avstängd
Skrivet av anon_118566:

I år har väl Sony endast släppt Ratchet som kan anses vara ett "storspel"? Xbox har på kort tid släppt Halo, Age of empires och Forza 5. Där ligger skillnaden som jag önskar hos en tjänst hos Sony för att vara intressant. Dag 1 av de stora och inte bara spel som förväntas sälja dåligt eller har funnits ute länge.

På kort tid om man räknar bakåt från idag. Räknar man istället framåt från release av series och 5 blir det plötsligt lång tid för Microsoft och kort tid för Sony som dom släppte större spel på.

Vad du anser storspel har jag ingen aning om. Men själv har jag lirat ganska många senaste året


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Inaktiv
Skrivet av Löfbergs lila:

Beror på om du räknar i år som "nov" eller d senaste året? Sony försenade ju hela sin höst line-up lite för att d ska sälja mera men d väntar ju nu efter årets slut, då Microsoft har det lika tomt igen. Vad är deras nästa driva av spel du kommer få på Gamepass härnäst?

Precis......på kort tid. Resten av d senaste året har vart kasst.

Ms Flight Sim och kickstarter psychonauts 2 jaha wow perks!

What? Jag räknar året 2021 så klart. Jag tycker Sony har haft ett ganska svagt 2021. Hoppas på ett bättre 2022 med GoW och Horizon. Vare sig man kollar vilka spel som har flest spelare eller högst betyg på meta så ser man ganska tydligt att så är fallet.

Detta får bli min slutreplik i tråden då det börjar bli lite menlöst. Njut av din playstation istället för att kasta obefogat skit på andra system.

Medlem

Sant. Riktigt svagt år för att vara Sony.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Sant. Riktigt svagt år för att vara Sony.

Kan inte komma ihåg att varken PS3:an eller PS4:an hade fler nya spel under sitt första år, tror snarare att PS5:an har haft det bästa första året på länge. Men framtiden ser minst sagt lovande ut.


signatur

PSN: Swede_78

Avstängd
Skrivet av anon_118566:

What? Jag räknar året 2021 så klart. Jag tycker Sony har haft ett ganska svagt 2021. Hoppas på ett bättre 2022 med GoW och Horizon. Vare sig man kollar vilka spel som har flest spelare eller högst betyg på meta så ser man ganska tydligt att så är fallet.

Detta får bli min slutreplik i tråden då det börjar bli lite menlöst. Njut av din playstation istället för att kasta obefogat skit på andra system.

Hehe. Löfberg säger ju samma som dig bara om ett annat format.
Han tycker Microsoft har haft ett svagt 2021 och du tycker Sony har haft det. Men av någon anledning är det bara löfberg som "kastar obefogat skit" på andra system.

Själv tycker jag båda har haft helt ok år. Sony inledde starkt medan Microsoft avslutade året starkt. Jämnt skägg alltså.


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem

Det har läckt ytterligare uppgifter.

OBS! Ej bekräftat vad jag vet!

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Det har läckt ytterligare uppgifter.

https://www.technopat.net/wp-content/uploads/2021/12/PlayStat...

OBS! Ej bekräftat vad jag vet!

Nått i den stilen kan säkert stämma, men just den där bilden är ju uppenbart "hemmagjord"

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Det har läckt ytterligare uppgifter.

OBS! Ej bekräftat vad jag vet!

Såg en annan bild där Tier 4 var Game Pass Ultimate. Det kan väl inte stämma?

Skriv svar