Eget skapande

Medlem

Rådhuset

Trasig spegel

Hamn

Träd och hus

Bänk

Stadsnät

Port


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Väldigt imponerande att du gör allt detta i mobil, jag trodde att du körde systemkamera

Tack! Gillar den kreativa utmaningen som begränsad utrustning ger. Har en systemkamera men den är mer eller mindre oanvänd. Har dock nyligen köpt en tripod så den ska användas en dag.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Spammar tråden lite till.

Bostadshus

Gatlampa

Skylt

Hund

Kaffe

Pestläkare


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Lär dig Photoshop och Lightroom sen när du köpt en kamera. Då är det bara fantasin som sätter gränserna.

Jag fotar mycket, men jag jobbar mest med sol och skugga.

Här finns mina bilder:

www.mikelusion.se

Instagram @ mikelusion

En hel del riktigt fina bilder här, verkligen! Gillade framförallt hamnbilden, den är ett riktigt konstverk. Kan inte riktigt sätta fingret på varför, men den var bara så snygg och estetiskt tilltalande!

Medlem
Skrivet av Marooned:

Lär dig Photoshop och Lightroom sen när du köpt en kamera. Då är det bara fantasin som sätter gränserna.

Jag fotar mycket, men jag jobbar mest med sol och skugga.

Här finns mina bilder:

www.mikelusion.se

Instagram @ mikelusion

Tack för tips!

Och jäkligt snygga bilder.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

En hel del riktigt fina bilder här, verkligen! Gillade framförallt hamnbilden, den är ett riktigt konstverk. Kan inte riktigt sätta fingret på varför, men den var bara så snygg och estetiskt tilltalande!

Jag får känslan av att livet går vidare trots att domedagen är kommen. Typ.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Staty


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skrivet av Freakon:

Jag får känslan av att livet går vidare trots att domedagen är kommen. Typ.

Haha, riktigt bra tolkning. Jag gillar den.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Haha, riktigt bra tolkning. Jag gillar den.

Tror att jag har den printad hemma. Typ 30x21 cm.

Hittar jag den och du står för frakten så får du den gärna. Bättre blir det om också skänker en 10 eller två till barncancerfonden. Inget krav!

Återkommer om en tid när jag väl kan lämna psyket och får tillgång till min lägenhet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Tack.

Har är själv bara en amatör som leker mig fram. Lägg prestigen åt sida och njut.

Det gör jag Tror det är det enda bra med pandemin, att jag börjat rita och så vidare, jag har gjort det tidigare men att ha skissat i block med mera började jag med på riktigt kring 2019.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Det gör jag Tror det är det enda bra med pandemin, att jag börjat rita och så vidare, jag har gjort det tidigare men att ha skissat i block med mera började jag med på riktigt kring 2019.

Man kan inte säga A utan att säga B!

En bild kan du gott ladda upp som en sen julklapp till FZ's medlemmar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Liten fågel

En av få bilder jag faktiskt har sålt till privatpersoner. 125x75cm.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Man kan inte säga A utan att säga B!

En bild kan du gott ladda upp som en sen julklapp till FZ's medlemmar.

Okeydå Här har du två av dom jag känner mig mest nöjd med.

Ser ni bilderna?

Medlem
Skrivet av Zontos:

Okeydå Här har du två av dom jag känner mig mest nöjd med.

https://imgur.com/RplD8k7

https://imgur.com/ZQnT8tB

Ser ni bilderna?

Mycket fint!

Det går att klicka länkarna så man kan se bilderna.

Vill du så kan du skriva (img]URL-TILL-BILD[/img). Byt ut ( och ) till [ och ].

Sitter du med telefon så klicka på förhandsgranska inlägget du skriver så kommer du åt verktyg för detta. Då räcker det att markera din inklistrade länk och klicka på IMG-knappen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Har du skaffat instagram? Oavsett vad man tycker om sociala medier så är det en bra plattform för att inte bara visa sina alster utan att knyta kontakter och få inspiration.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Mycket fint!

Det går att klicka länkarna så man kan se bilderna.

Vill du så kan du skriva (img]URL-TILL-BILD[/img). Byt ut ( och ) till [ och ].

Sitter du med telefon så klicka på förhandsgranska inlägget du skriver så kommer du åt verktyg för detta. Då räcker det att markera din inklistrade länk och klicka på IMG-knappen.

Tack! Testade det men då funkade det inte, gör samma försök igen. Kan hända att det inte syns i min webbläsare.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Blev något konstigt med länkarna (som du själv sa kunde bli ett problem) men jag fixade det åt dig

Hej testpilot, varför funkar inte bilderna i tråden? Om du vet förstås.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Zontos:

Hej testpilot, varför funkar inte bilderna i tråden? Om du vet förstås.

Moderator, om jag får be.

Skämt åsido så hänger det fortfarande på det jag skrev i början av tråden. Du måste se till att ha (i alla fall på en PC) att ha fått en ren bildlänk. Det gör man lättast genom att högerklicka på bilden och öppna den i en ny flik.

I ditt fall så hade du en sådan här länk: https://imgur.com/ZQnT8tB

När rätt ser ut såhär: https://i.imgur.com/ZQnT8tB.jpeg


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Okeydå Här har du två av dom jag känner mig mest nöjd med.

https://i.imgur.com/RplD8k7.jpeg

https://i.imgur.com/ZQnT8tB.jpeg

Ser ni bilderna?

Bilderna syns för mig. Jättefina


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Gnällkuk

Ja, mobiltelefoner är inte så dumma idag. En bild jag tog i höstas.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

https://media.discordapp.net/attachments/681146151918895150/9...

Ja, mobiltelefoner är inte så dumma idag. En bild jag tog i höstas.

Cool! Antingen en en galax eller mögelinvasion på regnbågen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ritandet går framåt. Knepigare än jag trodde. Dock väldigt kul. Har begränsat med utrustning så får använda toarullar, snusdosor och liknande som mätverktyg osv.

Bild 1.

Blev så nöjd med mönstret nere i högra hörnet så att jag ville ha en bild med bara det. Se bild 2.

Bild 2.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Marooned:

Har du skaffat instagram? Oavsett vad man tycker om sociala medier så är det en bra plattform för att inte bara visa sina alster utan att knyta kontakter och få inspiration.

Jag har en instagram som ligger och dammar. Ska resureckta den nu, dumpar länk/id här sen.

Edit: @paullagmark är min Instagram. MEN! Fick en chock när jag loggade in. Kan bara se en bråkdel av alla mina bilder. Söker jag på dem via google så hittar jag dem, men de syns ingenstans på Insta. Inte i arkiv eller något.

Någon som vet något?

Edit 2: Instagram kan dra åt helvete. Helt omöjligt att dela profil via appen. Alla guider har fel. För inte fan kan det vara jag som är en klåpare?!

Skämt åsido, jag hittar verkligen inte hur jag delar min profil via appen. Sitter på android.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag har en instagram som ligger och dammar. Ska resureckta den nu, dumpar länk/id här sen.

Edit: @paullagmark är min Instagram. MEN! Fick en chock när jag loggade in. Kan bara se en bråkdel av alla mina bilder. Söker jag på dem via google så hittar jag dem, men de syns ingenstans på Insta. Inte i arkiv eller något.

Någon som vet något?

Edit 2: Instagram kan dra åt helvete. Helt omöjligt att dela profil via appen. Alla guider har fel. För inte fan kan det vara jag som är en klåpare?!

Skämt åsido, jag hittar verkligen inte hur jag delar min profil via appen. Sitter på android.

Det är bara att skriva instagram.com/dittanvändarnamn

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag har en instagram som ligger och dammar. Ska resureckta den nu, dumpar länk/id här sen.

Edit: @paullagmark är min Instagram. MEN! Fick en chock när jag loggade in. Kan bara se en bråkdel av alla mina bilder. Söker jag på dem via google så hittar jag dem, men de syns ingenstans på Insta. Inte i arkiv eller något.

Någon som vet något?

Edit 2: Instagram kan dra åt helvete. Helt omöjligt att dela profil via appen. Alla guider har fel. För inte fan kan det vara jag som är en klåpare?!

Skämt åsido, jag hittar verkligen inte hur jag delar min profil via appen. Sitter på android.

Du kan logga in på webbläsaren och hitta länk där också. Men för att länka från ditt konto så måste du länka till ett inlägg.

Jag såg att man kan länka till andras genom att hitta de tre prickarna uppe till höger.

https://instagram.com/fz.se?utm_medium=copy_link

Medlem
Skrivet av Marooned:

Det är bara att skriva instagram.com/dittanvändarnamn

Ah vad smidigt. Tack


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Du kan logga in på webbläsaren och hitta länk där också. Men för att länka från ditt konto så måste du länka till ett inlägg.

Jag såg att man kan länka till andras genom att hitta de tre prickarna uppe till höger.

https://instagram.com/fz.se?utm_medium=copy_link

Tack för info


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Mario

1up

Edit: det kuliga med 1up är att man kan dutta till musik. Roligt.

Håller på att leka med 3D. Misslyckades men kommer ändå att lägga upp bilden senare. Just nu är jag helt insnöad på spelkaraktärer.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag VET att ni är många som sitter och trycker på saker att dela med er av. Vad som helst. En staty, ett målat rum, en byggd möbel, en låt, en text, etc.

Tråligt om detta endast blir Freakons atelje.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skriv svar