Konami firar Castlevania med exklusiva NFT-auktioner

eld
Medlem
Skrivet av Ender:

Jag gillar att du tror att "hela tanken" med NFT är att du som konsument ska få något fört dina pengar...det gjorde nog min dag faktiskt

Du kan fortfarande "copy paste" på nätet, skillnaden är bara att nu slipper du betala butikspriset för kopian av en digital sak, nu kan du istället betala hur mycket som helst. Bra va?

Nästa gång någon säger "du, jag har värsta dealen på G, men det är bråttom, snart kommer alla känna till det här!" så gäller det att inte tänka efter all, utan hala upp kreditkortet direkt...det är nya tider nu förstår du.

Jag tror de flesta vet att de inte får något av värde, men suget hos folk är att de tror att saken de köper kommer bli mycket mer värt och att de kommer tjäna pengar.

Hade de inte kunnat sälja vidare sin jpg så hade dessa inte sålt, oavsett om det var en NFT.

Medlem

Det som hade gjort mig glad vore en nyhet att de ska släppa ett nytt (helst 2D) Castlevania!
Eller varför inte en Game & Watch-variant; är säker på att Nintendo skulle vara ok med det, om de har med ett par NES-spel på den.
Mer Castlevania åt folket

123
Skriv svar