Gammal kärlek rostar aldrig! Rust har sålt i 12,5 miljoner exemplar

Robot
Gammal kärlek rostar aldrig! Rust har sålt i 12,5 miljoner exemplar

Släpptes i early access för åtta år sedan.

#rust


Megadelux

Synd att dom gått ifrån survival så mycket och inte cripplar grupper. För en solospelare på en high-pop server kan det vara ganska kärvt minst sagt. Jag har ett gäng jag lirar med ett par gånger om året och jag personligen finner basbyggandet och craftingen mest rolig.

Medlem

Älskar basbyggandet, hatar de tvingande resets... Så jag slutade spela tyvärr. Tråkigt för spelet var riktigt kul, men jobbigt att allt bara resettas utan att du har möjlighet att behålla nåt du byggt.

Medlem

Jag spelar det fortfarande, men mest på moddade servrar för jag orkar inte allt farmande. Hade ett tag egna servrar (X10 och X100).


signatur

Jätteintressant information.

Har aldrig haft tid att testa det, ser "mysigt" ut om man kan skriva så.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Provade det här pånytt för ett tag sen och det är riktigt nedrans bra...

Dom har ju typ gjort Valheim fast 50ggr bättre gjort rakt under snoken på folk.

Om du inte har provat:
Mekaniskt är det typ Valheim fast sjukvapen å grejjer.

Survival PvE i delad värld med PvP

NYBÖRJARE:
Spela på beginner/lowpop servrar... Folk kan va jobbi


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Älskar basbyggandet, hatar de tvingande resets... Så jag slutade spela tyvärr. Tråkigt för spelet var riktigt kul, men jobbigt att allt bara resettas utan att du har möjlighet att behålla nåt du byggt.

Skulle inte funka rent mekaniskt tänker jag... Det skulle vara omöjligt att börja spela själv där det kryllar av folk som har allt...
Man kan väl typ starta en egen server som man kan spela på infinite.. eller?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av renod:

Synd att dom gått ifrån survival så mycket och inte cripplar grupper. För en solospelare på en high-pop server kan det vara ganska kärvt minst sagt. Jag har ett gäng jag lirar med ett par gånger om året och jag personligen finner basbyggandet och craftingen mest rolig.

Aa folk som dödar en kan skada, alltså... Men det skulle bli torrt rätt snabbt utan något som gick emot en.

När du väl designat din fetbas en gång, dock. Så går det snabbt att göra det igen.. Det är ju mest planerandet osv som tar tid.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag började spela Rust nästan direkt efter det kom ut och va en aktiv spelare fram till 2-3år sen.
Rust kommer nog alltid vara ett av mina bästa spelupplevelser.
Hjärtklappningen när man antingen raider någon eller blir radda själv, lyckan av att "vinna" åt sig en massa resurser och ilskan/depressionen när man förlorat allt man byggt upp. Helt otroligt!

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Skulle inte funka rent mekaniskt tänker jag... Det skulle vara omöjligt att börja spela själv där det kryllar av folk som har allt...
Man kan väl typ starta en egen server som man kan spela på infinite.. eller?

Nej, inte ens en egen server såvida man inte stänger av alla uppdateringar osv, men då kommer ingen kunna spela på din server då de har en nyare klient och kan inte ta ner en äldre. Så de tvingar på resets med sina uppdateringar... ny serverprogramvara = ny karta, och nyare klienter kan inte ansluta till äldre servrar.

Rent spelmekaniskt kanske det inte funkar, men är det upp till spelskaparna att bestämma dina resets? Borde ju vara upp till servermanagern att bestämma det.. precis som att jag bestämmer att göra en reset av min Space Engineers-karta osv. Känns ju iaf som något de skulle vinna stort på att införa persistent maps och låta admin välja resets istället.

Men men, nu är det som det är. Älskade spelet, men de förlorade mig som spelare när de wipat en 50-60 timmars gameplay för mig och allt jag och polare byggt försvann vid en uppdatering.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Rent spelmekaniskt kanske det inte funkar, men är det upp till spelskaparna att bestämma dina resets? Borde ju vara upp till servermanagern att bestämma det..

Beror på IMO...

Om dom designar spelet runt att världen ska resettas varje vecka eller liknande spelmekaniskt osv så känns det rimligt att inte tillåta tycker jag.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar