Frågor om Elden Ring

Medlem
Frågor om Elden Ring

Denna tråd skapade jag för att man ska kunna ställa frågor om Elden Ring. Jag kan börja, kommer Elden Ring vara co-op?

Medlem
Skrivet av NizzeG:

Denna tråd skapade jag för att man ska kunna ställa frågor om Elden Ring. Jag kan börja, kommer Elden Ring vara co-op?

Google är bra på att ge svar

https://www.ign.com/articles/elden-ring-multiplayer-co-op-pvp


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Frilansare

Äsch, nu ska vi inte google-döda bra frågetrådar!
Slänger in (det googlade) svaret här

Will Elden Ring have co op?
The co-op side of Elden Ring allows you to summon other players into your game using summoning signs, similar to what you might have experienced in the Dark Souls series. In Elden Ring, you can assemble teams of up to four players. ... You might need co-op help in Elden Ring's boss battles.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Will Elden Ring have co op?
The co-op side of Elden Ring allows you to summon other players into your game using summoning signs, similar to what you might have experienced in the Dark Souls series. In Elden Ring, you can assemble teams of up to four players. ... You might need co-op help in Elden Ring's boss battles.

Riktigt synd att man ej kommer kunna använda sin häst i co-op.

Medlem
Skrivet av Dischange:

Riktigt synd att man ej kommer kunna använda sin häst i co-op.

För min del kan det kvitta faktiskt. Tror co-op mest kommer handla om bossar/svåra områden och då teleporterar man dit eller blir summonad till platsen. Att roama runt med grabbarna på häst kanske skulle vara lite kul en stund men ser annars in anledning.

Vad är det du känner vi kommer sakna utan denna feature?

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av sumodl:

Vad är det du känner vi kommer sakna utan denna feature?


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av sumodl:

För min del kan det kvitta faktiskt. Tror co-op mest kommer handla om bossar/svåra områden och då teleporterar man dit eller blir summonad till platsen. Att roama runt med grabbarna på häst kanske skulle vara lite kul en stund men ser annars in anledning.

Vad är det du känner vi kommer sakna utan denna feature?

Föredrar att spela solo, men för kamrater som endast är intresserade av co-op upplevelsen så skulle det vara smidigt.
PvP-dueller på hästrygg skulle kunna bli rätt fräckt också.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Äsch, nu ska vi inte google-döda bra frågetrådar!
Slänger in (det googlade) svaret här

Will Elden Ring have co op?
The co-op side of Elden Ring allows you to summon other players into your game using summoning signs, similar to what you might have experienced in the Dark Souls series. In Elden Ring, you can assemble teams of up to four players. ... You might need co-op help in Elden Ring's boss battles.

Synd. Hade hoppats på att kunna köra co-op i mer än bara bossfights. Aja är inte helt förvånad

Medlem

Vad kommer ni börja med för typ av karaktär? Jag kommer nog i vanlig ordning att göra en char som heter Ove och är renodlad krigare. Kommer svinga större vapen om det finns såsom 2h yxa eller hammare. Gillar när mobsen flyger bak av smällen så jag lider aldrig av att det går segt att svinga. Kommer försöka ha så pass tung rustning men att det ändå inte blir fat-roll.

Magi får komma i genomspelning 2


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Medlem

Ska försöka fixa en snabb agil tös som använder sig av svärd/katana/spears.
Ingen aning vad det finns för spells som stärker vapen, men finns det något som liknar mortal blade från sekiro och bestowal ninjutsun så blir jag väldigt glad

Andra genomspelningen blir det magi här med, för de såg så balla ut!


signatur

🖥 i5 9600k || RTX 2080 || Z390 || 16GB DDR4 || ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Ska försöka fixa en snabb agil tös som använder sig av svärd/katana/spears.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Äsch, nu ska vi inte google-döda bra frågetrådar!
Slänger in (det googlade) svaret här

Will Elden Ring have co op?
The co-op side of Elden Ring allows you to summon other players into your game using summoning signs, similar to what you might have experienced in the Dark Souls series. In Elden Ring, you can assemble teams of up to four players. ... You might need co-op help in Elden Ring's boss battles.

Nice!
Jag var helt säker på att det var 3 spelare.
Det här blir ju perfekt!

Medlem
Skrivet av NizzeG:

Synd. Hade hoppats på att kunna köra co-op i mer än bara bossfights. Aja är inte helt förvånad

Det kan man. Du har alltid kunnat köra co-op genom hela spelen Dark Souls-serien. Du kan dock inte summona in folk till din värld i zoner där du själv har dödat bossen sedan tidigare.


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Medlem
Skrivet av Dischange:

Föredrar att spela solo, men för kamrater som endast är intresserade av co-op upplevelsen så skulle det vara smidigt.
PvP-dueller på hästrygg skulle kunna bli rätt fräckt också.

Är man endast intresserad av co-op så är kanske inte Elden ring är ett spel för dem vare sig man kan rida eller inte, då det i grunden är singleplayer.

Men PvP på hästrygg kan jag hålla med om, det hade varit fett!

Medlem

Jag kommer nog ta det lugnt med progress också och när jag klarat en boss kommer jag stanna kvar och hjälpa andra folk som summar mig för att hjälpa dem med bossen, sånt är så otroligt uppskattat och roligt. Jolly cooperation!


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Medlem

Det verkar inte vara jättemycket hype om Elden Ring i svenska forum och discords vilket jag kan tycka är lite konstigt. Dark Souls - serien är väl stor här med?

Jag kommer att skapa den karaktär som har minst levels. FromSoftware brukar ju alltid ha en class som startar med låga stats och utan vare sig armor eller ett vettigt vapen. Jag hade aldrig vågat mig på det första gången jag spelade ett FromSoftware-spel men efter Bloodborne och Dark Souls känner jag att jag fått lite mer kött på benen och vill med Elden Rings release verkligen ta det sakta men säkert, och utforska varje area i sin takt. Är så otroligt taggad för släppet!

Kommer nog försöka utveckla min karaktär till något likt en paladin. Har aldrig kört med sköld i de tidigare spelen, och knappt använt magi. Så denna gång blir det tung rustning, stor sköld och en hammare i högerhanden, toppat med lite faith-magi.

Medlem

Jag har aldrig spelat Dark Souls men blev lite sugen på Elden Ring - jag gillar Fallout 3/4 och Skyrim osv... kommer detta spel påminna lite om de spelen?


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Moderator | Testpilot
Skrivet av socialarbetaren:

Jag har aldrig spelat Dark Souls men blev lite sugen på Elden Ring - jag gillar Fallout 3/4 och Skyrim osv... kommer detta spel påminna lite om de spelen?

Det skulle jag inte påstå.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Jag har aldrig spelat Dark Souls men blev lite sugen på Elden Ring - jag gillar Fallout 3/4 och Skyrim osv... kommer detta spel påminna lite om de spelen?

Du hittar nog några likheter mellan Elden Ring och Skyrim. Du skapar din egen karaktär och utvecklar den utifrån ditt eget tycke. Du utforskar grottor, borgar och ruiner för att dräpa varelser och hitta utrustning som vapen, rustningar och magier. Elden Ring väntas bli rätt öppet, så du är fri att utforska världen på ditt eget sätt. Troligtvis kommer det inte vara lika öppet som Skyrim, och vissa delar är säkert låsta bakom bossar och utmaningar. Det som gör att dessa spel skiljer sig rätt mycket från Skyrim är att de är utmanande och att mycket i spelet lämnas osagt.

Spelen är kända för att vara riktigt utmanande, och stora delar av dess charm är att övervinna utmaningarna i form av svåra bossar och farliga miljöer. Vissa bossar i Dark Souls 3 tog mig 50-60 försök, men känslan när jag till slut dödade dem är svår att beskriva.

Dessa spel brukar inte ha lika tydliga stories och quests. Mycket story hittas via beskrivningar på utrustning och föremål som plockas upp. Det blir lite som att pussla ihop storyn bit för bit. Det finns inte lika många karaktärer och de ger dig inte quests som loggas och markeras på en karta. Elden Ring verkar bli lite tydligare än dess föregångare, men var beredd på att inte ha lika tydliga mål.

Medlem
Skrivet av Fishyfajita:

Du hittar nog några likheter mellan Elden Ring och Skyrim. Du skapar din egen karaktär och utvecklar den utifrån ditt eget tycke. Du utforskar grottor, borgar och ruiner för att dräpa varelser och hitta utrustning som vapen, rustningar och magier. Elden Ring väntas bli rätt öppet, så du är fri att utforska världen på ditt eget sätt. Troligtvis kommer det inte vara lika öppet som Skyrim, och vissa delar är säkert låsta bakom bossar och utmaningar. Det som gör att dessa spel skiljer sig rätt mycket från Skyrim är att de är utmanande och att mycket i spelet lämnas osagt.

Spelen är kända för att vara riktigt utmanande, och stora delar av dess charm är att övervinna utmaningarna i form av svåra bossar och farliga miljöer. Vissa bossar i Dark Souls 3 tog mig 50-60 försök, men känslan när jag till slut dödade dem är svår att beskriva.

Dessa spel brukar inte ha lika tydliga stories och quests. Mycket story hittas via beskrivningar på utrustning och föremål som plockas upp. Det blir lite som att pussla ihop storyn bit för bit. Det finns inte lika många karaktärer och de ger dig inte quests som loggas och markeras på en karta. Elden Ring verkar bli lite tydligare än dess föregångare, men var beredd på att inte ha lika tydliga mål.

Tack för din tid och utförligt svar! Låter kanske som något för mig då, beroende på om man kan ställa in svårighetsgrader... 50-60 försök per boss har jag inte riktigt tiden eller tålamodet till i vardagen, däremot har jag alltid gillat singleplayer så kanske ändå får kolla upp det här lite mer, är nämligen sugen på något gött lir som man kan förlora sig i lite á la Witcher-förlora sig, dvs. ett litet universum man får lära sig.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Tack för din tid och utförligt svar! Låter kanske som något för mig då, beroende på om man kan ställa in svårighetsgrader... 50-60 försök per boss har jag inte riktigt tiden eller tålamodet till i vardagen, däremot har jag alltid gillat singleplayer så kanske ändå får kolla upp det här lite mer, är nämligen sugen på något gött lir som man kan förlora sig i lite á la Witcher-förlora sig, dvs. ett litet universum man får lära sig.

Svårighetsgrader är jag ganska säker på att det inte kommer finnas. Och skulle absolut inte säga att det är likt the witcher alls förutom att man spelar i tredje person. Är du ute efter ett rpg med uppdrag och story a la witcher är detta inte alls rätt spel.

Men för den sakens skull kan du såklart uppskatta det ändå.

Medlem

Finns ingen officiell diskussionstråden va? Fyra av 8 starterklass har iaf visats so far.


signatur

🖥 i5 9600k || RTX 2080 || Z390 || 16GB DDR4 || ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Kommer antroligen spela caster eller dex med någon form av daggerliknande tillhygge.

Medlem

Sen nätverks-testet har jag försökt hålla mig borta från alla nyheter och information som har med Elden Ring att göra. Första genomspelningen kommer bli med Bloody Wolf (startar med högre Vigor) om den klassen och stats fortfarande gäller den 25:e?

Medlem
Skrivet av dTexN:

Finns ingen officiell diskussionstråden va? Fyra av 8 starterklass har iaf visats so far.

#4230930 - Skapade denna för några dagar sedan om folk är intresserade

1
Skriv svar