Elden Ring - Den stora tråden! Skriv av er här

Medlem
Skrivet av Korvspad:

Jag använder xbox one-kontroll på PC och den tappade också kontakt i olika spel när jag körde bluetooth, så nu använder jag sladd istället. Gött att slippa batterierna med 😊

Skrivet av ninjalulz:

Verkar som att ”många” har problem när det kommer till just PC med Xbox-kontroll och väldigt få när det gäller konsolspelande (knappt några resultat på Elden Ring’s subreddit).

Har dessvärre ingen längre sladd liggandes dock så har jag testat med en tidigare Xbox One-kontroll i cirka 20-30 min utan att den tappade anslutning så det kan faktiskt röra sig om att min primära kontroll börjar ge upp gradvis (kan vara för tidigt att ropa hej än så länge dock)

Vet inte om ni som tappar kontakten med bluetooth använder den officiella Xbox dongeln som man kan köpa till.
Vad jag förstår så använder inte Xbox kontrollers traditionell bluetooth även om den möjligheten finns. Kör jag med den inbyggda bluetooth signalen som finns inbyggd i moderbordet så tappar jag också kontakten. Med V2 dongeln fungerar det hur bra som helst. Har även en till v2 dongel till min Steam deck dock och fungerar perfekt där också.

"Microsoft has a standard called Xbox Wireless that's built into a few computers, though it's likely not part of yours. So to sync your Xbox controller and PC wirelessly without Bluetooth, you'll need to buy the Xbox Wireless Adapter.
This adapter lets you connect your Xbox controller to your PC wirelessly, through the same proprietary connection used by your Xbox console. Keep in mind that it's not officially supported for Windows 11."

"Xbox Wireless vs Bluetooth
At this stage, you might be wondering why Microsoft doesn’t simply rely on Bluetooth to connect Xbox accessories. After all, both protocols support wireless pairing and Bluetooth can be found on a massive range of wireless devices across the market – including Xbox’s own.

Ultimately, it comes down to bandwidth and interference.

Xbox Senior Hardware Program Manager Gabi Mitchel previously told WindowsCentral that the wireless signal in the Series X and Series S predecessor, the Xbox One, is capable of supporting up to 8 controllers and headsets while maintaining sub-8ms latency. That’s in contrast to Bluetooth’s 2 controllers. "


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Vet inte om ni som tappar kontakten med bluetooth använder den officiella Xbox dongeln som man kan köpa till.
Vad jag förstår så använder inte Xbox kontrollers traditionell bluetooth även om den möjligheten finns. Kör jag med den inbyggda bluetooth signalen som finns inbyggd i moderbordet så tappar jag också kontakten. Med V2 dongeln fungerar det hur bra som helst. Har även en till v2 dongel till min Steam deck dock och fungerar perfekt där också.

"Microsoft has a standard called Xbox Wireless that's built into a few computers, though it's likely not part of yours. So to sync your Xbox controller and PC wirelessly without Bluetooth, you'll need to buy the Xbox Wireless Adapter.
This adapter lets you connect your Xbox controller to your PC wirelessly, through the same proprietary connection used by your Xbox console. Keep in mind that it's not officially supported for Windows 11."

"Xbox Wireless vs Bluetooth
At this stage, you might be wondering why Microsoft doesn’t simply rely on Bluetooth to connect Xbox accessories. After all, both protocols support wireless pairing and Bluetooth can be found on a massive range of wireless devices across the market – including Xbox’s own.

Ultimately, it comes down to bandwidth and interference.

Xbox Senior Hardware Program Manager Gabi Mitchel previously told WindowsCentral that the wireless signal in the Series X and Series S predecessor, the Xbox One, is capable of supporting up to 8 controllers and headsets while maintaining sub-8ms latency. That’s in contrast to Bluetooth’s 2 controllers. "

Det är ju det, spelar på en Xbox Series X konsol så en officiell Xbox dongle borde inte vara nödvändigt för min del och än så länge har det bara hänt när jag har lirat Elden Ring.

Verkar dock som att vissa zoner är värre än andra, t.ex. Leyndell där anslutningen bröts stup i kvarten.

Medlem

Igår när jag såg annonseringen för dlct så tänkte jag ''vaati kommer säkert göra 15min video utifrån detta''
och ja... haha


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Alltså nääe. Vafan. Måste skriva av mig lite.

Efter ett par månaders avbrott under sommaren tog jag upp Elden Ring igen med planen att klara spelet. Det har varit svårt att komma ihåg var jag var i alla olika questlines och vilka grottor som redan utforskats och avklarats. Vissa bossar tog det tokstopp på. Castle Sol exempelvis.

Så hamnade jag efter mångt och mycket hos slutbossen i Crumbling Farum Azula och där har jag harvat ett bra tag. Jag har backat och levlat upp, bytt build ett par gånger... men så idag....

Efter ett par försök bara satt det. Jag gjorde knappt av med några flasks ens.
Gött, det blev en massa runes och en remembrance att duplicera. Levlade upp och tog mig vidare. Första bossen i Ashen capital oneshottades. Runor användes och det levlades upp.
Andra bossen, Godfrey/Hoarah oneshottades. Lost grace nuddades, flaskor fylldes på och stärkt av mitt ownage rusade jag upp för trappan och genom den gyllene dimman. Utan att tänka på att jag nyss fått 300k runor.
Slutbossen oneshottades den också. Förutom den lilla detaljen att det bara var en jäkla marionett innan DEN RIKTIGA SLUTBOSSEN. Som såklart mer eller mindre oneshottade mig.

Det var då jag kom ihåg de 300k runorna

...som såklart nu inte finns längre eftersom JAG SUGER PÅ ELDEN RING!!!!!!!!!!!!111oneone

Avstängd

Nu i efterhand känns inte spelet speciellt minnesvärt. Det var mycket kvantitet istället för kvalitet.
Var några coola områden men utöver det föredrar jag en mindre till storleken mysig värld som man kan springa igenom flera gånger som i Dark Souls.

Medlem
Skrivet av Faceplant:

Nu i efterhand känns inte spelet speciellt minnesvärt. Det var mycket kvantitet istället för kvalitet.
Var några coola områden men utöver det föredrar jag en mindre till storleken mysig värld som man kan springa igenom flera gånger som i Dark Souls.

Jag spelar Dark Souls nu efter Elden Ring och än så länge föredrar jag Elden Ring alla dagar i veckan.
Om så bara för att det känns som att jag har betydligt bättre kontroll över karaktären i Elden Ring.

Medlem
Skrivet av Faceplant:

Nu i efterhand känns inte spelet speciellt minnesvärt. Det var mycket kvantitet istället för kvalitet.
Var några coola områden men utöver det föredrar jag en mindre till storleken mysig värld som man kan springa igenom flera gånger som i Dark Souls.

Håller helhjärtat inte med. Spelet var väldigt minnesvärt, ett äventyr man sent kommer glömma.

Självklart finns det saker man kan förbättra och göra annorlunda. Men tycker spelet höll hög kvalité rakt igenom, även om det fanns vissa upprepningar så tycker jag det unika väger upp det.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Tycker också det var minnesvärt.
Mitt första FromSoft spel jag spelade.
Nästa spel känner jag dock måste komma med nå nytt jag vill inte köra ett ReSkinnat elden ring.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tycker också det var minnesvärt.
Mitt första FromSoft spel jag spelade.
Nästa spel känner jag dock måste komma med nå nytt jag vill inte köra ett ReSkinnat elden ring.

Kan tipsa om Sekiro och Armored Core 6 om du vill ha något som skiljer sig från Elden Ring. Fantastiska spel båda två.

Miyazakis nästa spel lär förmodligen ha sina grunder taget från hans Souls-formula, men jag tror det kommer skilja sig tillräckligt mycket för att vara något eget. Ungefär som Dark Souls, Bloodborne, Armored Core 6, Sekiro skiljer sig åt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Faceplant:

Nu i efterhand känns inte spelet speciellt minnesvärt. Det var mycket kvantitet istället för kvalitet.
Var några coola områden men utöver det föredrar jag en mindre till storleken mysig värld som man kan springa igenom flera gånger som i Dark Souls.

Spännande take. Jag har lite motsatt upplevelse. För egen del är nog Elden Ring, jämte diverse titlar jag stötte på i min barn- och ungdom, bland mina mest minnesvärda upplvelser. Så här i efterhand inbillar jag mig nog att det var ännu bättre än det kanske faktiskt var.

Kanske lite mycket kvantitet, ja, men själva helhetsupplevelsen förblir större än det mest annat jag spelat. Det råkade också vara mitt första From Software-spel och förutom Sekiro (som jag nog hade ännu roligare med, helt ärligt) så har jag inte känt något vidare sug efter Dark Souls-spelen. Undantaget är Bloodborne som jag kommer förboka på två komma fyra sekunder, den dagen det äntligen kommer en PC-port eller remaster av det.

Medlem
Skrivet av Faceplant:

Nu i efterhand känns inte spelet speciellt minnesvärt. Det var mycket kvantitet istället för kvalitet.
Var några coola områden men utöver det föredrar jag en mindre till storleken mysig värld som man kan springa igenom flera gånger som i Dark Souls.

Håller inte alls med faktiskt. Jag tyckte att det var ett extremt minnesvärt spel med många coola ögonblick, områden, bossar, designs osv som alla sitter fastklistrade på min näthinna nästan 2 år senare. Jag skulle nog vilja säga att det var det mest minnesvärda nya spelet på säkert 10 år för egen del.

Avstängd
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Spännande take. Jag har lite motsatt upplevelse. För egen del är nog Elden Ring, jämte diverse titlar jag stötte på i min barn- och ungdom, bland mina mest minnesvärda upplvelser. Så här i efterhand inbillar jag mig nog att det var ännu bättre än det kanske faktiskt var.

Kanske lite mycket kvantitet, ja, men själva helhetsupplevelsen förblir större än det mest annat jag spelat. Det råkade också vara mitt första From Software-spel och förutom Sekiro (som jag nog hade ännu roligare med, helt ärligt) så har jag inte känt något vidare sug efter Dark Souls-spelen. Undantaget är Bloodborne som jag kommer förboka på två komma fyra sekunder, den dagen det äntligen kommer en PC-port eller remaster av det.

Då är det nog inte så konstigt att detta spel var minnesvärt om det var ditt första From Software-spel.
Brukar vara så att det första Souls-spelet man spelade har en speciell plats i ens hjärta för att det var den första upplevelsen av sitt slag.
Och då har vi också väldigt olika utgångspunkter.

Själv föredrar jag en mindre pocket-värld där allt känns lite mer meningsfullt. Blev mycket att bara rida runt i Elden Ring, samt alla copypastade grottor. Redan vid Alteus Plateu började min utforskarglädje sina och i huvudstaden och Mountaintops of the Giants var den helt borta. Illusionen försvann lite.

Och du säger ju själv att du förmodligen föredrar Sekiro...

Själv skulle jag rekommendera Dark Souls 1 som enligt mig har överlägset bäst värld och mest magisk stämning. Det är dock förmodligen det minst förlåtande så om man är van vid de lite mer strömlinjeformade senare spelen kan upplevelsen vara lite chockartad i början.

Medlem
Skrivet av Faceplant:

Då är det nog inte så konstigt att detta spel var minnesvärt om det var ditt första From Software-spel.
Brukar vara så att det första Souls-spelet man spelade har en speciell plats i ens hjärta för att det var den första upplevelsen av sitt slag.
Och då har vi också väldigt olika utgångspunkter.

Själv föredrar jag en mindre pocket-värld där allt känns lite mer meningsfullt. Blev mycket att bara rida runt i Elden Ring, samt alla copypastade grottor. Redan vid Alteus Plateu började min utforskarglädje sina och i huvudstaden och Mountaintops of the Giants var den helt borta. Illusionen försvann lite.

Själv skulle jag rekommendera Dark Souls 1 som enligt mig har överlägset bäst värld och mest magisk stämning. Det är dock förmodligen det minst förlåtande så om man är van vid de lite mer strömlinjeformade senare spelen kan upplevelsen vara lite chockartad i början.

Det spelar nog ingen roll om det är ens första FromSoftware-spel eller inte, ett minnesvärt spel är ett minnesvärt spel, vilket uppenbarligen många tycker, både veteraner och nykomlingar.

Sen får man självfallet tycka och känna vad man vill om Elden Ring(behövs detta ens nämnas?).


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Faceplant:

Själv föredrar jag en mindre pocket-värld där allt känns lite mer meningsfullt. Blev mycket att bara rida runt i Elden Ring, samt alla copypastade grottor. Redan vid Alteus Plateu började min utforskarglädje sina och i huvudstaden och Mountaintops of the Giants var den helt borta. Illusionen försvann lite.

Och du säger ju själv att du förmodligen föredrar Sekiro...

Det köper jag. Jag har känt mig väldigt less på öppna spelvärldar, jag också, men Elden Ring är det första spel på mycket länge där jag känner att jag upptäcker en värld snarare än att världen väntar på att upptäckas av mig. Det står i motsats till lex Ubisoft, det här med att ha en karta som är sprängfylld med skit. Jag känner ingen lust att upptäcka det som jag redan vet finns. Elden Ring är utformat lite mer som ett riktigt äventyr. Om jag på något sätt skulle kliva rätt in i spelet, då skulle världen te sig så som den gör när jag spelar. Jag ser väldiga byggnader, slott och annat ballt långt borta, men jag vet ingenting mer om dem än det jag ser. Spelet belönar utforskning, och att frånta spelaren kunskap och att våga göra delar av dess innehåll möjligt att helt och hållet gå miste om, visade sig ju vara ett framgångsrecept. För mig är det stark tobak, att jag inte vet vad jag kommer att stöta på men att jag är tillräckligt lockad att ta reda på det. Få andra spel har den inverkan.

En vacker dag ska jag prova på första Dark Souls, inte minst med tanke på har stor behållning jag har haft av de oblyga kopiorna Mortal Shell och Lies of P på senare tid, men jag ser också Elden Ring och Sekiro som två rätt väsensskilda spel. För mig var den stora behållningen av Elden Ring att återupptäcka värdet av utforskning. Sekiro, å sin sida, hade jag liksom roligt med - uteslutande för dess fantastiska stridssystem. Det är lite som pizza och pannkaka. Jag älskar dem båda, men av olika anledning.

Medlem
Skrivet av Faceplant:

Nu i efterhand känns inte spelet speciellt minnesvärt. Det var mycket kvantitet istället för kvalitet.
Var några coola områden men utöver det föredrar jag en mindre till storleken mysig värld som man kan springa igenom flera gånger som i Dark Souls.

Drömmen är ju att det kom ut ett nytt Bloodborne 2. (Spelar nu lies of p)

Personligen körde jag ut Elden Ring igen för kanske 5e gången aldeles nyligen. Suget på dlc paketet är stort, hoppas det är mycket dom lägger till. Jag kommer troligtvis spela om Elden ring flera gånger till.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Tycker Elden Ring är deras bästa efter Bloodborne. Otroligt minnesvärt enligt mig. Sällan har jag känt sån upptäckarglädje och en vilja att undersöka precis allt. Älskar hur man kan göra det mesta helt i den ordning man själv vill. Lätt att spela helt annorlunda varje genomspelning.

Finns såklart saker som kunde varit bättre. Jag hade önskat att crafting var lite "roligare" i brist på bättre ord. Det finns egentligen inte så många anledningar att använda systemet förutom att göra greases eller krukor. Hade även önskat större väderskillnader. Regnet känns riktigt b faktiskt. Det är alltid lite dugg bara aldrig något ösregn och verkar mest vara som en liten textur över ens gubbe. Lite fler roliga tårar till physics-flaskan och inte mest bara öka denna färdigheten.

Egentligen mest smågrejer när man ser på det stora hela. Lätt ett 10/10 spel och jag ser fram emot dess dlc mer än något annat spel som ska komma.

Medlem
Skrivet av Ro-Jaws:

Tycker Elden Ring är deras bästa efter Bloodborne. Otroligt minnesvärt enligt mig. Sällan har jag känt sån upptäckarglädje och en vilja att undersöka precis allt. Älskar hur man kan göra det mesta helt i den ordning man själv vill. Lätt att spela helt annorlunda varje genomspelning.

Finns såklart saker som kunde varit bättre. Jag hade önskat att crafting var lite "roligare" i brist på bättre ord. Det finns egentligen inte så många anledningar att använda systemet förutom att göra greases eller krukor. Hade även önskat större väderskillnader. Regnet känns riktigt b faktiskt. Det är alltid lite dugg bara aldrig något ösregn och verkar mest vara som en liten textur över ens gubbe. Lite fler roliga tårar till physics-flaskan och inte mest bara öka denna färdigheten.

Egentligen mest smågrejer när man ser på det stora hela. Lätt ett 10/10 spel och jag ser fram emot dess dlc mer än något annat spel som ska komma.

Håller med om typ allt.

Tycker att föremål känns snåla. Man har diverse sömnmedel, gift, osv, men det känns aldrig rätt att använda det. Iaf inte för mig. Det glider in på craftingen som du skriver. Det känns underutvecklat.

Men utöver det, wow vilken upplevelse. Musiken, världen, färgerna, gameplayet. 10/10.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Har ett sånt grymt sug efter att återvända till den här världen. Spelar Dark Souls 3 för första gången just nu och det är makalöst bra även det men jag kommer på mig själv med att sakna Elden Ring. Jag har spelat FromSofts spel i helt fel ordning och det märks för även om det är sjukt bra blir man ändå lite besviken när man kör Dark Souls pga förväntningarna man har efter ER.

Är ganska tråkig när det kommer till de här spelen och kör i princip alltid strength builds. Tung rustning och ett stort jävla svärd, ingen magi eller något sånt utan ren råstyrka. Men jag funderar lite på att köra en dex/int build nästa gång. En samuraj med lite glintstone sorceries? Dags att bli varm i kläderna inför expansionen!
Men jag måste bli klar med DS3 och även Demon’s Souls som jag köpte till nya PS5an…

Medlem
Skrivet av Knalle:

Har ett sånt grymt sug efter att återvända till den här världen. Spelar Dark Souls 3 för första gången just nu och det är makalöst bra även det men jag kommer på mig själv med att sakna Elden Ring. Jag har spelat FromSofts spel i helt fel ordning och det märks för även om det är sjukt bra blir man ändå lite besviken när man kör Dark Souls pga förväntningarna man har efter ER.

Är ganska tråkig när det kommer till de här spelen och kör i princip alltid strength builds. Tung rustning och ett stort jävla svärd, ingen magi eller något sånt utan ren råstyrka. Men jag funderar lite på att köra en dex/int build nästa gång. En samuraj med lite glintstone sorceries? Dags att bli varm i kläderna inför expansionen!
Men jag måste bli klar med DS3 och även Demon’s Souls som jag köpte till nya PS5an…

Jag kör också alltid onga-bonga builds, älskar den stora klubban. 😀

Spelar om ER nu och kör DEX/INT. Stav i vänstran och Moonveil (katana som skalar med int och har sjukt bra weapon art) i högran. Funkar riktigt bra och det känns mycket annorlunda mot att köra enbart på STR. Rollspelar en del med mina summons, tidigare har jag mer eller mindre uteslutande kört med mimic.

Underbart spel!!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag kör också alltid onga-bonga builds, älskar den stora klubban. 😀

Spelar om ER nu och kör DEX/INT. Stav i vänstran och Moonveil (katana som skalar med int och har sjukt bra weapon art) i högran. Funkar riktigt bra och det känns mycket annorlunda mot att köra enbart på STR. Rollspelar en del med mina summons, tidigare har jag mer eller mindre uteslutande kört med mimic.

Underbart spel!!

Det är precis Moonveil Katana jag hade i åtanke när jag planerade min nästa build. Kan inte minnas att jag provade den under min första genomspelning men verkar vara ett bra vapen för en Dex/Int

Tror att jag som nybörjare även stirrade mig lite blind på rustningarna och dess poäng för försvar mot olika slags skada och element men känns som att det inte spelar så stor roll i längden utan bara ger ett marginellt bättre skydd. Däremot tycker jag hög poise är bra.
Ska pröva en mer ”lättklädd” approach nästa gång i alla fall.

Vad kör du för klass?
Bättre då att klä sin karaktär i lätt

Medlem

Fashion souls är det absolut viktigaste

Medlem
Skrivet av Knalle:

Det är precis Moonveil Katana jag hade i åtanke när jag planerade min nästa build. Kan inte minnas att jag provade den under min första genomspelning men verkar vara ett bra vapen för en Dex/Int

Tror att jag som nybörjare även stirrade mig lite blind på rustningarna och dess poäng för försvar mot olika slags skada och element men känns som att det inte spelar så stor roll i längden utan bara ger ett marginellt bättre skydd. Däremot tycker jag hög poise är bra.
Ska pröva en mer ”lättklädd” approach nästa gång i alla fall.

Vad kör du för klass?
Bättre då att klä sin karaktär i lätt

Jag börjde med Astrologer (tror jag den heter?). Lagt nästan alla poäng på INT och en del på DEX. Något enstaka på HP och FP.

Meteorite staff och gravity-nånting är grymt bra, speciellt i början. Båda går att få tidigt i Caelid.

Rustningars siffror betyder i mina ögon ingenting. Körde en maxad utrustning med försvar mot scarlet rot och det gav verkligen ingenting. Därför går fashion först.

Edit: kan varmt rekommendera Moonveil, riktigt kul vapen som ger magiker en roligare spelstil.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Längtar efter Shadow of the Erdtree!


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Längtar efter Shadow of the Erdtree!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag känner inget riktigt sug efter expansionen. Inte ännu, i alla fall. Elden Ring har legat på hyllan i lite mer än ett år nu och har nog inte startat upp det sedan jag såg eftertexterna. Det kändes lite som en bakfylla efteråt. För en som ogillar att spela flera titlar samtidigt, så tog det så mycket ur mig. Som senkommen till Soulsfesten var det liksom ett konstant nötande i 180 timmar. Har kilat in ett par andra soulslikes däremellan och har Lords of the Fallen som ligger och skvalpar omkring i pipelinen här runt ledigheterna. Tror att expansionen får ligga tills kommande höst. Jag brukar vilja ta mig an spel i sin helhet på nytt i samband med ett DLC, men efter fyra, fem veckors arbetstid i Elden Ring känner jag mig nog hemma för att bara kliva in i expansionen när suget väl faller på.

Sen krävs det nog inte mycket mer än en jävligt läcker screenshot för att omvända mig, men ändå.

Medlem

Jag är så jävla redo för expansionen. Lyckades ju klämma in 144h i Elden Ring under året, soulsskadad som jag är.

Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Jag känner inget riktigt sug efter expansionen. Inte ännu, i alla fall. Elden Ring har legat på hyllan i lite mer än ett år nu och har nog inte startat upp det sedan jag såg eftertexterna. Det kändes lite som en bakfylla efteråt. För en som ogillar att spela flera titlar samtidigt, så tog det så mycket ur mig. Som senkommen till Soulsfesten var det liksom ett konstant nötande i 180 timmar. Har kilat in ett par andra soulslikes däremellan och har Lords of the Fallen som ligger och skvalpar omkring i pipelinen här runt ledigheterna. Tror att expansionen får ligga tills kommande höst. Jag brukar vilja ta mig an spel i sin helhet på nytt i samband med ett DLC, men efter fyra, fem veckors arbetstid i Elden Ring känner jag mig nog hemma för att bara kliva in i expansionen när suget väl faller på.

Sen krävs det nog inte mycket mer än en jävligt läcker screenshot för att omvända mig, men ändå.

Är på samma våglängd, körde igenom ER en gång och då stressade jag lite på slutet eftersom jag började känna mig klar med det så jag missade en del. Precis som nu med CP2077 eller The Witcher 3 vill jag köra igenom hela spelet i samband med att expansionen släpps, förhoppningsvis kan man ta det lite lugnare nu när man vet vad man ger sig in på. Men om jag känner mig själv rätt lär jag tröttna och stressa igen!

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag börjde med Astrologer (tror jag den heter?). Lagt nästan alla poäng på INT och en del på DEX. Något enstaka på HP och FP.

Meteorite staff och gravity-nånting är grymt bra, speciellt i början. Båda går att få tidigt i Caelid.

Rustningars siffror betyder i mina ögon ingenting. Körde en maxad utrustning med försvar mot scarlet rot och det gav verkligen ingenting. Därför går fashion först.

Edit: kan varmt rekommendera Moonveil, riktigt kul vapen som ger magiker en roligare spelstil.

Det viktigaste är att nå 51 i poise så att fienden inte staggar dig när du gör dina spells/attacker.

Medlem
Skrivet av Knalle:

Har ett sånt grymt sug efter att återvända till den här världen. Spelar Dark Souls 3 för första gången just nu och det är makalöst bra även det men jag kommer på mig själv med att sakna Elden Ring. Jag har spelat FromSofts spel i helt fel ordning och det märks för även om det är sjukt bra blir man ändå lite besviken när man kör Dark Souls pga förväntningarna man har efter ER.

Är ganska tråkig när det kommer till de här spelen och kör i princip alltid strength builds. Tung rustning och ett stort jävla svärd, ingen magi eller något sånt utan ren råstyrka. Men jag funderar lite på att köra en dex/int build nästa gång. En samuraj med lite glintstone sorceries? Dags att bli varm i kläderna inför expansionen!
Men jag måste bli klar med DS3 och även Demon’s Souls som jag köpte till nya PS5an…

Demon souls är magiskt snyggt på Ps5, nästan så man vill köra om det och DS3's två expansioner är grymma, speciellt The Ringed City.

Medlem
Skrivet av Funkymook:

Det viktigaste är att nå 51 i poise så att fienden inte staggar dig när du gör dina spells/attacker.

Det är sant! Underlättar mycket.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skriv svar