Elden Ring - Den stora tråden! Skriv av er här

Medlem

Man vågar väl inte hoppas på Xbox directen nu ikväll...

Medlem
Skrivet av Ro-Jaws:

Man vågar väl inte hoppas på Xbox directen nu ikväll...

Ytterst tveksamt. Tror inte dom vill att deras nya stortitlar ska förlora rampljuset, men kan ju ha fel.

Det lär nog släppas en trailer på eget bevåg, gissar jag på.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Herren min Gud. Snälla, ge oss trailer och datum så fort det bara går. Tack på förhand. / Tarnished


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Ytterst tveksamt. Tror inte dom vill att deras nya stortitlar ska förlora rampljuset, men kan ju ha fel.

Det lär nog släppas en trailer på eget bevåg, gissar jag på.

Nej jag tror inte heller det men man har ju alltid hoppet

Medlem
Skrivet av Ro-Jaws:

Nej jag tror inte heller det men man har ju alltid hoppet

Jag tycker att det hade varit riktigt bra av MS att vara först med att visa upp Shadow of the Erdtree. Hade gett nödvändig luft under deras vingar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Då startar vi runda 3 ikväll! Blev så sugen på en str-build att det inte kan hjälpas!

en läcka på en Xbox kontroll med Elden ring Shadow of the erdtreee tema som skall släppas i februari gör att man tror nu att dlc:n kommer vid den tiden.

https://gamerant.com/elden-ring-controller-leak-dlc-release-d...


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

en läcka på en Xbox kontroll med Elden ring Shadow of the erdtreee tema som skall släppas i februari gör att man tror nu att dlc:n kommer vid den tiden.

https://gamerant.com/elden-ring-controller-leak-dlc-release-d...

Tyvärr fake.

Någon fanmade bild någon gjort.

https://twitter.com/thePSXGirl/status/1485716073919954944

"Bad news for the copium huffers

This is fake, pic source is fan art from Discord"

https://www.reddit.com/r/GamingLeaksAndRumours/comments/19f1a...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

"DLC IS NOW ON DEV-DUBUG"

https://www.reddit.com/r/Eldenring/comments/1agtrt2/dlc_is_no...

Vad innebär det då? Att vi är ett steg närmre release helt enkelt. Hur nära? Vem vet.

Kommentar tagen från Reddit:

"So, Steamdb pattern goes like this Development > Dev debug > Dev release > QA debug > QA release
We have two more important dates coming up i.e. Feb 8th Kadokawa financial report & Feb 14th Bandai Namco financial report. If Kadokawa financial report mentions DLC being their current/next focus then we're back
But, if its listed under Mid to Long term section then we are soooo done. That means DLC could be late this year or even next year
"

Så 8 och 14 februari är datum då vi kan få mer information hur pass nära expansionen är.

Ge oss trailer denna månad, hypen är maxad!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

"DLC IS NOW ON DEV-DUBUG"

https://preview.redd.it/duhgbto3a3gc1.png?width=1042&format=p...

https://www.reddit.com/r/Eldenring/comments/1agtrt2/dlc_is_no...

Vad innebär det då? Att vi är ett steg närmre release helt enkelt. Hur nära? Vem vet.

Kommentar tagen från Reddit:

"So, Steamdb pattern goes like this Development > Dev debug > Dev release > QA debug > QA release
We have two more important dates coming up i.e. Feb 8th Kadokawa financial report & Feb 14th Bandai Namco financial report. If Kadokawa financial report mentions DLC being their current/next focus then we're back
But, if its listed under Mid to Long term section then we are soooo done. That means DLC could be late this year or even next year
"

Så 8 och 14 februari är datum då vi kan få mer information hur pass nära expansionen är.

Ge oss trailer denna månad, hypen är maxad!

Hype!!!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Spänningen är olidlig!

Om vi går efter typisk FromSoftware-tidslinje så får vi Shadow of the Erdtree snart, för att sedan få en trailer på Miyazakis nya spel antingen till Summer Game Fest och/eller The Game Awards och release på det Q1 2025.

Expansionen är dock lite av en anomali då det tagit längre tid att utveckla.

Hur som helst, fina tider att vara ett FromSoftware-fan. :')


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Med tanke på hur länge dlc:t varit i utveckling, vågar vi hoppas på att det är mer innehåll än vad vi sett i tidigare dlc för exempelvis dark souls?

Bara det är bra så spelar det väl inte så stor roll men jag vill så gärna att det ska vara bra och långt ^^

Medlem

Jag har fortfarande inte bestämt om jag ska köra vidare DLC:t på en av mina gamla lvl 150-karaktärer eller spela igenom det med en ny. Gah, Finns inte tillräckligt med timmar på dygnet!!

Sen vet vi fortfarande inget om hur man kommer att ta sig till DLC:t och vilken svårighetsnivå det kommer att vara på områdena va?

Medlem
Skrivet av Fezk:

Spänningen är olidlig!

Om vi går efter typisk FromSoftware-tidslinje så får vi Shadow of the Erdtree snart, för att sedan få en trailer på Miyazakis nya spel antingen till Summer Game Fest och/eller The Game Awards och release på det Q1 2025.

Expansionen är dock lite av en anomali då det tagit längre tid att utveckla.

Hur som helst, fina tider att vara ett FromSoftware-fan. :')

Tanken på att det kommer ännu ett Miyazaki-spel efter Shadow of the Erdtree gör mig vimmelkantig.

Det är för mig obegripligt att man skulle kunna skapa något nytt efter att ha levererat det bästa någonsin inom sin branch som samtidigt är det bästa av allt man tidigare har skapat.

En expansion, sure.

Men ett helt nytt spel som håller samma, eller till och med högre, kvalité och som är en lika unik upplevelse som tidigare verk?!?!

Jag svimmar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Med tanke på hur länge dlc:t varit i utveckling, vågar vi hoppas på att det är mer innehåll än vad vi sett i tidigare dlc för exempelvis dark souls?

Bara det är bra så spelar det väl inte så stor roll men jag vill så gärna att det ska vara bra och långt ^^

Går bara att spekulera. Eftersom dom kallar det en "expansion" och inte DLC lär det vara relativt stort. Ryktena säger även att det är två DLC hopslagna till en, likt The Old Hunters blev till Bloodborne, så kan vi nog räkna med något matigt. Men kvalité > kvantitet är ju alltid att föredra.

Skrivet av Dudinkalv:

Jag har fortfarande inte bestämt om jag ska köra vidare DLC:t på en av mina gamla lvl 150-karaktärer eller spela igenom det med en ny. Gah, Finns inte tillräckligt med timmar på dygnet!!

Sen vet vi fortfarande inget om hur man kommer att ta sig till DLC:t och vilken svårighetsnivå det kommer att vara på områdena va?

Vi vet inte var man börjar eller svårighetsgrad nej, enbart spekulationer. Gissningsvis börjar man vid Mohg eller i närheten, ingen aning. Kanske efter slutet?

Skrivet av Freakon:

Tanken på att det kommer ännu ett Miyazaki-spel efter Shadow of the Erdtree gör mig vimmelkantig.

Det är för mig obegripligt att man skulle kunna skapa något nytt efter att ha levererat det bästa någonsin inom sin branch som samtidigt är det bästa av allt man tidigare har skapat.

En expansion, sure.

Men ett helt nytt spel som håller samma, eller till och med högre, kvalité och som är en lika unik upplevelse som tidigare verk?!?!

Jag svimmar.

Hehe ja, ska bli jäkligt intressant och se vad Miyazaki och teamet har kokat ihop.

Det kan ju bli en till avstickare likt Sekiro istället för något nytt "Souls"-igt eller open-world. Inte mig emot dock, jag älskar Sekiro så.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det gick väl något rykte, nån leak, att nästa skulle vara något 1800-tals grej med fokus på magi om jag inte missminner mig. Lät intressant. Jag hade gärna sett någon undervattensgrej eller någon biomekanisk mardröm som nästa. Eller kanske något mörkt djungelstuk med aztek/maya influenser.

Medlem
Skrivet av Ro-Jaws:

Det gick väl något rykte, nån leak, att nästa skulle vara något 1800-tals grej med fokus på magi om jag inte missminner mig. Lät intressant. Jag hade gärna sett någon undervattensgrej eller någon biomekanisk mardröm som nästa. Eller kanske något mörkt djungelstuk med aztek/maya influenser.

Jo läste också om dessa rykten förra året, "Project Spellbound" eller "Spellbound" är namnet som florerade. Men av det jag läste så lät det mest som påhitt och källorna lät väl inte direkt jättepålitliga. Oftast stämmer saker när flertalet av dom kändare namnen börjar nämna samma saker, men ibland kommer det någon random läcka från ingenstans.

Vi väl se. Förhoppningsvis får vi en teasertrailer i sommar.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Nån annan som tror Miquella är en Griffith-referens från Berserk (mangan)?

Medlem
Skrivet av Fezk:

Går bara att spekulera. Eftersom dom kallar det en "expansion" och inte DLC lär det vara relativt stort. Ryktena säger även att det är två DLC hopslagna till en, likt The Old Hunters blev till Bloodborne, så kan vi nog räkna med något matigt. Men kvalité > kvantitet är ju alltid att föredra.

Vi vet inte var man börjar eller svårighetsgrad nej, enbart spekulationer. Gissningsvis börjar man vid Mohg eller i närheten, ingen aning. Kanske efter slutet?

Hehe ja, ska bli jäkligt intressant och se vad Miyazaki och teamet har kokat ihop.

Det kan ju bli en till avstickare likt Sekiro istället för något nytt "Souls"-igt eller open-world. Inte mig emot dock, jag älskar Sekiro så.

Skrivet av Ro-Jaws:

Det gick väl något rykte, nån leak, att nästa skulle vara något 1800-tals grej med fokus på magi om jag inte missminner mig. Lät intressant. Jag hade gärna sett någon undervattensgrej eller någon biomekanisk mardröm som nästa. Eller kanske något mörkt djungelstuk med aztek/maya influenser.

Skrivet av Fezk:

Jo läste också om dessa rykten förra året, "Project Spellbound" eller "Spellbound" är namnet som florerade. Men av det jag läste så lät det mest som påhitt och källorna lät väl inte direkt jättepålitliga. Oftast stämmer saker när flertalet av dom kändare namnen börjar nämna samma saker, men ibland kommer det någon random läcka från ingenstans.

Vi väl se. Förhoppningsvis får vi en teasertrailer i sommar.

Jag har svårt att se att From skapar något nytt såhär efter release av både Elden Ring med kommande expansion och senaste Armored Core. Kreativiten måste ha någon gräns.

Därför tror jag att nästa spel från From är kopplat till Dark Souls eller Bloodborne. Säkra kort som fungerar som en mellanrätt innan nästa unika mästerverk.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag har svårt att se att From skapar något nytt såhär efter release av både Elden Ring med kommande expansion och senaste Armored Core. Kreativiten måste ha någon gräns.

Därför tror jag att nästa spel från From är kopplat till Dark Souls eller Bloodborne. Säkra kort som fungerar som en mellanrätt innan nästa unika mästerverk.

Jag tror det blir ett nytt IP från Miyazaki, han har sagt att han inte är förtjust i uppföljare och inte har några planer på uppföljare eller spinoffs till Bloodborne eller Dark Souls.

Detta var förvisso ett bra tag sen och kan ju ha ändrat sig, men känslan säger att vi kommer få något nytt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Nån annan som tror Miquella är en Griffith-referens från Berserk (mangan)?

Kan det säkert vara. Det är så mycket material från berserk i spelet. I love it.

Spelar en arcane build nu. 4e spelomgången. Fortfarande så jäkla kul och spännande spel.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Jag tror det blir ett nytt IP från Miyazaki, han har sagt att han inte är förtjust i uppföljare och inte har några planer på uppföljare eller spinoffs till Bloodborne eller Dark Souls.

Detta var förvisso ett bra tag sen och kan ju ha ändrat sig, men känslan säger att vi kommer få något nytt.

Hoppas att du har rätt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Det ser inte ut som det kom någon direkt information om expansionen från Kadokawas finansiella rapport idag, tyvärr. Det har dock varit lite aktivitet på SteamDB igen och även Elden Ring sektionen på Bandais hemsida har uppdaterats.

Ett citat som gjorde mig glad från rapporten var dock "the new ARMORED CORE VI: FIRES OF RUBICON has contributed beyond expectations". Missa inte detta fantastiska spel gott folk. FromSoftware visade återigen att dom kan annat än Souls-spelen, tänker främst på AC6 och Sekiro då.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Blev rätt sugen att köpa, typiskt det inte är någon rea atm. FromSoftware spel har inte riktigt tilltalat mig innan men det är något med Elden Ring som får mig att vilja testa. Rädd för att det är för svårt men tänker att det finns assistans att få genom mp.
Blir nog antingen en Vagabond eller Samuraj, verkar vara bra klass att starta som noob om man går efter guider.

Medlem
Skrivet av Viggez:

Blev rätt sugen att köpa, typiskt det inte är någon rea atm. FromSoftware spel har inte riktigt tilltalat mig innan men det är något med Elden Ring som får mig att vilja testa. Rädd för att det är för svårt men tänker att det finns assistans att få genom mp.
Blir nog antingen en Vagabond eller Samuraj, verkar vara bra klass att starta som noob om man går efter guider.

Jag hade liknande tankar innan jag började spela. Dark souls är inte riktigt min grej, men det här var kul, även om jag inte lär palla att spela om det, eller ens spela expansionen. Elden ring är väldigt oförlåtande ibland, men samtidigt är vissa partier helt sanslöst enkla om man använder alla verktyg man får tillgång till, särskilt en bit in i spelet. Många gillar utmaningen och använder sig inte av allt. Dessutom är spelet open world, så du kan alltid farma lite om du fastnar och komma tillbaka. Den öppna spelvärlden tillsammans med de tajta striderna var det som var hela behållningen för mig; riktigt bra gjort. Jag spelade utan multiplayer, men jag tänker att det nog kan underlätta en del bossar.
Spelar inte så stor roll vad man väljer för klass tror jag, en bit in i spelet blir det även irrelevant. Mitt råd är att välja efter den typ av gameplay du vill ha i början.

Medlem

Jag har hittat en skatt.

En snubbe som har tecknat sin resa genom Elden Ring och som återberättar sin upplevelse genom "högläsning" ur sin bok.

Helt fantastiskt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag har hittat en skatt.

En snubbe som har tecknat sin resa genom Elden Ring och som återberättar sin upplevelse genom "högläsning" ur sin bok.

Helt fantastiskt.

https://youtu.be/CxMYD3YXzlQ?si=snk1ZRQGPU2s_uq3

Coolt. Får ta och glo sen.

Medlem

Det händer... det fucking händer!

Edit: Ser ut att bli en 3 minuter lång trailer.

This presentation will be 3 minutes long.
Language subtitles will be available.
Please use the YouTube caption tool to select your preferred language.

https://twitter.com/ELDENRING/status/1760076884237234234


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Så vackert. Jag måste medge att jag var skeptisk när jag såg bilden så jag fick kolla elden ring på twitter också 😅

YEEEEEAAAAAAASSSS vi är så redo!

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Så vackert. Jag måste medge att jag var skeptisk när jag såg bilden så jag fick kolla elden ring på twitter också 😅

YEEEEEAAAAAAASSSS vi är så redo!

Hehe skulle länkat källan, men extasen tog över(fick bli korrekt i nyhetstråden istället). Skulle aldrig länkat om det inte var the real deal, det är alldeles för elakt.

Nu jävlar kör vi!!!!!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skriv svar