Esports boxing club fortsätter ta form – Se den nya trailern

Robot
Esports boxing club fortsätter ta form – Se den nya trailern
Medlem

Ser ju schysst ut, men hur kommer dom lösa det hela med licenserna? Kommer det bli lite som Fifa vs Iss; dvs riktiga boxare vs hittepå namn å utseende?

Medlem

Fight Night vibbar <3
Men, varför utnyttjar inte flera utvecklare tex animerade normal maps? Jag vill se små och stora muskelrörelser, likt vad Rockstar gjorde i RDR2 med hästarna. Detta är ju ett perfekt spel att implementera det i! Ballt att kunna använda sig av det för att läsa motståndarens nästa move

Det är hög tid att pusha den tekniska delen inom det grafiska nu ffs, det behövs nytt ögongodis mer än bara standard grafiska uppgraderingar. Håller tummarna att ribban höjts markant i slutet av denna gen

Skribent
Skrivet av QuenchedAnger:

Ser ju schysst ut, men hur kommer dom lösa det hela med licenserna? Kommer det bli lite som Fifa vs Iss; dvs riktiga boxare vs hittepå namn å utseende?

Rostern

Här är hela rostern so far,

Skillnaden med tex FIFA är att alla boxare själva äger sitt utseende så jag tror de är fria att ge det till vem de vill. Detta gör det dock också lite marigt att licensera då man måste skriva kontrakt med alla boxare enskilt (där säkert lönerna skiljer sig också).


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av QuenchedAnger:

Ser ju schysst ut, men hur kommer dom lösa det hela med licenserna? Kommer det bli lite som Fifa vs Iss; dvs riktiga boxare vs hittepå namn å utseende?

Som det verkar så har de en rätt jäkla rejäl uppsättning riktiga boxare med åtminstone.
https://www.sportsgamersonline.com/games/fighting/esbc-roster...

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Rostern

Här är hela rostern so far,

Skillnaden med tex FIFA är att alla boxare själva äger sitt utseende så jag tror de är fria att ge det till vem de vill. Detta gör det dock också lite marigt att licensera då man måste skriva kontrakt med alla boxare enskilt (där säkert lönerna skiljer sig också).

Vill minnas att det var ett ganska stort jobb för EA att ordna licenser för alla boxare i Fight Night, om det är ett stort jobb för en sån enorm jätte som EA och det här är en indie studio...

Nog för att den där rostern ser helt otrolig ut!

Hoppas verkligen att detta blir bra!

Skribent
Skrivet av QuenchedAnger:

Vill minnas att det var ett ganska stort jobb för EA att ordna licenser för alla boxare i Fight Night, om det är ett stort jobb för en sån enorm jätte som EA och det här är en indie studio...

Nog för att den där rostern ser helt otrolig ut!

Hoppas verkligen att detta blir bra!

De ska ju ge alla boxaren sin personliga stil och rörelsemönster också, Om det innebär lite "färre" fighters men att alla är unika, då tar jag färre fighters alla dagar i veckan.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar