GTA V får nextgen-rea direkt – 75 % på PS5, 50 % på Xbox Series

Robot
GTA V får nextgen-rea direkt – 75 % på PS5, 50 % på Xbox Series

Rockstar måna om att du ska köpa GTA V (igen).

#grand-theft-auto-v, #gta-v


Medlem

Inte säker på om det blir något köp då jag inte känner något sug att spela GTA5 just nu. Men att det är dyrare på Xbox, som ska vara betydligt lättare att uppdatera (alltså mindre arbete för utvecklare), gör mig mindre sugen på köp.

När kommer det till min Nokia 3210?

Medlem

Av trailern till den här utgåvan att dömma så kunde man inte se någon som helst skillnad på den och tidigare versioner.

Det kvittar dock för mig, jag vägrar köpa det en gång till.

Medlem

Är ändå lite stolt över mig själv då jag inte har köpt någon version av GTA V än. Kommer jag köpa det för någon hundring till PS5? Högst tveksamt....

Medlem

"Nej, nu får det vara nog", låter som att jag redan har köpt spelet flera gånger tidigare men nej. Bara köpt PC-versionen och det finns ingen anledning för mig att köpa något mer.

eld
Medlem

Inget fiveMP på dessa plattformar, är det ens värt det?

ZF
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Inte säker på om det blir något köp då jag inte känner något sug att spela GTA5 just nu. Men att det är dyrare på Xbox, som ska vara betydligt lättare att uppdatera (alltså mindre arbete för utvecklare), gör mig mindre sugen på köp.

R kanske tyckte de inte fått in lika mycket därifrån i och med att de som hade det på 360 bara kunde fortsätta spela på One.

ZF
Medlem
Skrivet av eld:

Inget fiveMP på dessa plattformar, är det ens värt det?

Är inte GTA Online i princip redan F2P på alla plattformar?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Inte säker på om det blir något köp då jag inte känner något sug att spela GTA5 just nu. Men att det är dyrare på Xbox, som ska vara betydligt lättare att uppdatera (alltså mindre arbete för utvecklare), gör mig mindre sugen på köp.

Är det inte pga Sony och Rockstar varit tajta sen första GTA?
Playstation-spelare fick väl extra grejer med till GTA Online eller nåt sånt, har jag för mig iallafall. För vara glad att det inte är exklusivt första året... om man nu vill köpa det, tycker alla borde bojkotta det, så dom levererar GTA 6 någon gång.

Medlem

209,50kr för Xbox Series S/X


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av Cortex:

Är ändå lite stolt över mig själv då jag inte har köpt någon version av GTA V än. Kommer jag köpa det för någon hundring till PS5? Högst tveksamt....

GTA5 Premium Edition var gratis på Epic Store förut så du hade inte behövt köpa det om du ville ha det på PC

Medlem

Köpt det till PS3 och PS4. Nu räcker det för den här gången.

Medlem
Skrivet av Cortex:

Är ändå lite stolt över mig själv då jag inte har köpt någon version av GTA V än. Kommer jag köpa det för någon hundring till PS5? Högst tveksamt....

Då sitter vi i samma båt då, rätt bra båt om jag får säga det själv.

Medlem

Vad är ordinarie pris på ett så gammalt spel då? Procent rabatt säger ju absolut ingenting om vi inte vet priset?

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Vad är ordinarie pris på ett så gammalt spel då? Procent rabatt säger ju absolut ingenting om vi inte vet priset?

419kr i microsoft store på xboxen, 209,50kr med 50% rabatt


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Jag kör hellre om det på mitt PS4 som jag gör nu. Det finns ändå inget nytt… men när jag har köpt ett PS5 i framtiden kanske jag köper det fast på rea i framtiden.

Medlem

Någon som vet om man kan få över sin character i GTA online från PC till xbox i och med nysläppet?
Har försökt googla men hittar inget.
Om jag inte kan det så blir det absolut inget köp, annars kan jag fundera på det iaf

Medlem

Nej tack. Nu får det vara sluttjatat med GTA V.

Medlem
Skrivet av Cortex:

Är ändå lite stolt över mig själv då jag inte har köpt någon version av GTA V än. Kommer jag köpa det för någon hundring till PS5? Högst tveksamt....

Skrivet av Divion:

Då sitter vi i samma båt då, rätt bra båt om jag får säga det själv.

Synd, ni har missat ett grymt bra spel

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Synd, ni har missat ett grymt bra spel

Ganska överskattat i mina ögon. Å andra sidan så spelade jag det senast 2013 ^^.

Medlem

Lätt värt en hundring för bästa spelet som någonsin gjorts.

Medlem

"Jag har aldrig och kommer aldrig äga nån version av detta spelet" borde finnas som val


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Både bristen på releasetrailer och att dom dessutom kränger iväg spelet så otroligt billigt då tidigare omsläpp i princip varit fullpris eller där i närheten så känns det inte ens som Rockstar själva tror på sin produkt.

Förmodligen fick dom tänka om runt prissättningen efter kritikstormen efter höstens trailer och nu vill man bara se till att man mjölkar dom sista dropparna innan GTAVI.

Medlem

Jag har inte hunnit testa GTA V ännu, va nära på att köpa det till min ps3a men det blev aldrig av.

Nu skall jag köpa det på PS5 istället, kruxet är bara att jag inte äger någon PS5a. . . . .

Medlem

Behöver inte köpa det för fjärde gången.
PS3 -> PS4 -> PC!

Spelade igenom det på alla tre plattformarna, dock krävdes det en uppgradering av mitt grafikkort när det släpptes på PC, men från GTX580 till GTX980 gick jag från typ min inställningar runt 60FPS till max inställningar (minus kanske nån adv. inställning) runt 60FPS.

Dock kul att det hänger med till ytterligare en plattform och för många kanske det är första gången dom spelar GTA5, samt att vi oftast önskar många spela går och köra på nya konsoler, så det är väl en win-win medans vi väntar på GTA6.


signatur

Through the cables and the underground now

Medlem

Rätt säker på att jag fick det gratis på Epic games store.... bara en version också, inte en ny varannat år för nypris....
Konsollspelare lever ett konstigt liv där man får köpa om samma produkt år efter år

Medlem

Jag har spelat online delen ganska mycket på PS4 så jag kommer förmodligen skaffa detta också.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Synd, ni har missat ett grymt bra spel

Precis, lite märklig grej att vara stolt över. Men alla har väl nåt de är extra stolta över.

Medlem

Men är det ingen som tycker det är märkligt att PS5 var marknadsfört sig med att alla spel till PS4 fungerar till PS5? Det är för mig rätt konstigt att GTA5 ska bli en ny version och utan några egentliga uppdateringar.

12
Skriv svar