Rykte: Activision planerar att släppa fler remasters av gamla Call of Duty-spel

Robot
Rykte: Activision planerar att släppa fler remasters av gamla Call of Duty-spel

Istället för årliga nya Call of Duty-spel planerar Activision att komplettera med gamla klassiker.

#Activision, #Call-of-duty


Medlem

Hade varit kul med remake istället för att remastra ex cod mw2 med lite höjd upplösning. En remake av sp delen i cod 1 skulle varit riktigt kul.

Medlem

Hög tid att remastra Modern Warfare 3.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Hade varit kul med remake istället för att remastra ex cod mw2 med lite höjd upplösning. En remake av sp delen i cod 1 skulle varit riktigt kul.

En remake? Det blir väl typ samma sak i detta fallet?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Geeks Gaming

Om dom inte gör som de skräpet dom kalla CoD4 remaster så.

Skulle inte tacka nej till CoD2/Waw remaster om det är en ren remaster så vi inte ska behöva betala för kartor som va gratis till grundspelet. Kunna hosta egna servrar. Modda.

Medlem

En ordentlig remaster av det allra första Call of Duty + expansionen United Offensive vore fantastiskt. Riktigt bra single player-kampanjer som står sig än idag

Medlem
Skrivet av Knalle:

En ordentlig remaster av det allra första Call of Duty + expansionen United Offensive vore fantastiskt. Riktigt bra single player-kampanjer som står sig än idag

Nu snackar vi...

Medlem

oh en remake/remaster på Black Ops 1 hade jag inte sagt nej till!!


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

MW2s multiplayer hade varit guld

Medlem

Den nyheten hade känts naturligare igår. Men men, de får väl en lite polering och släpps till fullpris förstås.

Medlem
Skrivet av Rasmous:

MW2s multiplayer hade varit guld

Bästa MP till COD!
bra balans med perks och killstreaks. Kanske lite obalanserat med vapen men tycker det var mer skills än fokus på killstreaks.

Medlem

Knappast nyheter som gör att det rycker i baguetten va? Nu har jag inte lirat CoD på år och dar, tror jag senast spelade när Black Ops 2 var nytt. Hade det inte bara varit bättre att låta serien vila några år och ha fullt fokus på att göra något nytt och spännande av serien? Känns ju som att det där extra året inte lär göra mycket för serien i stort.

Medlem
Skrivet av Knalle:

En ordentlig remaster av det allra första Call of Duty + expansionen United Offensive vore fantastiskt. Riktigt bra single player-kampanjer som står sig än idag

Tyvärr så skulle de väl massakrera allting genom att alla soldater springer omkring med fel vapen, rödpunktsikten och dylikt som de gör i Vanguard...

Ivan försvarar Stalingrad med sin trogna M1 Garand med extra stort magasin och reflexsikte!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

En remake? Det blir väl typ samma sak i detta fallet?

Vad menar du?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Tyvärr så skulle de väl massakrera allting genom att alla soldater springer omkring med fel vapen, rödpunktsikten och dylikt som de gör i Vanguard...

Ivan försvarar Stalingrad med sin trogna M1 Garand med extra stort magasin och reflexsikte!

Fast sp delen tror jag de håller ren från sånt.

Geeks Gaming

Så istället för att släppa samma sak år efter år så…ska man släppa samma sak år efter år? 🤔

Skämt åsido så känns det ju faktiskt ganska vettigt att försöka göra något nytt under tiden man gör om det som fungerat tidigare.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Fast sp delen tror jag de håller ren från sånt.

Tyvärr inte! Jag höll på att sluta spela när japanerna försvarade en ö i stilla havet året 1942 utrustade med tyska STG44 med rödpunktsikten...

EDIT: I Cod: Vanguard så klart!

Skribent
Skrivet av Ender:

Den nyheten hade känts naturligare igår. Men men, de får väl en lite polering och släpps till fullpris förstås.

Hade koll på nyheten redan igår, men fick ha lite is i magen....vet ju aldrig vad som kan vara aprilskämt...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Cod 1 och 2 hade jag velat se nya versioner av, det var ju där man först blev torsk


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Knalle:

En ordentlig remaster av det allra första Call of Duty + expansionen United Offensive vore fantastiskt. Riktigt bra single player-kampanjer som står sig än idag

Ja lätt! Lirade första cod samt UO online som bara den back in the days. Var så jäkla kul, vi satt ett helt gäng på Teamspeak, var folk både härifrån men även folk från England, Tyskland o Nederländerna. Those were the days!


signatur

Nothing is power without Control

Skribent
Skrivet av monsterbenke:

Cod 1 och 2 hade jag velat se nya versioner av, det var ju där man först blev torsk

De är ju lite historia också idag då många började sin CoD-resa med Modern Warfare 1. Så jag är helt med på bollen att få nya versioner av 1 och 2.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Jozo:

Tyvärr inte! Jag höll på att sluta spela när japanerna försvarade en ö i stilla havet året 1942 utrustade med tyska STG44 med rödpunktsikten...

EDIT: I Cod: Vanguard så klart!

Ja men det är ju ett nytt spel och inte en remake av ett befintligt cod.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Ja men det är ju ett nytt spel och inte en remake av ett befintligt cod.

Vi får hoppas att så är fallet ifall de gör en remake

Medlem

Ska dom släppa det som en add-on i spelet och att man kan köra storyn )som dom gjorde i MW med MW 2? Eller ska dom inkludera olika gamla spel som i seasons i MP läget? Eller helt enkelt släppa ett befintligt spel för sig själv fast omgjort/omarbetet?

Medlem

Spontant känns ettan, tvåan och World at war mest relevevanta

Medlem

Hade inte sagt nej till det.

Dagens:
Modern Warfare 2019 (överskattad)
Cold War (Okej)
och Vanguard (Mest improviserat misslyckade)

Ingen av dessa mäter sig högt med Call of Duty spelen 2003-2012.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Har man inte gjort remaster/remakes redan? Ska man göra remaster/remakes på remakes/Remasters?

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Om dom inte gör som de skräpet dom kalla CoD4 remaster så.

Skulle inte tacka nej till CoD2/Waw remaster om det är en ren remaster så vi inte ska behöva betala för kartor som va gratis till grundspelet. Kunna hosta egna servrar. Modda.

CoD2 SP + moddad multiplayer😭 Kommer nog aldrig få ett så bra CoD igen. Sen lär vi aldrig se mod tools igen då dem släppte det till Blops3 och att det blev i princip en flopp. (kan ni tänka er, försena mod tools med minst ett år efter release och släppa nästa CoD innan mod toolsen kom ut till då förra årets CoD - att det kunde bli en flopp!)

Inaktiv

Låter lite komiskt ungefär som om EA skulle få för sig att göra någon remake av något tidigare NHL/FIFA spel

Medlem

Även fast jag inte tycker en remake eller remaster för MW2 eller Black Ops 1 (mina favoriter) behövs, så skulle jag inte säga nej till det. För då innebär det att tillräckligt med folk skulle börja spela det igen. Betalar gärna 300-500 för att spela samma spel fast med ett mer aktivt community igen.

12
Skriv svar