21 år tog det - nytt Dune-rts släpps 26 april

Robot
21 år tog det - nytt Dune-rts släpps 26 april

Men ni vet, det är early access som gäller numera.

#dune, #nortgard


Medlem

Var tvungen att räkna åren, men Emperor: Battle for Dune kom ut 2001. Så mig lurar ni inte!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Gubbgnäll: På min tid var det gratis att vara betatestare. Såg att Sony släpper demos till månadskostnad via högsta premien i ps+. Det var bättre förr!
Slut gubbgnäll.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av Boomer:

Var tvungen att räkna åren, men Emperor: Battle for Dune kom ut 2001. Så mig lurar ni inte!

Precis min tanke! battle for Dune var skitbra, spelade det runt 2003-2004 tror jag,.

Medlem

Kul, hoppas detta blir bra, alltid älskat Dune världen!


signatur

Spela spel är kul ibland.

FZ
Andreas Dimestam

Verkar inte vara ett klassiskt RTS, utan ett mer strategibetonat gameplay?

Medlem

Aa juste - Funcom..

Jag har hängt med dom länge - Sen Anarchy Online, Dreamfall: The Longest Journey är ett av mina favoritspel... Var hur hajp som helst på Age of Conan pre-release... Tyvärr hade dom bitit av mer än dom kunde tugga med det...

Aa, juste! The Secret World är faktiskt jävligt fett också.


signatur

subterranean homesick alien

Frilansare
Skrivet av Boomer:

Var tvungen att räkna åren, men Emperor: Battle for Dune kom ut 2001. Så mig lurar ni inte!

Skrivet av Ztreek:

Precis min tanke! battle for Dune var skitbra, spelade det runt 2003-2004 tror jag,.

Tack! Ni är matematikerna jag aldrig har varit. kram! (fixat)

Medlem

Både glad och ledsen på samma gång. Hade trott det skulle vara ett klassiskt RTS, men det verkar det inte vara

Medlem

känns mer som ett civ spel än ett rts... Civ räknas väl mer som ett 4x lite än ett pure RTS.

Älskar tanken med Dune, men filmerna är riktigt usla! Det är bara kult men inte speciellt bra... Nya filmen var inte heller speciellt bra! Nej det blir nog pass på detta, gillar förövrigt Funcom... Deras spel är alltid över ambitiösa och faller platt, undantag Age Of Conan som fortfarande är ett bra mmo. Secret World var kul 1 månad... Deras småspel är sådär, conan conquest var väl ingen höjdare direkt.. har inte haft tid att testa chopchop än

Medlem

Nääää... Vad besviken jag blev. Trodde verkligen det skulle vara mer likt Dune 2.


signatur

Johan Pilestedt

Medlem

Nää det känns mer åt Civ hållet det här med lite turn känsla. Då går det bort..

Medlem

Fan! Jag vill ha ett klassiskt rts där jag rår om min bas, expanderar, anfaller/försvarar a'la starcraft.. När släpptes ett bra sådant senast egentligen?
*RTS ska det såklart stå

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Fan! Jag vill ha ett klassiskt fps där jag rår om min bas, expanderar, anfaller/försvarar a'la starcraft.. När släpptes ett bra sådant senast egentligen?

Hm, låter inte som något FPS jag någonsin spelat


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Fan! Jag vill ha ett klassiskt fps där jag rår om min bas, expanderar, anfaller/försvarar a'la starcraft.. När släpptes ett bra sådant senast egentligen?

Du menar nog RTS?

Grey Goo var helt okej. Sen släpptes väl Age Of Empires 4 för ett tag sedan?

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Fan! Jag vill ha ett klassiskt fps där jag rår om min bas, expanderar, anfaller/försvarar a'la starcraft.. När släpptes ett bra sådant senast egentligen?

Kan sakna det också faktiskt, nu är de så mycket extra de nya varianterna av RTS

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Fan! Jag vill ha ett klassiskt fps där jag rår om min bas, expanderar, anfaller/försvarar a'la starcraft.. När släpptes ett bra sådant senast egentligen?

Senast? Ja du, det är en bra fråga. Vet inte hur djupt inne i RTS du är, och håller koll på nyheter och så, men jag rekommenderar att hålla ett öga på Frost Giant Studios. Det är en hel del av gänget från Blizzard som brukade göra Starcraft, med lite andra veteraner inom genren.

Något spel är nog fortfarande en bra bit bort, men där lever mitt hopp åtminstone

Medlem
Skrivet av baxtex:

Du menar nog RTS?

Grey Goo var helt okej. Sen släpptes väl Age Of Empires 4 för ett tag sedan?

Hade gigantiska förväntningar på AoE4 men vilket magplask det var.. Grey Goo får jag ta och kolla upp

Medlem
Citat:

Nästa realtidsstrategispel i Dune-miljö på 21 år (Emperor: Battle for Dune) är norsktutgivet (spice, olja?), och franskutvecklat (merde!),

Istället för merde borde det väl stå melange?

Medlem
Skrivet av Hoggel:

Senast? Ja du, det är en bra fråga. Vet inte hur djupt inne i RTS du är, och håller koll på nyheter och så, men jag rekommenderar att hålla ett öga på Frost Giant Studios. Det är en hel del av gänget från Blizzard som brukade göra Starcraft, med lite andra veteraner inom genren.

Något spel är nog fortfarande en bra bit bort, men där lever mitt hopp åtminstone

Intressant! Verkar ska visa vad man arbetar med i år som det verkar 😀

1
Skriv svar