Mer spökjakt! Ghostbusters VR har utannonserats till Meta Quest 2
Spelet utannonserades igår på Meta Quest Gaming showcase som ni verkar ha missat.
Jag sammanställde ett inlägg med alla trailers i vr tråden
Bonelab
_____
Beat Saber - Electeonic Mix Tape
______
Resident Evil 4 - Mercenarys update (ute nu)
_____
Cities: VR
_____
RUINSMAGUS
_____
Moss Book 2
_____
Espire 2
_____
Red Matter 2
_____
Among Us VR
_____
NFL PRO ERA
_____
The Walking Dead Saints & Sinners: Chapter 2 - Retribution
VR har ju fortfarande inte löst det största problemet: Att jag mår illa av skiten...
Det finns många hjälpmedel i spel och snart även i kommande headsets för att lindra åksjuka.
Men mest hänger det nog på en själv att vänja sig så gott det går.
Daglig användning ett tag så bör det lösa sig.
Det är synd att gå miste om upplevelserna av spel som bara kommer bli större och bättre
Det finns många hjälpmedel i spel och snart även i kommande headsets för att lindra åksjuka.
Men mest hänger det nog på en själv att vänja sig så gott det går.
Daglig användning ett tag så bör det lösa sig.
Det är synd att gå miste om upplevelserna av spel som bara kommer bli större och bättre
Ja, jag mådde illa efter ett tag, och i vissa spel. Men det gäller som sagt att bygga upp en vana. Efter någon veckas användning så klarar jag av att spela det mesta med alla hjälpmedel avstängda utan problem
@Molotov Tack för sammanfattningen!
Ja, jag mådde illa efter ett tag, och i vissa spel. Men det gäller som sagt att bygga upp en vana. Efter någon veckas användning så klarar jag av att spela det mesta med alla hjälpmedel avstängda utan problem
Jag märker att när jag inte spelar VR -spel med locomotion på en stund att jag tappar den där vanan och blir känsligare igen, och det hjälper inte att jag spelar stationära spel som Beat Saber för att hålla det igång.
Jag har i alla fall lärt mig att inte "pusha genom" det när jag börjar bli lite illamående. Slutar jag inte med en gång får jag en slags "VR-bakfylla" som kan vara ett helt dygn där jag är lite smått illamående hela tiden.
Har ett Meta Quest 2 hemma nu och Bonelab ser ju fantastiskt ut. Kommer försöka träna ”vr-benen”, kanske med lite åksjuketuggummin som hjälp.
Har ett Meta Quest 2 hemma nu och Bonelab ser ju fantastiskt ut. Kommer försöka träna ”vr-benen”, kanske med lite åksjuketuggummin som hjälp.
Hur tycker du att Meta Quest 2 känns? Har funderat på att skaffa en.
Hur tycker du att Meta Quest 2 känns? Har funderat på att skaffa en.
Asbra. Jag har aldrig varit känslig för screendoor, fov och allt vad folk gnäller på. Inside out tracking och sladdlöst trumfar allt.