The Stanley Parable: Ultra Deluxe

Robot
The Stanley Parable: Ultra Deluxe

The Stanley Parable gör en återkomst och bygger vidare på originalets vinnande koncept med mer av samma vara – på både gott och ont.

#the-stanley-parable


Medlem

Kanske är värt att äntligen testa Stanley Parable med andra ord.

Frilansare
Skrivet av justhitx:

Kanske är värt att äntligen testa Stanley Parable med andra ord.

Agreed. Ännu ett spel som jag inte tog tag i!

Medlem

Jag tycker det sällan blir kul med det alltför bisarra. Det är för billigt om allt är knäppt och orättvist mot spelaren om i princip vad som helst kan hända. Pretentiöst.

Därför hatade jag Kafkas Processen, "What happened to Edith Finch" och The Outer Wilds.

Har dock inte testat Stanley men det känns väldigt mycket samma stuk.


signatur

Memento Mori

Medlem

Släpps bara till pc eller?


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem
Skrivet av Zphynx:

Släpps bara till pc eller?

PlayStation 4
PlayStation 5
Xbox One
Xbox Series X/S
Nintendo Switch


signatur

no remorse

Medlem

får väl testa då tillslut


signatur

//monster

Medlem

Första spelet gillade jag.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag tycker det sällan blir kul med det alltför bisarra. Det är för billigt om allt är knäppt och orättvist mot spelaren om i princip vad som helst kan hända. Pretentiöst.

Därför hatade jag Kafkas Processen, "What happened to Edith Finch" och The Outer Wilds.

Har dock inte testat Stanley men det känns väldigt mycket samma stuk.

Hm väldigt bra formulerat. Jag håller med. Jag har spelat det första stanley parable. Det var ett udda spel som var roligt en stund innan det spårade ur fullständigt. Vissa slut var nästan pinsamma.

Medlem

Ett perfekt spel till Steam Deck och Switch. The Stanley Portable 😄❤

Så, kul, det ska jag återvända till. Skrev lite tankar om spelet för ett par år sedan:

https://www.fz.se/kronika/272852-stanley-och-skenet-av-fri-vi...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent

"Det finns en gräns när det kommer till vad man kan göra med vad som i grund och botten är en humoristisk vandringssimulator. Den är nog nådd här."

Huvudet på spiken, tycker jag.

Den här utgåvan är ett kärt och på något sätt lite nostalgiskt återseende för mig, men inte mer än så. Misstänker att min fascination för walking simulators ligger i det förflutna.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

1
Skriv svar