Diskutera - Vilket är 90-talets bästa spel?

Ion
Medlem

Interstate '76

Pansarknekt

Tycker tons av det som nämnts i denna tråd tillhör favoriterna. Men om man tar in hur mycket det snackades då med hur mycket det snackas idag sammanlagt, så känns Final Fantasy VII som ganska givet för min del.
Men det finns så jäkla mycket nice games från den tiden så om man spanar hur mycket tid jag lade på ett spel under 90-talet kommer jag tänka på Sid Meier's Civilization.
Avslutningvis en titel det borde snackas mer om idag gällande FPS är Unreal och dess för den tiden fenomenala single player upplevelse. Kanske inte top 1 men det har sin plats och då tyckte jag mer om det än Quake eftersom jag inte hade någon möjlighet att lira MP. Also Doom.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Får jag titta genom mina nostalgiglasögon så helt klart Little big adventure 2! Nu vet jag inte alls om jag skulle hålla med mig själv om detta ifall jag återupplever det idag men jag väljer att låta bli det ☺️

Medlem

Skulle nog säga Legend of Zelda: A Link to the Past!
En mysig spel värld som var nästan omöjlig o slita sig ifrån.

Medlem

Quake.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Grim Fandango är inte bara 90-talets bästa spel utan det bästa spelet som någonsin gjorts tycker jag.

Medlem

Baldurs Gate och Day of the Tentacle

Medlem

StarCraft
Quake/world

Går inte att räkna så långt som man har lagt ner timmar på de spelen

Medlem

Omöjligt att svara på! Finns aldeles för många bra lir därifrån


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Super Mario World

Chefredaktör

Några spel man lade mycket tid i på 90-talet:

Diablo
Roller Coaster Tycoon
Heroes of Might & Magic 3
Duker Nukem 3D
GoldenEye
Age Of Empires 2
Doom
Half life
Civ 2
Baldurs Gate
Sim tower

Och: MS Röj!

Medlem

Egentligen så kan jag inte välja ett. Har minst 5-6 spel som jag skulle säga är bäst.
Tomb Raider.
Helt unik atmosfär.

Skriv svar