Sega kommer satsa på remakes och remasters de kommande åren

It's not a lake, it's an ocean

Jet Set Radio. Phantasy Star I-IV. Sonic Adventure 1-2, men med en rejäl kontrollförbättring och andra ganska betydande förändringar. Kanske även Crazy Taxi. Shenmue kommer inte att ske.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Neh fy va trist. Låt gamla spel leva kvar i minnet endast, blä för remasters/remakes!

Att något är en remake betyder inte nödvändigtvis att det är dåligt. Jag tänker till exempel på Xcom - Enemy Unknown, som var en remake av det gamla UFO - Enemy Unknown. Så mycket bättre än originalspelet så att det nästan är larvigt.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Just det, remaster på World of Illusion vore grymt också!

Medlem
Virtua Racing.

Många av Segas racingspel har redan nämnts här, men Virtua Racings Switchport borde släppas till PC också.

Medlem

Det roligaste skulle vara en remake på Segagaga översatt till engelska.
Kommer såklart inte att hända, men vore kul!
Annars
Out Run 1 +2
Emergency call Ambulance (inte heller troligt)
Phantasy star 1-4
Tokyo Bus Guide (kommer inte heller tyvärr)
Crazy Taxi.

Medlem

Känns som jag aldrig spelat något gammalt sega-spel med tanke på att alla spel som ni nämner hör jag för första gången nu


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Hoppas på remakes då och inte remasters.

Personligen önskar jag en upphottad version av Alien: Isolation till PlayStation 5. Det svider i ögonen att tvingas lira i 30 fps i endast 1080p. Alien: Isolation behöver egentligen ingen remake men en remaster med högre upplösning o frames.

Detta spelet kanske inte gäller då det är ett lisens spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

alien colonial marines ? Originalet sög ju värre än melodifestivalen.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Att något är en remake betyder inte nödvändigtvis att det är dåligt. Jag tänker till exempel på Xcom - Enemy Unknown, som var en remake av det gamla UFO - Enemy Unknown. Så mycket bättre än originalspelet så att det nästan är larvigt.

Point taken, i stand corrected . Jag gillade faktiskt remaken på demon souls ..

Blä för remasters iaf ?!

Medlem

Skulle vilja se ett Streets of Rage Mania. Samma stuk som Sonic Mania med Tee Lopes och Yuzo Koshiro.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

oj, föll bort några ord där

"13 Sentinentals: Aegis Rim till Switch" ska det stå. Fixar

Sorry om jag var otydlig 13 Sentinels: Aegis Rim heter det. Jag skrattade lite då Sentinentals låter som något japanerna skulle döpa sitt spel till. Revengeance Sentinentals EX Aegis Rim typ.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Skribent
Skrivet av marsson90:

Sorry om jag var otydlig 13 Sentinels: Aegis Rim heter det. Jag skrattade lite då Sentinentals låter som något japanerna skulle döpa sitt spel till. Revengeance Sentinentals EX Aegis Rim typ.

haha ja vad fan! Det är banne mig inte lätt ibland. Fixar XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Point taken, i stand corrected . Jag gillade faktiskt remaken på demon souls ..

Blä för remasters iaf ?!

Där kan jag hålla med.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

After Burner II
Super Thunder Blade
Road Rash II
Castle of Illusion
Toki
James Pond 2
Empire of Steel
Thruxton
Xenon 2
Zero Tolerance
James Buster Douglas Knock-Out Boxing

Listan kan göras lång!

Medlem

Jag hade gärna sett en remake på hela Phantasy Star serien, men speciellt ettan.

Testpilot

Yakuza spelen som inte släppts i väst vore riktigt kul

Medlem
Inaktiv

En remaster/remake av Phantasy Star-serien. Kanske lite som det som bara såldes i Japan, Sega Ages 2500. Fast var bara ettan och tvåan. Och enbart till PS2 (fast gick att köpa till PS3 där som PS2-klassiker). Men min japanska är chō warui.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Golden Axe Warrior är underskattat. Segas svar på Zelda som hamnade i skuggan av storebrors muskler. De borde utveckla det konceptet, ett större rollspel/äventyrsspel i Golden Axe-världen hade varit kul.

När kom det här Golden Axe Warrior ut första gången då? Jag känner bara till 80-talets Golden Axe som var rena coin-op arkadspel.

Hur primitivt/nytt är Warrior? Som det allra första Zelda?


signatur

Memento Mori

Medlem

De bästa har nog nämnts redan. Skies of Arcadia sista riktigt stora som återstår för mig efter att de ändå fick ut Shenmue I&II remastern. Finns ju ett antal Yakuza-spinoffs och gärna Judgement-serien till PC på något sätt. Något av Outrun, Sega Rally, Daytona USA kunde kanske vara kul. Sen har jag Aliens: Infestation på DS, som kanske kunde vara något att modernisera.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av xverminator:

Sega Rally

Sega Rally var ju galet kul när det kom, och jag gillade även Sega Rally 2. Men i dag känns spelen extremt begränsade så det skulle krävas en hel del arbete för att få dem att kännas någorlunda up-to-date.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent
Skrivet av Slimebeast:

När kom det här Golden Axe Warrior ut första gången då? Jag känner bara till 80-talets Golden Axe som var rena coin-op arkadspel.

Hur primitivt/nytt är Warrior? Som det allra första Zelda?

Det släpptes till Master System 1990/91. Så det är ett 8-bitars spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ett nytt OutRun i stil med OutRun Online Arcade (2009) hade varit trevligt.

De får gärna hoppa över Ferrari-licensen så att de inte behöver plocka bort spelet från försäljning efter ett tag som de gjorde med Online.

Medlem

ja det finns säkert många spel men en jag tänkte på direkt var PSO. Phantasy star online

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hoppas på remakes då och inte remasters.

Personligen önskar jag en upphottad version av Alien: Isolation till PlayStation 5. Det svider i ögonen att tvingas lira i 30 fps i endast 1080p. Alien: Isolation behöver egentligen ingen remake men en remaster med högre upplösning o frames.

Detta spelet kanske inte gäller då det är ett lisens spel.

Håller helt med.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

En remaster/remake av Phantasy Star-serien. Kanske lite som det som bara såldes i Japan, Sega Ages 2500. Fast var bara ettan och tvåan. Och enbart till PS2 (fast gick att köpa till PS3 där som PS2-klassiker). Men min japanska är chō warui.

Det finns en engelsk fan översättning av ps2 remakes:en av ettan och tvåan.

Inaktiv
Skrivet av Davikar:

Det finns en engelsk fan översättning av ps2 remakes:en av ettan och tvåan.

Jag vet. Men jag skulle föredra att inte spela på en chippad PS2. Dessutom är det ju bara halva serien. Spelar inte på PC längre heller så.

Skribent
Skrivet av Zion:

After Burner II
Super Thunder Blade
Road Rash II
Castle of Illusion
Toki
James Pond 2
Empire of Steel
Thruxton
Xenon 2
Zero Tolerance
James Buster Douglas Knock-Out Boxing

Listan kan göras lång!

Jag tror att Road Rash ligger under EA?


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror att Road Rash ligger under EA?

Stämmer bra det.

Medlem
Skrivet av Margy:

Ett nytt OutRun i stil med OutRun Online Arcade (2009) hade varit trevligt.

De får gärna hoppa över Ferrari-licensen så att de inte behöver plocka bort spelet från försäljning efter ett tag som de gjorde med Online.

En Outrunners remake vore riktigt kul. Har för mig att det spelet inte var licensierat.

123
Skriv svar